temperatuur XP 1800+

Pagina: 1
Acties:

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Okokok.
Voordat iedereen begint van "kijk in de FAQ" wil ik ff zeggen dat ik dat gedaan heb maar niet gevonden heb wat ik weten wil.
Zelf heb ik momenteel een AMD XP 1800+ draaien onder normale omstandigheden. Ik heb er de standaard koeling opzitten die AMD heeft voor deze machines (gewone COOLMASTER tot 1800+ dus).
Nu wordt mijn bak 57°, maar nergens kan ik vinden of dit (onder deze omstandigheden) normaal is.

Misschien dat 1 van jullie mij hier antwoord op kan geven :?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

mischien helpt een beetje coolpasta?

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Owjah, daarbij moet ik wel ff de aantekening maken dat mijn processor 100% belast is !
Dus die temperatuur die ik aangaf is bij fullload !

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
mijn 1900+ word 46 graden onder fullload

en dat is zowat altijd met me }:O

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Das toch behoorlijk hoog ja, aan de andere kant: de meeste coolermasters zijn niet bedoeld om zo goed te koelen dat deze geschikt zijn voor OC'en, maar meer om net genoeg te koelen voor een bruikbare proc. :) Overigens denk ik dat je die temp nog wel wat omlaag zal krijgen als je wat koelpaste gebruikt en zorgt dat de koeler goed contact maakt.

Verwijderd

Die temp is goed. Kijk niet naar andere temps, maar alleen naar die van jezelf. Je kunt ze namelijk toch niet vergelijken. Als je het lager wil hebben moet je AS gebruiken en/of je heatsink polijsten. Of je koopt een andere koeler natuurlijk.
Ik las hier ergens een stukje over het polijsten van een heatsink en hoe dat dan moest. Dus ik naar de gamma spul kopen en polijsten maar! Scheelde 3 graden. Nu moet ik wel zeggen dat ik een Alpha8045 heb. Geen misselijke heatsink en toch 3 graden er af :9 Ik las ergens dat iemand 12 graden winst had. Das dus echt de moeite.

Edit: Hoe warm is het in je kast?

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:30 schreef Fewture het volgende:
Die temp is goed. Kijk niet naar andere temps, maar alleen naar die van jezelf. Je kunt ze namelijk toch niet vergelijken. Als je het lager wil hebben moet je AS gebruiken en/of je heatsink polijsten. Of je koopt een andere koeler natuurlijk.
Ik las hier ergens een stukje over het polijsten van een heatsink en hoe dat dan moest. Dus ik naar de gamma spul kopen en polijsten maar! Scheelde 3 graden. Nu moet ik wel zeggen dat ik een Alpha8045 heb. Geen misselijke heatsink en toch 3 graden er af :9 Ik las ergens dat iemand 12 graden winst had. Das dus echt de moeite.

Edit: Hoe warm is het in je kast?

Mun kast is 27 graden.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

de mijne is stressed 51 graden, kast is 27

Verwijderd

Heb de temperatuur van mijn CPU met ca 10 graden teruggebracht door:
De zijwanden van mijn plaatstalen Adtronics kast te vervangen door geperforeerd aluminmium.
Dit betekent een verbeterde luchtcirculatie met behoud van elektromagnetische afscherming.
(Eventueel kan een stukje van moeders vitrage hierop geplakt worden voor stofwering.)
Twee Papst 8 cm (i.p.v. 1 blower) "in lijn " voor de cpu geplaatst met een tussenafstand van ca 10 cm, en een extra blower tegen de zijwand gericht op en ter hoogte van de grafische kaart.
Verder 1 blower aan de bovenzijde geplaatst voor afzuigen en naar buiten voeren van warme lucht.
Op XP 1800 zit een Swiftech 462 gemonteerd.
Verder heb ik ruim gebruik gemaakt van de meccanodoos van mijn zoon om alles op de juiste plaats gemonteerd te krijgen.
Oh ja, temp was idle 45 gr en dus nu 35 gr.

Verwijderd

57C stressed is niet te warm, hou er wel rekening mee dat het board de temp niet precies weer geeft omdat de sensor niet tegen de proc aanzit. Sommige mobo's hebben dit gecorrigeerd in de bios en rekenen er zo 10C bij. (Ik geloof dat Asus dat had). Bij sommige mobo's zit de sensor wel tegen de proc aan (zoals de gigabyte)

Als je gaat oc-en of het zekere voor het onzekere wil nemen gooi er dan een betere heatsink op. En wat airflow (casefans).
Een fan met veel herrie is ook een oplossing om je temp een paar graadjes lager te krijgen.
Casecooling is zoiezo eigenlijk een must bij snelle athlons.

Mijn temp is nu 44C stressed 41C na 3 uur quaken en 39C idle. Met een athlonXP1800+@2000+ en thermalright sk6 en een gigabyte moederboard.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
hihi, mijn athlon xp 1800+ wordt 68 graden idle ewn 72 stressed, beat that!

(okok, nou heb ik ook een A7V266-E :))

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op zondag 20 januari 2002 02:21 schreef CU2morO het volgende:
hihi, mijn athlon xp 1800+ wordt 68 graden idle ewn 72 stressed, beat that!

(okok, nou heb ik ook een A7V266-E :))
wat heeft die A7V266-E er mee te maken?
Ik zit namelijk al een tijdje met het probleem dat mijn 1900+ en asus a7v266-e rare kuren vertoont (volgens mij als 'ie boven de 60 graden komt)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Zorg dat je een goede kast heb met een goede airflow. Ik had eerst een prutskastje van 100 piek (incl. 300W voeding)en daar werd mijn Athlon T-Bird soms meer dan 72 graden in. Kast heb ik vervangen door een Alienware (Antech) kast met 4 coolermaster casefans en ik heb een stresstemp van 49 graden. Zorg dus iig voor een optimale airflow in je kast. Je ziet dat het 23 graden kan schelen dus. Nou zou dus de XP met palomino core dus niet zo warm mogen worden als mijn Thunderbird. Dus ik denk dat je gewoon eens airflow in je kast moet brengen.

Verwijderd

bij de asus a7v266-e mag je er gerust 10 graden afhalen (cpu temp) ik had er ook eentje, toen was het zo'n 52 idle en 63 stressed. Nu met een nieuwe kast, nieuw bord, nieuwe koeler is het idle 34 graden en stressed zo'n 38graden, mobo is 22 graden, maar goed het is gewoon erg lastig met een a7v266-e om de juiste temp te weten.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op zondag 20 januari 2002 04:11 schreef epo het volgende:
bij de asus a7v266-e mag je er gerust 10 graden afhalen (cpu temp) ik had er ook eentje, toen was het zo'n 52 idle en 63 stressed. Nu met een nieuwe kast, nieuw bord, nieuwe koeler is het idle 34 graden en stressed zo'n 38graden, mobo is 22 graden, maar goed het is gewoon erg lastig met een a7v266-e om de juiste temp te weten.
Ofdat het voor elk A7V266-E mobo geld.....daar zet ik een vraagteken bij. Ik heb dat bordje en mijn XP komt tot 50 graden@1733MHz met een HHC-001 koeler.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

CPU: XP 1800+
Idle : 50 graden
Stressed : 56 graden @ 1,75V
Case: 28 graden
:P Wel op een A7V266-E moederbord *D
Pagina: 1