[Flash5] CPU belasting bij spel

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nu bezig met een flash spel waarin constant een stuk of 4 obstakels aan het heen en weer vliegen zijn.

Nu wilde ik eens naar mijn cpu gebruik kijken en die bleek zo rond de 75% hangen tijdens het spel. Maar dat is dus op een 1600mHz XP. Hoe kom ik er nou (thuis) achter hoe het spel draait op een 400mHz CPU? Heeft flash daar een functie voor? Kan ik een 400 mHz pc CPU emuleren?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ken je niemand via ICQ/MSN die een oudere pc bezit? Anders post je toch hier even een link naar de .swf file, zodat de tweakers even op een andere pc je flash kunnen bekijken ofzo :)

Verwijderd

Post het ff ik draai op een 666 mhz..

• Cubix
  • Niet online
Dit is het spel dan, "Hover";

http://httpd.chello.nl/m.dewachter/informatica/

Druk 1 x op pijl vooruit en je blijft "varen", achteruit om achteruit te blijven "varen". Gebruik de spatie om de turbo aan te zetten. Pijl links en rechts om te sturen. De rode ballen moet je oppakken.

Alvast bedankt!

• Cubix
  • Niet online
Maar flash heeft zo'n functie zelf niet?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hmm... hier zo'n 91-100% belasting (athlon classic 800@950), zou aan je scripting kunnen liggen.. zo ingewikkeld lijkt het mij nog niet..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Cubix
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 18:00 schreef OzBoz het volgende:
Hmm... hier zo'n 91-100% belasting (athlon classic 800@950), zou aan je scripting kunnen liggen.. zo ingewikkeld lijkt het mij nog niet..
Als ik die 3 oranje blokken weghaal is de belasting nog maar 7-10%. De blokken lopen als enige objecten met tweens. Zou het daar aan liggen? Is scripten dan sneller?
Of ligt het aan de complexiteit van die blokken? (streepjes etc)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 18:02 schreef Insanepeanut het volgende:

[..]

Als ik die 3 oranje blokken weghaal is de belasting nog maar 7-10%. De blokken lopen als enige objecten met tweens. Zou het daar aan liggen? Is scripten dan sneller?
Of ligt het aan de complexiteit van die blokken? (streepjes etc)
Lijkt me dat dit makkelijk te testen is. Probeer eens met minder complexe blokken, script de bewegingen eens, kijk wat er gebeurt en trek je conclusies eruit,

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 18:02 schreef Insanepeanut het volgende:

[..]

Is scripten dan sneller?
Hier ook 100% op een Celeron 633.

Ik dacht dat B-Top ooit s een script had dat heel weinig cpu-intensive was.. :?

EDIT: gevonden, hier kun je B-top zijn stukje code vinden
KHoop dat je er wat aan hebt. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1