PC blijft steeds hangen na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem :
Mijn pc hangt frontaal na een bepaalde tijd (dit varieerd van een halve minuut tot 15 minuten. soms zelfs al bij het booten ! Zelfs bij de setup heeft hij geregeld gehangen waarna ik weer alles gecleand heb en de os er weer op nieuw opgezet heb zowel Slackware als Suse hebben dit !

Mijn specs zijn :
Athlon TB 800 (Slot A)
Asus K7V (bios 1008D )
Radeon 64 mb ddr
256 mb pc133 infineon
SB Live! Player 1024
3Com 905C Nic
1x20 gb Ata 66 Maxtor (secundairy)
1x20 gb Ata 133 Maxtor (primairy)
8x DVD speler (secundairy)
50x CDrom speler (pimary)
Ennermax 350 watt voeding

Ik heb al vanalles geprobeerd booten met 1 schijf en met 1 cd speler de hitte afgevende onderdelen worden naar mijn idee ook niet te heet.

het huidige besturings systeem is Suse 7.3 professional
Ik ben ten einde raad :'(

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

geheugen rot? kzou eens ander geheugen proberen

Verwijderd

Wordt ATA133 al door Linux ondersteund? Daar zou best eens een probleem kunnen zitten.

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Het geheugen heb ik al verwisseld maar zonder resultaat
En die ata 133 schijf draait toch gewoon op ata 66 :S want het moederbord ondersteund geen ata 133

Verwijderd

Sinds wanneer doet ie dit eigenlijk? Heb je iets veranderd? HD erbij gezet..mem verwisseld..kabels omgegooid? Kan me bijna niet voorstellen dat een PC zoiets spontaan uit zichzelf gaat doen. Je zegt dat ie het ook al doet met opstarten..dus aan Suse kan het ook nie liggen lijkt mij. Al een Biosupdate geprobeerd? Hij zal vast wel ergens in de initfase van de bios ofzow in de fout knallen. Maar dat zou je dan nie meer hebben als ie opgestart is. Vaag..errug vaag :?

edit:

Misschien rotte Bootsector op HD?

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Indeed eerst had ik alleen die ata 66 20 gig nu heb ik er laatst een 20 gig ata 133 bij gekocht die nu als primary draait en de ata 66 als secundairy ik heb deze allebei geformat en toen op de primaire (de nieuwe) suse gezet vanaf na het formateren is hij vaag gaan doen. Ik heb ook al geprobeerd met alleen de oude te booten en daar suse op te zetten maar ook dan loopt ie onder de setup vast :(

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 14:39 schreef Koekie007 het volgende:
Ik heb ook al geprobeerd met alleen de oude te booten en daar suse op te zetten maar ook dan loopt ie onder de setup vast :(
Zat de nieuwe toen aangesloten met de IDE en power? Ik heb ook zoiets gehad met 2 Maxtor HD's. De nieuwe pikte het niet als ik er een CD-Rom of HD bijhing op dezelfde IDE. HD omgeruild en alles werkt zoals het hoort. Alsk me nie vergis hangt er in een HD ook een soort van bios. Misschien dat die corrupt is?

edit:

Beide schijven op een aparte IDE pleuren?

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
ook als ik ze op een apparte ide zet gaat het mis :'(
je zou toch bijna gaan denken dat het aan de bios/mobo ligt maar wat ik zo raar vind is dat hij na verschillende tijden hangt (varieerend van 0.5 tot 15 min )
Deam :'(

Verwijderd

Heb je een AsusK7v? Niet per ongeluk een A7v? Doe anders die ATA133 in de ATA100 controler, misschien dat dat helpt.

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
nope een echt k7v-t slot a moederbord

Verwijderd

Er waren (let op: waren, of het nu nog zo is weet ik niet) problemen met VIA-chipsets en Linux. Je moest een aantal handelingen verrichten om het goed te laten draaien. Alhoewel ik zonder probs Red Hat 7.0 op een A7V heb gedraaid...
Zoek eens naar de HOWTO's.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Zet je voltage anders eens wat omlaag ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Mn opa had ook zoiets.
Bij hem was het de cd-rom speler in combi met de HD d8 ik.
Was iig vaag probleem.

Verwijderd

daar zit ik dus ook aan te denken..een HD heb ook een soortement van bios..vandaar.
Pagina: 1