Toon posts:

@Home via Universiteit Maastricht: ¤23/mnd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaartje Essent@Home, maar nu kan ik via de uni @Home krijgen voor 23 euro per maand!! *D Eerder kon dat alleen bij Maastricht@Home (van Nutsbedrijven Maastricht), maar nu is het uitgebreid naar heel Limburg (voor zover Essent @Home daar aanbiedt).
Ik kan mijn abo niet om laten zetten :( ik moet het opnieuw aanvragen en het oude opzeggen. Er kunnen meerdere modems op een CAI-aansluiting, dus ik hoef in principe geen dag zonder internet te zitten ;)
Het kost me 136 euro aansluitkosten, waarvan de helft gesubsidiëerd wordt door de uni. Dit geld heb ik natuurlijk binnen een paar maanden eruit omdat nog maar de helft aan abo betaal.

Maar ik wil wel zeker zijn dat ik er niet op achteruit ga. Mijn abonnement wordt geregeld via de uni en ik krijg hun technische dienst en helpdesk (niet dat ik die ooit nodig heb!). De snelheid in Maastricht is anders dan die in de rest van Nederland, volgens de site. Ik zou dan aangesloten zijn op MAASnet :? i.p.v. gewoon Essent. Mensen die niet op de uni zitten hebben natuurlijk geen idee wat dat is, nou ik ook niet! Vraag me af of dit invloed heeft op mijn verbinding (die dus niet in het Maastricht@Home gebied ligt).

Is hier nog iemand anders van de UM van plan om via de uni een abonnement te nemen op @Home?

Zien jullie ergens een nadeel?

Dit is de website http://www.ica.unimaas.nl/projecten/campus/

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[beetje offtopic]

Wat zijn die van Essent hypocriet zeg! :(
Geen andere ISP's op de kabel toelaten maar wel Campus@maastricht, bah dat vind ik echt hypocriet hoor! :(

[/beetje offtopic]

Maar verder wel een aanbieding die behoorlijk ok is! :)
Ik zou daarvoor gaan als ik jouw was, veel billiger! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
http://www.ica.unimaas.nl/projecten/campus/Hoesnelishet.htm

1mbit down dus....

over de upstream zeggen ze:
De minimale bandbreedte bedraagt 19 kbps. Gemiddeld zal de snelheid aanzienlijk hoger liggen.
zal wel 64K zijn dus....
[edit]
zou het niet zo zijn dat @home ook een targer pakket gaat aanbieden?
ets van 1024/64 ?? mischien is dta het idee erachter?

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid vanuit MAASnet naar uw PC (downstream) bedraagt maximaal 512 kilobits per seconde. De snelheid vanuit uw PC naar Maasnet (upstream) is lager. De maximaal bandbreedte bedraagt 64 kilobits per seconde. Op termijn zal de dienst ook geleverd worden met 1024 / 128 kilobits per seconde.
Ik zou dus dit krijgen, want ik woon niet in Maastricht (daar is het 1024 kbps). Essent@Home is toch ook gewoon 512 of niet?

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zaterdag 19 januari 2002 19:37 schreef r1ck het volgende:

[..]

Ik zou dus dit krijgen, want ik woon niet in Maastricht (daar is het 1024 kpbs). Essent@Home is toch ook gewoon 512 of niet?
nee, bijna 8x zoveel :D

3800kbit down :)

Verwijderd

Topicstarter
Oja kilobyte |:( niet goed gelezen. Dit zijn gewoon ADSL-snelheden!!! :'( (naar Nederlandse maatstaven dan :()

Misschien een typfoutje. Ik hoop het!
Ik heb een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ik antwoord krijg.

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 14:19 schreef r1ck het volgende:
Er kunnen meerdere modems op een CAI-aansluiting, dus ik hoef in principe geen dag zonder internet te zitten ;)
Nee hoor

Verwijderd

Topicstarter
Zo staat het anders wel op de site...
Vraag:
Kan ik twee aansluitingen thuis hebben, één voor @Home en één voor Campus?
Antwoord:
Ja dat kan. Ook meerdere modems van @Home of Campus kunnen op één CAI aansluiting worden geplaatst. Beide aansluitingen moeten afzonderlijk betaald worden.
http://www.ica.unimaas.nl/projecten/campus/vragen.htm

Niet dat ik hun meteen geloof hoor ;) maar zij zullen het toch niet uit hun duim zuigen :?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

nie zo duur d8 ik zo..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

ADSL van utwente is 87 gulden per maand en heb je 8 megabit down en 512 kilobit up :)

Verwijderd

Ik ga er ook naar toe! ik heb nu @home.. maar mijn vriendin heeft unimaas.. daar zit ik nu op! is beduidend beter, ..

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 22:33 schreef Nephilium het volgende:
ADSL van utwente is 87 gulden per maand en heb je 8 megabit down en 512 kilobit up :)
Yeah baby! Dit heb ik donderdag ook. Bevalt wel goed neem ik aan???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 22:46 schreef Experience het volgende:
Ik ga er ook naar toe! ik heb nu @home.. maar mijn vriendin heeft unimaas.. daar zit ik nu op! is beduidend beter, ..
Hoezo beter?
En woont je vriendin in Maastricht zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 22:33 schreef Nephilium het volgende:
Ik ben niet slim genoeg voor een technische uni :'(

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:59 schreef r1ck het volgende:

[..]

Hoezo beter?
En woont je vriendin in Maastricht zelf?
Ja ze zit op de uni!... @home zuigt hier tussen 18.00 en 23.00

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

ViperGTS heeft 't ook.

Is vrij snel zo te zien, haalt vaker > 600 KB/s down en upload van 50KB/s tenminste in 't begin, nu weet ik 't niet zo maar denk dat dat nog wel hetzelfde is ;)

En z'n ping bij CS is top. Ik met @home op dezelfde server rond de 35 en dan hij iets van 18 ofzo :)

Dus ik zou 't zeker doen!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op zaterdag 19 januari 2002 14:19 schreef r1ck het volgende:
Ik heb al een jaartje Essent@Home, maar nu kan ik via de uni @Home krijgen voor 23 euro per maand!! *D Eerder kon dat alleen bij Maastricht@Home (van Nutsbedrijven Maastricht), maar nu is het uitgebreid naar heel Limburg (voor zover Essent @Home daar aanbiedt).
Ik kan mijn abo niet om laten zetten :( ik moet het opnieuw aanvragen en het oude opzeggen. Er kunnen meerdere modems op een CAI-aansluiting, dus ik hoef in principe geen dag zonder internet te zitten ;)
Het kost me 136 euro aansluitkosten, waarvan de helft gesubsidiëerd wordt door de uni. Dit geld heb ik natuurlijk binnen een paar maanden eruit omdat nog maar de helft aan abo betaal.

Maar ik wil wel zeker zijn dat ik er niet op achteruit ga. Mijn abonnement wordt geregeld via de uni en ik krijg hun technische dienst en helpdesk (niet dat ik die ooit nodig heb!). De snelheid in Maastricht is anders dan die in de rest van Nederland, volgens de site. Ik zou dan aangesloten zijn op MAASnet :? i.p.v. gewoon Essent. Mensen die niet op de uni zitten hebben natuurlijk geen idee wat dat is, nou ik ook niet! Vraag me af of dit invloed heeft op mijn verbinding (die dus niet in het Maastricht@Home gebied ligt).

Is hier nog iemand anders van de UM van plan om via de uni een abonnement te nemen op @Home?

Zien jullie ergens een nadeel?

Dit is de website http://www.ica.unimaas.nl/projecten/campus/
ik heb zit ook op de kabel via Unimaas......al bijna een jaar nu........via mn broer die studeert@unimaas.....we zitten nu met 2 computers op unimaas na een jaar @home gehad te hebben en ik moet zeggen dat ik heeel erg tevreden ben over unimaas......het is zeker niet slechter dan @home maar ik denk zelfs beter, bv mn ping met CS: met @home was dat toch altijd rond de 30/40, met unimaas op dezelfde server kom ik amper boven de 20 uit, mn laagste tot nu toe is een ping van 9 op een server in Amsterdam!!

upload is ook beter: constant 60 kb/s t.o.v. 19 kb/s bij @home, downloaden is ongeveer gelijk als @home alleen met unimaas is het wat constanter met pieken naarboven, terwijl je bij @home vaak pieken naar beneden hebt......

voor €23 vind ik dat niet echt slecht :)

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
Op maandag 21 januari 2002 00:19 schreef LiquidSilver het volgende:
ViperGTS heeft 't ook.

Is vrij snel zo te zien, haalt vaker > 600 KB/s down en upload van 50KB/s tenminste in 't begin, nu weet ik 't niet zo maar denk dat dat nog wel hetzelfde is ;)

En z'n ping bij CS is top. Ik met @home op dezelfde server rond de 35 en dan hij iets van 18 ofzo :)

Dus ik zou 't zeker doen!
lol ik zie jou reply nu pas.....

PIII 800@804 Mhz

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Op maandag 21 januari 2002 00:22 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

lol ik zie jou reply nu pas.....
Staat er niet al te lang hoor :P

Ik zag jou ook niet met dat andere icon ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 00:21 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

ik heb zit ook op de kabel via Unimaas......al bijna een jaar nu........via mn broer die studeert@unimaas.....we zitten nu met 2 computers op unimaas na een jaar @home gehad te hebben en ik moet zeggen dat ik heeel erg tevreden ben over unimaas......het is zeker niet slechter dan @home maar ik denk zelfs beter, bv mn ping met CS: met @home was dat toch altijd rond de 30/40, met unimaas op dezelfde server kom ik amper boven de 20 uit, mn laagste tot nu toe is een ping van 9 op een server in Amsterdam!!

upload is ook beter: constant 60 kb/s t.o.v. 19 kb/s bij @home, downloaden is ongeveer gelijk als @home alleen met unimaas is het wat constanter met pieken naarboven, terwijl je bij @home vaak pieken naar beneden hebt......

voor €23 vind ik dat niet echt slecht :)
Dan weet ik genoeg! :)

Oh, maar zit jij dus in Maastricht? (schijnt verschil in te zitten :?)
En nog een vraagje, niet zo belangrijk maar toch: heb je dan ook gewoon nieuwsgroepen/usenet? En is dat net zo bagger als @Home de laatste tijd?

• Noedelsupke
Op maandag 21 januari 2002 00:32 schreef r1ck het volgende:

[..]

Dan weet ik genoeg! :)

Oh, maar zit jij dus in Maastricht? (schijnt verschil in te zitten :?)
En nog een vraagje, niet zo belangrijk maar toch: heb je dan ook gewoon nieuwsgroepen/usenet? En is dat net zo bagger als @Home de laatste tijd?
ik zit in/bij Maastricht jah, jij niet dan????? moet toch voor unimaas of begrijp ik dat verkeerd......

maarre je krijgt NIKS van nieuwsgroepen, GEEN emailadres en GEEN mooie startpagina zoals bij @home....dat dat ff duidelijk is :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in Roermond. Sinds kort kun je unimaas krijgen in heel Limburg, maar er is verschil tussen Maastricht en de rest.
Het is een beetje onduidelijk uitgelegd op de site, ik wacht ff af of ze een mailtje terugsturen :)

• Noedelsupke
Op maandag 21 januari 2002 00:43 schreef r1ck het volgende:
Ik zit in Roermond. Sinds kort kun je unimaas krijgen in heel Limburg, maar er is verschil tussen Maastricht en de rest.
Het is een beetje onduidelijk uitgelegd op de site, ik wacht ff af of ze een mailtje terugsturen :)
hmmmmm nou moet niet heel Limburg gaan kabelen@Unimaas, komt de snelheid niet ten goede ;)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
slecht nieuws... (dit geldt dus iig voor gebruikers buiten Maastricht)
dit kreeg ik terug:
Dag Rick,

- Dat zijn afwegingen die je voor jezelf moet maken, wil je snelheid, dan kun je beter het duurdere houden, wil je goedkoper internet, dan kun je overstappen met sneller in het vooruitzicht. Er wordt geen doe het zelf pakket aangeboden. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan waarvoor u het wilt gebruiken (voor email / surfen / (kleine) bestanden van maasnet halen is de snelheid reeds voldoende, de veel eisende gebruiker kan beter wachten.
- Het servicecontract tussen essent en de UM is zoals op de site vermeld en niet anders.

Met vriendelijke groet,
"sneller in het vooruitzicht" betekent dan neem ik aan:
Op termijn zal de dienst ook geleverd worden met 1024 / 128 kilobits per seconde.
en daar word ik ook niet blij van :(
Op maandag 21 januari 2002 01:00 schreef ViperGTS het volgende:
hmmmmm nou moet niet heel Limburg gaan kabelen@Unimaas, komt de snelheid niet ten goede ;)
nou, maak je niet druk ;) ... met die snelheid kan dat weinig overlast veroorzaken!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Ik heb 't nu sinds 3 weken of zo, maar ik ben er niet echt tevreden over. Downstream is ok, maar niet veel sneller dan met @home. Upstream is 19kB/s hier, maar sneller dan dat absoluut niet. Tot 2 maanden geleden was dat schijnbaar nog rond de 50kB/s.
Het grootste bezwaar van mij is dat ze de dns en de smtp poort blocken naar verkeer buiten het eigen netwerk. Op deze manier kan je dus niet je eigen dns en smtp server draaien, erg lastig dus. Ook is de Newsfeed bedroevend slecht. Ik heb dan ook maar een Xs4all account voor 13.60 euro per maand aangevraagd om al deze problemen te omzeilen.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

campus@maastricht is voor studenten iig een heel goed alternatief, heb het nu sinds september 2000 en het was in het begin goed snel, zeker voor dat geld, 250kb/s up, 800+ down, bijna iedere dag. Is later wat beknepen, maar is zeker ok

• Noedelsupke
Op dinsdag 22 januari 2002 02:28 schreef florisson het volgende:
campus@maastricht is voor studenten iig een heel goed alternatief, heb het nu sinds september 2000 en het was in het begin goed snel, zeker voor dat geld, 250kb/s up, 800+ down, bijna iedere dag. Is later wat beknepen, maar is zeker ok
yep die snelheden haal ik nog steed af en toe, alleen wat minder vaak maar dat heeft volges mij met problemen te maken, ze zijn niet voor niks vorige week de kabelmodem komen vervangen.....

maar het is nog altijd sneller dan met @home...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks meer van! :'(
Op dinsdag 22 januari 2002 02:19 schreef niorg81 het volgende:
Ik heb 't nu sinds 3 weken of zo, maar ik ben er niet echt tevreden over. Downstream is ok, maar niet veel sneller dan met @home. Upstream is 19kB/s hier, maar sneller dan dat absoluut niet. Tot 2 maanden geleden was dat schijnbaar nog rond de 50kB/s.
Het grootste bezwaar van mij is dat ze de dns en de smtp poort blocken naar verkeer buiten het eigen netwerk. Op deze manier kan je dus niet je eigen dns en smtp server draaien, erg lastig dus. Ook is de Newsfeed bedroevend slecht. Ik heb dan ook maar een Xs4all account voor 13.60 euro per maand aangevraagd om al deze problemen te omzeilen.
Misschien dat alleen nieuwe gebruikers minder upload hebben? ViperGTS heeft helemáál geen nieuwsgroepen!? En volgens de site zou de downstream in Maastricht 1024 kb/s en daarbuiten 512 kb/s zijn, dat is veel minder dan @Home, dus dan snap ik weer niet hoe het bij jou wel ongeveer zo snel als @Home kan zijn...
Op dinsdag 22 januari 2002 02:28 schreef florisson het volgende:
En dan dit! Sinds september 2000 en maar 800 kb/s downstream? Dat is een stuk langzamer dan @Home... Dit lijkt wel een beetje op wat op de site staat, maar anderen die zo lang al een abo hebben, hebben veel meer up- en downstream.

Hoe kan hier zoveel verschil in zitten :?

De e-mail die ik terug kreeg zegt ook dat als ik sneljeid wil, ik beter mijn huidige @Home abo kan behouden.
Iedereen die hier replyt woont in Maastricht, daar is de snelheid hoger (unimaas iig) volgens de site, en de meesten hebben het al langer, terwijl het pas sinds kort beschikbaar is voor mensen die BUITEN Maastricht wonen.

Zouden ze ineens met de snelheid omlaag zijn gegaan???

Ik wil graag eerst eens horen van iemand die buiten het Nutsbedrijven Maastricht gebied woont hoe de aansluiting op unimaas is, voordat ik straks met 1/8 van de snelheid voor de helft van het geld van wat ik nu heb/betaal zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 14:09 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

yep die snelheden haal ik nog steed af en toe, alleen wat minder vaak maar dat heeft volges mij met problemen te maken, ze zijn niet voor niks vorige week de kabelmodem komen vervangen.....

maar het is nog altijd sneller dan met @home...
Zou hij kbyte bedoelen dus?

• Noedelsupke
Op dinsdag 22 januari 2002 14:15 schreef r1ck het volgende:

[..]

Zou hij kbyte bedoelen dus?
ik zie dat jij 800 kb/s downstream weinig vind, maar dat haal je dus nooit met @home hoor.....met unimaas heb ik dat wel al eens gehaald......
en wat die nieuwsgroepen betreft.....ik ben de 2e pc zeg maar....mn broer zit op unimaas met een emailadres van hun, misschien dat hij dan ook die nieuwsgroepen heeft???
ik niet i.e.g. maar ik mis ze niet.....

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
800 kbit max vind ik weinig
800 kbyte zou ik graag willen hebben!
Ik dacht dat florisson het over kbit had, want 250 kbyte upstream??

Verwijderd

Ik heb al ong. 2 jaar kabel bij de UM (in Maastricht zelf) zelf en ik moet zeggen dat het steeds slechter en slechter wordt.

Eerst had je echt download snelheden van 500kb/sec en meer, zelf op de piekmomenten van de dag. Uploaden ging ook altijd netjes aan 60kb/sec.

Maar toen ging het steeds slechter. Downloaden in de piekuren werd opeens een heel stuk trager, soms zelfs maar 30kb/sec van een server op de UM zelf ! Uploading was al helemaal een ramp, 2k/sec haalde je niet eens. Maar ja, als je goed kijkt in je contract, staat er dat ze je minimaal 30kb down en 19kbit! up aanbieden, en dat haal je dan nog. Maar gamen met zo een conn tijdens de piekuren is echt niet te doen.

Nu is het nog altijd zo: in de daluren (zo tussen 2u en 16u) haal ik netjes 400kb/sec download snelheden in heel europa. Uploaden idem. Maar gamen is niet meer te doen: pingtijden naar welke server dan ook varieren tijdens de 5ms en de 300ms, tijdens de piekuren komen ze niet onder de 500ms. Je moet het ip 10.109.0.1 eens pingen, da's zo een cisco router die zorgt voor de routing van het kabelnetwerk naar het UM netwerk, en dat ding kan het al een hele tijd niet meer trekken.

Ik heb nu een 3 maanden geleden adsl erbij genomen (kan ik me wel veroorloven nu ik een baan heb) en die combinatie vind ik ideaal: gamen via adsl (zelfs in de piekuren gaat het perfect), 's nachts downloaden via de kabel aan 400kb/sec.

Dus mijn advies: als je veel gamed, wat meer wil betalen en tevreden bent met 64kb/sec max, ga dan voor ADSL. Anders neem je de goedkopere UM kabel. (ik moet wel zeggen: er zijn uitzonderingen, mensen met UM die altijd een goede conn hebben, maar die zijn eerder zeldzaam)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
blijkbaar helemaal afhankelijk vaan waar je zit in maastricht ofzo, ik heb nl al heel lang campus@maastricht (dat gaat NIET via @home dus zoals je eerst dacht!). In heb begin was de download 800 kilobyte/sec en de upload wel meer dan 100kilobyte/sec. Da's nu allemaal wat minder maar ik heb het een stuk beter dan mijn buurman met @home.
Ik heb nu 550kb/sec down en zo'n 16up. Mijn @home buurman heeft geen internet of een stuk langzamer, 200kb/down en MAX 16 up.
Helaas krijg je dus geen mailadres of homepage of newsserver (beetje verouderde newsgroups alleen). Mailadres heb je meestal al via de uni zelf... groot voordeel: 4 ips krijg je d'r bij dus gemakkelijk te delen met huisgenoten!

Ik ben zeer tevreden over campus al is het nu slechter dan in t begin, maar voor dat geld zo veel snelheid (/me is leech0r) is ongehoord!

zie ook mijn page, http://campus.mijnwereld.com voor evt klachten enzo. Komt allen!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1