Toon posts:

Hoe is Casema Premium op t moment?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl,

Ik wil waarsch van mijn oude casema basic abo afstappen en de premium voor €45 per maand nemen...

Nu ben ik als ervaren Casema gebruiker onderhand schijt ziek van de onstabiele verbinding die ik nu heb en ik vroeg me af of dit anders is met het nieuwe premium abo.

Ja ik heb gezocht op het forum maar dat was allemaal van plus minus 3 maanden geleden en ik vraag me ook af of de snelheid op t moment nogsteeds even snel en stabiel is.

Verwijderd

Ik wou dat ze in mijn kut dorp eindelijk broadband (breedband) introduceerde. Ik kan nu alleen voor het brakke compoorten modem kiezen |:(

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Voor resultaten van snelheidsmetingen kun je in ieder geval op www.mordax.nl of www.speedsuite.net terecht. Hier in Zeist kom ik op snelheden van rond de 65 kB/s.

On-line blijven is ook niet echt teveel gevraagd met Wanadoo Broadband Premium: ik ben op het ogenblik, volgens mijn router, 128 uur on-line. De verbinding valt dus niet vaak weg.

Ik ben in ieder geval tevreden.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb nu ruim 2 maanden Casema Premium en niets dan lof over de werking ervan. De service en helpdesk zuigen wel (ik had 3 afspraken nodig tot uiteindelijk de monteur kwam) maar verder: toppie! Hoge snelheden (down gemiddeld zo'n 70-80kb/sec, up zo'n 15-18 kb/sec) en een immer lage ping. Ook heb ik nog nooit gehad dat het plat lag ofzo (wat met Basic wel anders is/was).

Grootste nadelen zijn wel het dynamische IP (dus thuis hosten is moeilijk) en de officiele datalimiet (4GB down, 1,333GB up), al heb ik al van velen gehoord dat daar niet op gelet wordt.

In eerste instantie heb ik dit genomen om, zodra het kan, over te stappen op MxStream maar ik denk nu dat ik het toch hier maar bij houd!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Hai,

ik ben redelijk tevreden over de snelheid (tot 89kB/s).
Maar afgelopen week (vooral 's avonds) is het al meerdere keren voorgekomen, dat ik niet kon inbellen, want ze hadden wéér een storing :r
Ik woon trouwens in Den Haag, ik weet niet hoe het bij andere gebruikers is.

Verwijderd

Ik had ook afgelopen week problemen met inbellen (Beverwijk).
Maar de verbinding is goed hangt wel van de tegen partij af waar je vandaan download(wat hun snelheid is).
Maar wat ze beloven maken ze over het algemeen wel waar.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
het is onwijs relaxt

haal bij een snelle server steeds de maximun snelheid
dus 64 kB/s

hoger kan niet want eris een limiet bij casema, dus mensen die hoger zitten (gemiddeld) meten niet goed

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Op zaterdag 19 januari 2002 19:32 schreef vinkie het volgende:
het is onwijs relaxt

haal bij een snelle server steeds de maximun snelheid
dus 64 kB/s

hoger kan niet want eris een limiet bij casema, dus mensen die hoger zitten (gemiddeld) meten niet goed
Sluit me hier volledig bij aan.
Als je meer dan 64kb/s GEMIDDELD meet doe je iets fout.
Du meter geeft soms aan dat ik 70kb/s download maar dan daarna weer 40, dus dan kom je toch nog uit op 64kb/s klopt ook wel want dit is het maximum.
Ping is zeer lekker, dus online spelen is geen probleem.
Woon btw in den haag

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 19 januari 2002 19:32 schreef vinkie het volgende:
De snelheid is bij Casema niet op 512 kbs gecapt, maar expres juist op een hogere snelheid(ik dacht 768kbs ofzo), juist om ervoor te zorgen dat je dan 's avonds ook de 64kB/s haalt. Die 512kbs geeft Casema wel op als de officiële maximum downloadsnelheid.

Het is, met andere woorden, dus wel degelijk mogelijk om snelheden boven de 65kB/s te halen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• enrico670
Op zaterdag 19 januari 2002 19:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

De snelheid is bij Casema niet op 512 kbs gecapt, maar expres juist op een hogere snelheid(ik dacht 768kbs ofzo), juist om ervoor te zorgen dat je dan 's avonds ook de 64kB/s haalt. Die 512kbs geeft Casema wel op als de officiële maximum downloadsnelheid.

Het is, met andere woorden, dus wel degelijk mogelijk om snelheden boven de 65kB/s te halen.
Hmmm, hoe komt het dat als ik download dat ik dan ALTIJD precies op 64kb/s uitkom en niet hoger?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
precies.
in het begin wil het misschien heel ff hoog zijn maar dan zakt de snelheid echt gelijk naar 64 kB.

Verwijderd

Uuhhhh sorry????, 64kb dl! Is ADSL niet 10x sneller? ;)

• enrico670
Op zaterdag 19 januari 2002 20:22 schreef jerr het volgende:
Uuhhhh sorry????, 64kb dl! Is ADSL niet 10x sneller? ;)
Oh oh oh, wel opletten he, we hebben het over 64KB/s dus 512kbit per seconde.
Zo duidelijker?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op zaterdag 19 januari 2002 19:49 schreef Ferdo het volgende:

Klopt bijna. Casema heeft de dowstream fysiek op 614.000 bps afgeknepen. Dit houdt inderdaad in dat je 512.000 bps netto overhoud na de aftrek van overhead.
En het is niet de bedoeling dat je dan ook s'avonds deze snelheden kan halen. Je moet ten alle tijden 64 KBytes/sec kunnen halen. Overdag én s'avonds.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

Ik vindt het echt flex!! ik heb wel es lekker zitten leechen met 100kb/s :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Nice :)

Thnx ppl ik denk dat ik mn beslissing heb genomen :D

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 17:57 schreef MrTinux het volgende:
Ik heb nu ruim 2 maanden Casema Premium en niets dan lof over de werking ervan. De service en helpdesk zuigen wel (ik had 3 afspraken nodig tot uiteindelijk de monteur kwam) maar verder: toppie! Hoge snelheden (down gemiddeld zo'n 70-80kb/sec, up zo'n 15-18 kb/sec) en een immer lage ping. Ook heb ik nog nooit gehad dat het plat lag ofzo (wat met Basic wel anders is/was).

Grootste nadelen zijn wel het dynamische IP (dus thuis hosten is moeilijk) en de officiele datalimiet (4GB down, 1,333GB up), al heb ik al van velen gehoord dat daar niet op gelet wordt.
Ik heb precies hetzelfde als jou gehad!!

Na 3 afspraken kwam de monteur pas langs, en over dat datalimiet, vorige maand volgens du-meter ruim 20Gb gedownload en nog niets gehoord

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik was zeer te spreken over casema broadband premuim...
Ik twijfel nu een KLEIN beetje, kwa snelheden: nix te klagen, net zoals het datalimiet waar ik nix van merk :-).
Maar ik heb het nu 5 maanden denk'???
Maar ik heb al 4 storingen gehad in de laatste 1,5 maand!!! Het begon met één heletijd terug. En toen vrorige week had ik er 2 en vandaag weer één...
Die eerste 3 waren allemaal in de avond uren van 8 tot zo'n 12 uur... en die van vanmiddag was bij mij van 5 tot 6...
Mijn server heeft dan nog wel verbinding maar kan nix meer versturen (en waarschijnlijk ontvangen :) ). En als ik hem dan laat reconnecten dan krijg ik time-outs bij het inloggen :(...

PS: ik woon in Alphen aan den Rijn, dat volgens mij met Den Haag en delft in de zelfde regio valt... Ik ga verhuizen naar Den Haag en zit te denken op iets anders over te stappen... maar wat??? Mxstream... liever niet :(

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 21:17
Had eerst ook basic (demos modem), maar sinds een week premium. Doe regelmatig testen bij www.speedtest.nl en kom dan toch iedere keer op 82.5 kbytes....
Kan nu op alle momenten van de dag online gamen met een goede ping :)
Een kennis van me heeft net Mxstream en die haald maximaal 55 kbytes.....
Vet tevreden dus!
Pagina: 1