Toon posts:

[a7v] Gedonder na 1.009 flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik dus 1.009 eergisteren heb geflasht bestaat het enige geluid dat mijn pc nog maakt uit oneindig doorgaande lange beeps.

Ik heb alle topics over de a7v en mislukte bios flash gedoe doorgelezen en uitgevoerd. Hij post dus niet van flop zonder iets erin en met 1 dimmetje. Niet met jumperfree of juist jumpered mode en niet als ik het batterijtje een hele tijd (nacht) eruit heb en als ik de pinnetjes van de clear cmos verbind met voeding of juist zonder. Kortom alles geprobeerd.

Ik heb zelfs al bij iemand met een eeprom schrijver de 1.008 bios laten flashen maar die geeft precies dezelfde resultaten.

Betekent dit dat die chip gewoon kapot is? En weet iemand dan het adres van Asus NL (wel een telefoonnummer hier gevonden, maar ik stuur het liever ook meteen op)

Ik hoop echt dat iemand hier mij uit de brand kan helpen want dit is natuurlijk niks

Verwijderd

kan je nog aan eerdere bios versies komen en je moet hem dan laten flashen op een nieuwe eprom...

Verwijderd

en het is algemeen bekent dat er een bug in die bios versie zit ... voortaan ff op internet kijken of andere mensen problemen hebben met die bios versie

Verwijderd

Topicstarter
Jup, ik kan wel aan een oude komen ja, 1.008 denk ik. Maar de chip is dus echt kapot?

Verwijderd

Er zit helemaal geen bug in deze bios. Broodje aap verhaal zogezegd.

Het enige wat jij moet doen is je mobo van jumperfree mode afhalen. Dan zal hij het vast wel weer doen.

zie ook http://www.a7vtroubleshooting.com/ en http://www.braziliantech.com/en-us/

succes

Verwijderd

Weer een goedemiddag aan een ieder die dit mag gaan lezen !!!!! :) :)

Over problemen met je mobo moet je bellen +31591-666855 bellen. Hier zullen ze je pcies vertellen wat je te doen staat. Het adres is :
Nieuw-Amsterdamse Straat 44
7814 VA
Postbus 2023, 7801 CA Emmen

Hopende weer iemand tevreden te hebben gemaakt met deze reply !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 15:03 schreef Mutant het volgende:

Het enige wat jij moet doen is je mobo van jumperfree mode afhalen. Dan zal hij het vast wel weer doen.
Ik weet niet of je het gelezen hebt maar dat heb ik dus allemaal al geprobeerd, die lange beeps blijven ook hoor. Maar ik zal eens even Asus NL bellen en kijken of ik een nieuwe chip kan krijgen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Vaag.. ik heb vandaag 1009 erop geflashed en heb nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal dus idd mijn chip wel kapot zijn...

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eens of je met die schrijver even 1007 erin kan laten programmeren. Met latere versies heb ik allerlei vage problemen gehad (waarna ik gelukkig nog kon terugflashen). Als je geen Athlon XP hebt of bepaald geheugen waarvoor fixes waren in de laatste versies (samsung geloof ik), is 1007 prima.

Verwijderd

me buurjongen heeft namelijk ook problemen gehad met die bios versie

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waarom heb je de bios geupgrade?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem geupgrade omdat ie soms vastliep in XP, en er bij 1.009 of zoiets stond dat ie lock ups verholp als je handmatig de Vcore had ingesteld, dus ik dacht, ach, nooit problemen mee gehad, kan wel....
Pagina: 1