Geluidsisolatie en window...

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zou mijn PC eigenlijk best wat stiller willen maken met van dat geluidsisolerende folie/noppenschuim/whatever. Ik heb echter wèl een window in m'n kast dus dan heeft het niet echt veel nut meer... of vergis ik me nou?

<edit> Wat ik dus bedoel is dat ik het window-gedeelte niet kan beplakken met folie en er dus een aardig gedeelte van die zijwand niet geïsoleerd kan worden... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik denk dat het inderdaad minder effect heeft dan, maar het is denk ik nog steeds mega stil.. gisteren had ik mijn pc, waar ik dus ook de volledige binnenkant heb bekleed met geluidsisolatie, meegenomen naar een kennis, hij zo van: tering wat is dat ding stil! ik zo *D

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op zaterdag 19 januari 2002 14:12 schreef Big Tazzz het volgende:
Ik denk dat het inderdaad minder effect heeft dan, maar het is denk ik nog steeds mega stil.. gisteren had ik mijn pc, waar ik dus ook de volledige binnenkant heb bekleed met geluidsisolatie, meegenomen naar een kennis, hij zo van: tering wat is dat ding stil! ik zo *D
Waar heb je de binnenkant van je PC mee geisoleerd dan? (geluidsisolatie is nogal een ruim begrip...)

Verwijderd

die noppen schuim die je wel ziet in geluidsstudio's is erg geschikt voor geluidsdemping. Eigenlijk is de beste isolatie tegen geluid om lagen van verschillende massa toe te passen, met lucht ertussen. Maar voor een pc is noppenschuim voldoende.
verder kan je in plaats van plexiglas echt glas erin plaatsen, dit heeft meer masse en zal dus ook beter isoleren.

• InSPiRE
die noppen schuim die je wel ziet in geluidsstudio's is erg geschikt voor geluidsdemping
Heb ik dus, bijna geen effect merkbaar...

Verwijderd

Moet je dan ook je moederbord verwijderen :?

Verwijderd

Hmm raar,
Maar die schuim plaats je aan de binnenzijde van je kast.
Waarschijnlijk heb je gewoon nog keesfans erin draaien die een behoorlijke herrie maken :?

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 14:21 schreef MasterDisaster het volgende:
Moet je dan ook je moederbord verwijderen :?
kan je doen maar dan doet ie helemaal niets meer.
1 voordeel is ie wel lekker stil >:)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:23 schreef Basz het volgende:
Hmm raar,
Waarschijnlijk heb je gewoon nog keesfans erin draaien die een behoorlijke herrie maken :?
Mijn keesfannetjes draaien op 7V en kan ik uitschakelen als ik wil... de processorfan kan ik ook terugregelen dat 'ie lekker stil is. Alleen de voeding blijft dan over (Enermax 350W), die ga ik ook nog wel een keer modden...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• InSPiRE
Ideetje voor de Enermax mod? [topic=383982/1/30]

• InSPiRE
Op zaterdag 19 januari 2002 14:23 schreef Basz het volgende:
Hmm raar,
Het is nu winter, dus mijn keesfans staan niet meer aan. Alleen mijn ORB3 staat aan op 7000RPM...

Verwijderd

Ik heb van die zwarte noppen shit erin gepleurd, ook heb ik mijn case fans op 7 volt lopen wat behoorlijk scheelt...

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

heb mijn kast beplakt met 35 mm dik noppenfoam,
verschil is wel merkbaar, merk alleen dat er via de gaten van de fans nog geluid naar buiten gaat.

ff een uurtje foam plakken loonde bij mij wel.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Pagina: 1