HP DeskJet 840C - Printer schiet b*llshit tekens?!

Pagina: 1
Acties:

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
[Weet niet of deze topic wel op [HA] hoort, sorry als ik verkeerd zit]

Ik heb dus zo'n mooie HP DeskJet 840C, mooi ding, alleen er is één klein @#$ probleem! :(

Als ik af en mijn printer UIT-zet, en een tijdje later weer AAN, dan gaat ie opeens allerlei gekke tekens lopen printen, meestal één of twee regels bovenaan een A4tje, en dat ongeveer 7 pagina's achter elkaar, deze tekens zijn zoiets van, hartjes, smilies, @'s, ©®, vierkantjes, leestekens, ed...

Stront vervelend en jaagt mijn hele papier vooraadt er zo doorheen :(

Ik draai Windows 2002 Professional, heb HP Werkset 4.3 (drivers) en heb de printer parallel aangesloten...

Weet iemand een oplossing, met search kon ik niets vinden |:(

• Stuiterbal
...hmmm, ik kan ook proberen de printer in de USB te douwen...

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
is dit al lang? Of is het plotseling ontstaan na een (grote) verandering in je setup?

Iets meer info, anders kan niemand goed achterhalen waar het door zou komen!

Iig geen normaal probleem met w2k, heb het bij men ouders'compu ook zo draaien

• Stuiterbal
Hmmm, zo lang is het nog niet, misschien ligt wel aan m'n setup jah, maar heb dus geen zin om nu meteen te gaan formateren of zo... |:(

Misschien printer ff loskoppelen en alles opnieuw installeren

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik ken het probleem wel. Meestal effe opnieuw driver installlen en dan weer okay...(Heb het 1 keer gehad met de 840 maar heel vaak met de 540...)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

540 is prut! Heb nog niet eens een compleet pak papier kunnen afdrukken in totaal. Iedere keer als ik begin te printen stopt ie meestal halverwege de 2e of 3e pagina met printen en gaan de ledjes om en om knipperen. Beetje klote als je dan een document van 50+ pagina's wil afdrukken.

Heb nu uit frustratie maar een oude HP500 aan server gehangen.

Verschillende OS geprobeerd (w95, w95, w2k).

Als iemand een oplossing weet voor die 540 dan hoor ik dat graag via mijn mail (jajoah@home.nl)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Stuiterbal
Thx, Osama!

En trouwens nog iets, nu ik HP Werkset 4.3 had geinstalleerd, krijg ik elke keer als ik Windows 2002 Professional boot, in m'n systemtray een printer icon, waar ik vrijwel niets aan heb, ik krijg hem niet weg, en heb msconfig ook al geprobeerd, iemand oplossing?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zaterdag 19 januari 2002 13:53 schreef JaJoah het volgende:
540 is prut! Heb nog niet eens een compleet pak papier kunnen afdrukken in totaal. Iedere keer als ik begin te printen stopt ie meestal halverwege de 2e of 3e pagina met printen en gaan de ledjes om en om knipperen. Beetje klote als je dan een document van 50+ pagina's wil afdrukken.

Heb nu uit frustratie maar een oude HP500 aan server gehangen.

Verschillende OS geprobeerd (w95, w95, w2k).

Als iemand een oplossing weet voor die 540 dan hoor ik dat graag via mijn mail (jajoah@home.nl)
Weird.. Ik heb een onverwoestbare 540C pas nog weggegeven... Een 300 DPI kleurenprinter die mij zo'n 7, 8 jaar plezier heeft gegeven. Op het laatst kwamen er een soort schuur/piep geluiden uit waarop vreemden telkens dachten dat ie stukliep of uit elkaar viel. In die staat heb ik toch nog 3 jaar moeten hopen op een defect dat nooit gekomen is. Toch maar een andere gekocht omdat ie gewoon mijn oudste hardware nog heeft overleeft.. Kut dingen !!!
Ik heb nu de 840C en die bevalt ook prima. Het pas mijn 2e printer in 10 jaar....

• under-world

under-world

ooh-la dots

Die tekens komen trouwens vaak als een opdracht annuleert en dan niet de printertaken verwijderd.. Probeer dit te vermijden. Geen "halve opdracht in de wachtrij laten staan. Wat betreft dat icoontje... Ik gebruik geen werkste van HP maar ik denk dat je tijdens de instal hier snel voor gekozen hebt (vinkje icon systray) Ik denk dat je dit alleen via die software kunt weghalen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 19 januari 2002 13:39 schreef Stuiterbal het volgende:
Ik draai Windows 2002 Professional, heb HP Werkset 4.3 (drivers) en heb de printer parallel aangesloten...
win2002 = win2k? of bedoel je XP soms?

Als alternatief voor de standaard 840C drivers kun je de 890 drivers gebruiken onder win2k..

Ik heb ze hier staan voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heb precies hetzelfde probleem gehad.
effe de stekker er uit getrokken,en er weer in.
dat hielp.
*D

Verwijderd

Zelfde probleem gehad met HPDeskjet 850c, eerste regels allemaal @@@@@%%^^ en ga maar door. Hp opgebeld en die vertelde dat ik de nieuwste drivers moest downloaden. Dat heb ik toen gedaan en het probleem was over. Dat was toen op Win98 en Win98SE.

• Stuiterbal
Op zaterdag 19 januari 2002 16:12 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

win2002 = win2k? of bedoel je XP soms?

Als alternatief voor de standaard 840C drivers kun je de 890 drivers gebruiken onder win2k..

Ik heb ze hier staan voor je.
Windows 4.0 = Windows 95
Windows 4.1 = Windows 98
Windows 4.9 = Windows ME
Windows 5.0 = Windows 2000
Windows 5.1 = Windows 2002 (XP)

Ik draai dus Windows XP...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zegt dat dan ook gelijk ipv met allerlei vage beta- aanduidingen te gooien.. :P
(ik draai geen NT5.1, ik houd het nog ff bij NT5).
Windows 4.1 = Windows 98
Moet trouwens 4.10.2222A of 4.10.1998 zijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stuiterbal
k, sorry :)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb 1 keer gehad met een epson dat er gekke tekens uitkwamen. Toen bleek de header (snoer van moederbord naar printerpoort) in de AT kast los te zitten. Dat aangeduwd, en het werkte weer.
Pagina: 1