debian iso wie heeft directe link?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik wil graag debian 2.2r5 instaleren, maar de sites waar de iso's opstaan is niet bereikbaar (time out) Heeft iemand toevallig een directe link naar een window site om de iso te downen?

Nog een vraagje er zijn 3 iso's voor patato, moet ik die alle drie download of heb ik aan 1 of 2 ook genoeg :?

/me wil gewoon eens met debian stoeien :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die iso's moet je echt zelf wel kunnen vinden hoor..
En wil je het als server/desktop gaan gebruiken?
en 2.2r5 ? :? r4 bedoel je?

Verwijderd

Je bedoelt mirror site :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 13:17 schreef Mataraty het volgende:

Nog een vraagje er zijn 3 iso's voor patato, moet ik die alle drie download of heb ik aan 1 of 2 ook genoeg :?

/me wil gewoon eens met debian stoeien :)
nee, aan 1 heb je genoeg. Je hebt dan een bootdisk, base-install, en enkele pakketten, maar die kun je ook wel (later) via ftp binnenhalen (man dselect).

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik geloof dat R5 npog niet uit is als iso dat suurt meestal een week of 3. op debian site staan een boel links op de deze pagina

maar als je gui wilt installeren dan heb je de eerste 2 nodig.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:19 schreef banaan-X het volgende:
Die iso's moet je echt zelf wel kunnen vinden hoor..
En wil je het als server/desktop gaan gebruiken?
en 2.2r5 ? :? r4 bedoel je?
Nee ik bedoel 2.2r5 :)
uitgebracht op 10-01-02.

Als ik naar de site van debian ga www.debian.org en ik ga naar ftp/http downloads en ik kies daar voor iso's dan krijg ik een connection time out, maar ik ga al verder zoeken hoor :( ( ;) )

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 13:35 schreef yeadder het volgende:
ik geloof dat R5 npog niet uit is als iso dat suurt meestal een week of 3. op debian site staan een boel links op de deze pagina

maar als je gui wilt installeren dan heb je de eerste 2 nodig.
dan heb je alleen wel een oude GUI hoor :+ Dus dan zul je die toch meteen upgraden naar testing, kun je net zo goed die CD dus niet downloaden.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:37 schreef banaan-X het volgende:

[..]

dan heb je alleen wel een oude GUI hoor :+ Dus dan zul je die toch meteen upgraden naar testing, kun je net zo goed die CD dus niet downloaden.
Dus volgens jou kan ik beter Woody downen :?

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 13:40 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Dus volgens jou kan ik beter Woody downen :?
Kan ook. Maar die is binnen een paar weken ook weer achterhaald, en als je stable binnenhaalt heb je gewoon stable iig. En als je stable hebt geinstalleerd kun je toch zo upgraden.

Als je zo weinig mogelijk wilt downloaden moet je de 12 boot/base/root/rescue disks downloaden.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik ben nu toch de iso van 2.2r5 aan het downen en kijk wel ff of ik aan de eerste cd genoeg heb.

*zal btw wel ff bezich zijn om internet verbinding te krijgen heb nl mxstream basic usb, maar via adsl4linux moet ik daar denk ik ook wel weer uit komen :)

Is debian nou echt veel moeilijker dan mandrake/redhat of suse of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit :?

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 15:46 schreef Mataraty het volgende:
Ik ben nu toch de iso van 2.2r5 aan het downen en kijk wel ff of ik aan de eerste cd genoeg heb.

*zal btw wel ff bezich zijn om internet verbinding te krijgen heb nl mxstream basic usb, maar via adsl4linux moet ik daar denk ik ook wel weer uit komen :)

Is debian nou echt veel moeilijker dan mandrake/redhat of suse of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit :?
Hee, een nieuwe revisie! :) Nou ja, stable is nog steeds te verouderd om te gebruiken als desktop systeem hoor. En als server zou ik zelf testing draaien, maar een server voor een school/bedrijf kan natuurlijk beter op stable draaien.

Aan de eerste CD heb je iig genoeg om de base te installeren ;)

USB? Dat wordt dan lastig denk ik! :P Maar er is wel erg veel over gevraagd hier en via www.google.com/groups kom je vast een heel eind.

Debian heeft geen grafische conf-programma's. Maar ik geloof zelfs laatst een gezien te hebben dat linuxconf (de conf-tool van RH en Mdk) nu ook voor Debian werkt. Dus als je het echt wilt... Maar als je toch al de conf-bestanden zelf bewerkte dan maakt het niet uit. Verder roeleert apt-get natuurlijk enorm! :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 15:59 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Hee, een nieuwe revisie! :) Nou ja, stable is nog steeds te verouderd om te gebruiken als desktop systeem hoor. En als server zou ik zelf testing draaien, maar een server voor een school/bedrijf kan natuurlijk beter op stable draaien.

Ik wil hem zowel als desktop en als server draaien, heb gnome 2.0 al gedownt voor de gui

USB? Dat wordt dan lastig denk ik! :P Maar er is wel erg veel over gevraagd hier en via www.google.com/groups kom je vast een heel eind.

met kernel 2.4.16 moet dat wel lukken denk ik

Debian heeft geen grafische conf-programma's. Maar ik geloof zelfs laatst een gezien te hebben dat linuxconf (de conf-tool van RH en Mdk) nu ook voor Debian werkt. Dus als je het echt wilt... Maar als je toch al de conf-bestanden zelf bewerkte dan maakt het niet uit. Verder roeleert apt-get natuurlijk enorm! :)
apt-get :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 19 januari 2002 13:36 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Nee ik bedoel 2.2r5 :)
uitgebracht op 10-01-02.

Als ik naar de site van debian ga www.debian.org en ik ga naar ftp/http downloads en ik kies daar voor iso's dan krijg ik een connection time out, maar ik ga al verder zoeken hoor :( ( ;) )
www.linuxiso.org

daar lukte me het zojuist om een iso'tje van debian te downen :)

(legaal overigens..)

A wise man's life is based around fuck you

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:32 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

www.linuxiso.org

daar lukte me het zojuist om een iso'tje van debian te downen :)

(legaal overigens..)
Ja ik ben intussen ook al bezich met de iso, maar met 49kbps gaat het niet echt snel :'(

btw ik dacht dat het downloaden van linux 'altijd' legaal was. Alle distro's kun je nl gratis van de officiele sites halen muv suse :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:20 schreef drLiter het volgende:
Je bedoelt mirror site :)
ja dat bedoel ik idd |:( |:(

ach type fout hou ik het maar op :P

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hehehe, Mataraty heeft gelijk.. het is legaal ;)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:38 schreef saviour het volgende:
Hehehe, Mataraty heeft gelijk.. het is legaal ;)
pfff gelukkig maar.

Ik heb nl geen zin dat de bsa langskomt om al m'n linux distro's en computers in beslag te nemen ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 19 januari 2002 16:35 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Ja ik ben intussen ook al bezich met de iso, maar met 49kbps gaat het niet echt snel :'(

btw ik dacht dat het downloaden van linux 'altijd' legaal was. Alle distro's kun je nl gratis van de officiele sites halen muv suse :)
die van suse kun je ook legaal halen (alleen niet in ISO vorm) er zit namelijk nogal wat commecieele software in die ISO van suse, daarom is ie niet te downen,

je kan hem wel van de ftp afhalen (bij suse) maar dan heb je alleen de losse files (kaal dus)

A wise man's life is based around fuck you

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 19 januari 2002 15:59 schreef banaan-X het volgende:
Maar ik geloof zelfs laatst een gezien te hebben dat linuxconf (de conf-tool van RH en Mdk) nu ook voor Debian werkt.
apt-get install linuxconf (zit er iig al sinds Potato in).
Zou ikzelf afraden overigens; je hebt een veel beter idee van wat er gebeurt als je zelf de config-files edit.

USB in Potato kan wel maar is lastiger gok ik. In Woody of Sid zou het geen probleem moeten zijn.

Als je gewoon wilt prutsen met Debian lijkt Testing me het beste.

Stable valt in de categorie 'het moet gewoon werken, punt', maar de prijs daarvoor is dat de software erin tamelijk verouderd is (op security updates na); Potato is nu een jaar of 2 oud.
Testing varieert (nu zal het wat minder nieuw zijn omdat Woody nu Stable moet gaan worden), maar is meestal behoorlijk nieuw. Je hebt zo in ieder geval niet de oude software uit Stable (vooral voor op de desktop prettig), maar niet de mogelijke problemen van Unstable.
Unstable is gewoon het nieuwste van het nieuwste, en daar kunnen eventueel ernstige bugs in zitten met alle gevolgen van dien (komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel).

Ik zou voor een netinstall pleiten, maar ik denk niet dat de installflops USB ondersteunen, dus dat wordt lastig.

Dus gewoon Potato iso downen en installen en daarna updaten naar Testing (als je Testing wil), of meteen Woody snapshot isos downen (again, als je Testing wil).
Pagina: 1