Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met mijn probleem ?? Ik heb een mobo gekocht van Jetway type 866AS Ultra Raid. Releasedate September 2001 en een VIA chipset. Ik krijg het mobo niet uit de slaapstand..... Wie kan mij helpen ? Alle connectors zijn naar mijn mening correct aangesloten, maar krijg dat kl*te ding nie a/d praat en da's toch wel zonde.....
Je kickt wel erg snel, je had op zijn minst kunnen toevoegen welke chipset het is. Controleer of je de powerknop goed hebt aangesloten.
krijg je geluid activiteit of iets van die aard. Wat voor voeding ? Hoeveel RAM banken bezet. Kabels goed ???
etc. etc.
Vermeld effe wat meer info andanks je frustraties anders krijgt dit een te hoog
[topic]Ik zit hier met een PC, ik zie geen knoppen zitten, hoe krijg ik hem aan ??[/topic]
gehalte
etc. etc.
Vermeld effe wat meer info andanks je frustraties anders krijgt dit een te hoog
[topic]Ik zit hier met een PC, ik zie geen knoppen zitten, hoe krijg ik hem aan ??[/topic]
gehalte
Verwijderd
zit de steker er wel in
hdd goed aangesloten
voeding oke
processor goed erop gemonteerd
geheugen goed erin
geheugen niet kapot
hdd goed aangesloten
voeding oke
processor goed erop gemonteerd
geheugen goed erin
geheugen niet kapot
Het meest opmerkelijk vind ik idd dat hij ook niet vermeld in welk stadium van opbouw ie zit... Doet iets het uberhaupt wel.. wat is in zijn terminologie die slaapstand ???
Thx for the replies....en die frustraties ---> helaas logisch hè 
-Krijg absoluut geen geluid. Geen piepjes ofzo....NIX
-Voeding is 300 watt.
-2x 256 RAM DDR
-Kabels goed ( volgens manual )
-Processor goed gemonteerd. ( AMD XP 1800+ )
-Power knop ook goed ( volgens manual )
-HD goed aangesloten
-memory is nieuw, lijkt me dus nie kaduuk ( kan wel, maar
ok.. )
-memory zit er (uiteraard ) goed in
verder eigenlijk helemaal NIX
Slaapstand --> Hij behoort stroom te krijgen en dan naar de bios schieten en KLAAR.....zou je denken, maar NOPE
Hoping to be helped...BVD.
( p.s. wat word er bedoelt met terminologie voor slaapstand ???? )
-Krijg absoluut geen geluid. Geen piepjes ofzo....NIX
-Voeding is 300 watt.
-2x 256 RAM DDR
-Kabels goed ( volgens manual )
-Processor goed gemonteerd. ( AMD XP 1800+ )
-Power knop ook goed ( volgens manual )
-HD goed aangesloten
-memory is nieuw, lijkt me dus nie kaduuk ( kan wel, maar
ok.. )
-memory zit er (uiteraard ) goed in
De monitor doet hetHet meest opmerkelijk vind ik idd dat hij ook niet vermeld in welk stadium van opbouw ie zit... Doet iets het uberhaupt wel.. wat is in zijn terminologie die slaapstand ???
Slaapstand --> Hij behoort stroom te krijgen en dan naar de bios schieten en KLAAR.....zou je denken, maar NOPE
Hoping to be helped...BVD.
( p.s. wat word er bedoelt met terminologie voor slaapstand ???? )
Jetway kopen is op eigen risico
Eigenlijk zouden we gewoon geen support moeten geven voor Jetway spul
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Videokaart misschien verrot? Voeding misschien aan de krappe kant? Helemaal niets kan ook duiden op moederbord naar de hemel.
Ik wist niet dat we hier zitten om merken af te kraken, hij heeft gewoon een goedkoop moederbord willen kopen, en heeft daar een vaag probleem mee. Ik heb zelf al enkele van die dingen ingebouwd en daar nooit problemen mee gehad.Jetway kopen is op eigen risico Eigenlijk zouden we gewoon geen support moeten geven voor Jetway spul
Lucky youOp zaterdag 19 januari 2002 16:02 schreef aad123 het volgende:
Ik heb zelf al enkele van die dingen ingebouwd en daar nooit problemen mee gehad.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik moet er overigens wel bij zeggen dat het om pure low-end machines ging, performance hoef je er inderdaad niet van te verwachten.Op zaterdag 19 januari 2002 16:04 schreef Exirion het volgende:
[..]
Lucky youZoals ik in de FAQ heb gezet zijn er nauwelijk nog slechte mainboards, maar Jetway vormt daar helaas nogsteeds de uitzondering op.
*AHUM* Ik zal ff duidelijkheid brengen in hetgeen hierboven is gezet, want er klopt nix tot weinig van....als jullie zo vriendelijk willen zijn het volgende stukje ff GOED te lezen, want dit komt van een site genaamd www.tweakers.net -------> denk dat jullie die toch wel bekend voor zal komen....Op zaterdag 19 januari 2002 16:04 schreef Exirion het volgende:
[..]
Lucky youZoals ik in de FAQ heb gezet zijn er nauwelijk nog slechte mainboards, maar Jetway vormt daar helaas nogsteeds de uitzondering op.
[quote van tweakers]
"your purchase should be based on price, features and add-ons. Motherboards from Azza, Luck Star and Jetway might not be very popular, but they work just as well as boards from the major brands, with the clear advantage of costing less."
[/quote van tweakers]
En dan wil ik er nog ff bij melden, mijn "heren" dat hij als best getest uit verscheidene magazines komt. Nou mogen jullie denken alles beter te weten, maar helaas.....bij sommige dingen blijkt dit dan toch nie helemaal te kloppen...!!!!!
( en als je in de FAQ zet dat Jetway slecht is, pas dan hetgeen hierboven aan, of zet dat NIET in de FAQ, want het is toch "enigzins" tegenstrijdig )
( P.S. no flame intended )
Maar, bedankt voor de "hulp" , waarvoor we hier d8 ik komen, maar ok......zeuren kan ook leuk zijn hè...
Pleez think before you act
Verwijderd
Wat overigens wel verwarrend kan zijn is de jumpersetting voor de clock bij jetway. Het heeft mij toen iets van een uur gekost om een celeoron800 ook op 800 te laten draaien. Verder, als hij echt geen enkele sjoege geeft is tie gewoon dood bij aankomst---> garantie!!
Pagina: 1