Op zaterdag 19 januari 2002 15:59 schreef banaan-X het volgende:
Maar ik geloof zelfs laatst een gezien te hebben dat linuxconf (de conf-tool van RH en Mdk) nu ook voor Debian werkt.
apt-get install linuxconf (zit er iig al sinds Potato in).
Zou ikzelf afraden overigens; je hebt een veel beter idee van wat er gebeurt als je zelf de config-files edit.
USB in Potato kan wel maar is lastiger gok ik. In Woody of Sid zou het geen probleem moeten zijn.
Als je gewoon wilt prutsen met Debian lijkt Testing me het beste.
Stable valt in de categorie 'het moet gewoon werken, punt', maar de prijs daarvoor is dat de software erin tamelijk verouderd is (op security updates na); Potato is nu een jaar of 2 oud.
Testing varieert (nu zal het wat minder nieuw zijn omdat Woody nu Stable moet gaan worden), maar is meestal behoorlijk nieuw. Je hebt zo in ieder geval niet de oude software uit Stable (vooral voor op de desktop prettig), maar niet de mogelijke problemen van Unstable.
Unstable is gewoon het nieuwste van het nieuwste, en daar kunnen eventueel ernstige bugs in zitten met alle gevolgen van dien (komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel).
Ik zou voor een netinstall pleiten, maar ik denk niet dat de installflops USB ondersteunen, dus dat wordt lastig.
Dus gewoon Potato iso downen en installen en daarna updaten naar Testing (als je Testing wil), of meteen Woody snapshot isos downen (again, als je Testing wil).