Toon posts:

Jetway866AS ultra raid + Via chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met mijn probleem ?? Ik heb een mobo gekocht van Jetway type 866AS Ultra Raid. Releasedate September 2001 en een VIA chipset. Ik krijg het mobo niet uit de slaapstand..... Wie kan mij helpen ? Alle connectors zijn naar mijn mening correct aangesloten, maar krijg dat kl*te ding nie a/d praat en da's toch wel zonde..... :? :'(

Verwijderd

Topicstarter
*ahum*

>:) >:)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Je kickt wel erg snel, je had op zijn minst kunnen toevoegen welke chipset het is. Controleer of je de powerknop goed hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
het is een VIA chipset, dus AMD en om pcies te zijn :

KT266A

:? :? :?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

krijg je geluid activiteit of iets van die aard. Wat voor voeding ? Hoeveel RAM banken bezet. Kabels goed ???
etc. etc.

Vermeld effe wat meer info andanks je frustraties anders krijgt dit een te hoog
[topic]Ik zit hier met een PC, ik zie geen knoppen zitten, hoe krijg ik hem aan ??[/topic]
gehalte
:+

Verwijderd

zit de steker er wel in
hdd goed aangesloten
voeding oke
processor goed erop gemonteerd
geheugen goed erin
geheugen niet kapot

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Het meest opmerkelijk vind ik idd dat hij ook niet vermeld in welk stadium van opbouw ie zit... Doet iets het uberhaupt wel.. wat is in zijn terminologie die slaapstand ???

Verwijderd

Het zal me niets verbazen als de stekker er gewoon niet inzat >:)

sorry kon het niet laten.

Verwijderd

Topicstarter
Thx for the replies....en die frustraties ---> helaas logisch hè :(

-Krijg absoluut geen geluid. Geen piepjes ofzo....NIX :'(
-Voeding is 300 watt.
-2x 256 RAM DDR
-Kabels goed ( volgens manual )
-Processor goed gemonteerd. ( AMD XP 1800+ )
-Power knop ook goed ( volgens manual )
-HD goed aangesloten
-memory is nieuw, lijkt me dus nie kaduuk ( kan wel, maar
ok.. )
-memory zit er (uiteraard ) goed in
Het meest opmerkelijk vind ik idd dat hij ook niet vermeld in welk stadium van opbouw ie zit... Doet iets het uberhaupt wel.. wat is in zijn terminologie die slaapstand ???
De monitor doet het :) verder eigenlijk helemaal NIX
Slaapstand --> Hij behoort stroom te krijgen en dan naar de bios schieten en KLAAR.....zou je denken, maar NOPE :'(

Hoping to be helped...BVD. :7

( p.s. wat word er bedoelt met terminologie voor slaapstand ???? )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Jetway kopen is op eigen risico >:) Eigenlijk zouden we gewoon geen support moeten geven voor Jetway spul ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Videokaart misschien verrot? Voeding misschien aan de krappe kant? Helemaal niets kan ook duiden op moederbord naar de hemel.
Jetway kopen is op eigen risico Eigenlijk zouden we gewoon geen support moeten geven voor Jetway spul
Ik wist niet dat we hier zitten om merken af te kraken, hij heeft gewoon een goedkoop moederbord willen kopen, en heeft daar een vaag probleem mee. Ik heb zelf al enkele van die dingen ingebouwd en daar nooit problemen mee gehad.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 januari 2002 16:02 schreef aad123 het volgende:
Ik heb zelf al enkele van die dingen ingebouwd en daar nooit problemen mee gehad.
Lucky you :) Zoals ik in de FAQ heb gezet zijn er nauwelijk nog slechte mainboards, maar Jetway vormt daar helaas nogsteeds de uitzondering op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 16:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Lucky you :) Zoals ik in de FAQ heb gezet zijn er nauwelijk nog slechte mainboards, maar Jetway vormt daar helaas nogsteeds de uitzondering op.
Ik moet er overigens wel bij zeggen dat het om pure low-end machines ging, performance hoef je er inderdaad niet van te verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

*AHUM* Ik zal ff duidelijkheid brengen in hetgeen hierboven is gezet, want er klopt nix tot weinig van....als jullie zo vriendelijk willen zijn het volgende stukje ff GOED te lezen, want dit komt van een site genaamd www.tweakers.net -------> denk dat jullie die toch wel bekend voor zal komen....

[quote van tweakers]
"your purchase should be based on price, features and add-ons. Motherboards from Azza, Luck Star and Jetway might not be very popular, but they work just as well as boards from the major brands, with the clear advantage of costing less."
[/quote van tweakers]

En dan wil ik er nog ff bij melden, mijn "heren" dat hij als best getest uit verscheidene magazines komt. Nou mogen jullie denken alles beter te weten, maar helaas.....bij sommige dingen blijkt dit dan toch nie helemaal te kloppen...!!!!!

( en als je in de FAQ zet dat Jetway slecht is, pas dan hetgeen hierboven aan, of zet dat NIET in de FAQ, want het is toch "enigzins" tegenstrijdig )

( P.S. no flame intended )

Maar, bedankt voor de "hulp" , waarvoor we hier d8 ik komen, maar ok......zeuren kan ook leuk zijn hè...

Pleez think before you act :(

Verwijderd

Wat overigens wel verwarrend kan zijn is de jumpersetting voor de clock bij jetway. Het heeft mij toen iets van een uur gekost om een celeoron800 ook op 800 te laten draaien. Verder, als hij echt geen enkele sjoege geeft is tie gewoon dood bij aankomst---> garantie!!
Pagina: 1