Wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb mijn pc op mijn stereo-installatie aangesloten, zodat ik wat meer power heb als ik muziek draai, of als ik een film kijk

dit is dus ook reden voor mijn vraag:
Ik heb de stereo links in de kamer met 2 boxen, pc rechts, 2 boxen. Ik wil graag dat de 2 boxen van de stereo als 'links' fungeren en die van de pc als 'rechts'.

Ik draai win98 (1e editie=ownage :D)
cel400@500
tnt2 m64
Creavive Sound Blaster AudioPCI64v

In de line-out van de geluidskaart heb ik een split stekkertje zitten waarin dus weer een stekkertje van de pc en 1 van de stereo aan vast zitten (met 3,5mm plugjes)

Ik vermoed zelf dat hier één en ander aan het kabeltje geknooid moet worden, wie kan mij vertellen hoe en wie heeft er eventueel een andere oplossing?

Bij voorbaat dank.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Dan zou je een hele aparte versterker moeten kopen denk ik...

Deze advertentieplaats is te huur!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

da's niet moeilijk .. alleen ken ik je geluidskaart niet dus ik ga er nu even vanuit dat je 1 line out hebt.

Hier heb je dus al een verdeel stekkertje opzitten, vervolgens neem je 2 converters van 3.5 jack naar cinch ( tulp ) Kosten een paar euro's bij de gewone audio zaak of electronica onderdelen shop hebben ze deze wel.

Voordeel van deze converters is dat je nu verder kan gaan met gewone tulp aansluitingen , dus dan neem je van output 1 links en output 2 links op de kabel naar je versterker , en 1 rechts en 2 rechts naar je p.c. speakers.

Gewoon creatief met Audio .. :)

als je er nou nog niet uitkomt ga dan gewoon naar een audio zaak of beter nog een electronica onderdelen shop en leg daar even je probleem voor, moet geen probleem zijn voor een beetje verkoper

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een brakke oplossing, moet je ff wat kabeltjes / plugjes kopen.

Nodig:
A. 1 splitter van stereo jack naar 2x stereo jack
B. 2 verlopjes van stereo jach naar 2x tulp
C. 1 tulp kabeltje naar compu speakers
D. 1 tulp kabeltje naar versterker

Doe A in je compu, en de 2x B in A. C en D doe je in B, maar dan zo dat ze de paren 'splitst'. ff luisteren of 't klopt met je stereo-beeld en klaar!

Ohja, 'jack' is zo'n plugje wat in je compu past. Zo'n walkman koptelefoon plugje. Tulp is wat je in je cd speler stopt.

[oh, iemand was me al voor]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• cyclone

cyclone

hehehehe .. 2 mensen met dezelfde oplossing :)

dat moet haast wel gaan werken :)

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wow, dat gaat idd moeilijk worden :)

ik heb er hier al problemen mee dat m'n rechterbox als linker fungeert en m'n linker als rechts... Is gvd nix aan te doen :( alles al geprobeerd... *zucht*

maargoed, kun je niet beter gewoon 1 pc box en 1 hifi box als links doen en 1pc+ 1 hifi als rechts?

scheelt een hoop gedoe + geld :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• cyclone

cyclone

Op zaterdag 19 januari 2002 14:40 schreef Scatman_II het volgende:
Wow, dat gaat idd moeilijk worden :)

ik heb er hier al problemen mee dat m'n rechterbox als linker fungeert en m'n linker als rechts... Is gvd nix aan te doen :( alles al geprobeerd... *zucht*

maargoed, kun je niet beter gewoon 1 pc box en 1 hifi box als links doen en 1pc+ 1 hifi als rechts?

scheelt een hoop gedoe + geld :)
volgens mij maak jij het moeilijker dan dat het is .. en geld ??
jeez als je hier max € 10 tot €15 voor kwijt bent ben je er echt wel hoor

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
k bedankt voor de replys, aankomend weekend zal ik eens wat gaan knutselen, als et me gelukt is vertel ik wel hoe ik het gedaan heb, bedankt alvast

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->AV

Verwijderd

Duh! We zijn hier toch geen mongolen??? Wat je moet doen is een headjack->tulp kabel halen. Aan de 2 tulpjes hang je 2 tulpverdelers. De 1e splitter sluit je aan op bijde ingangen van de stereo en de andere op je boxjes! :S
Pagina: 1