Toon posts:

2000 lokaal user/password probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
No flames aub ik heb het forum reeds doorzocht maar nog niets gevonden. Het volgende probleem doet zich voor:

Netwerk met NT4 server + sp6
clients: win98se, win2000 (professional).

Werkt goed, geen problemen tot zover.
Omdat ik win2000 wilde upgraden naar XP had ik eerst (voor alle zekerheid) een image gemaakt van de 2000 client.
Toen XP geinstalleerd, netjes laten aanmelden bij het domein. Toen merkte ik dat er voor mijn videokaart (een Matrox Marvel G400) geen goede XP drivers zijn, en de 2000 drivers zijn instabiel onder XP. Toen besloten het image van 2000 terug te zetten..
Nu kan ik niet meer inloggen op het domein.. de melding 'computer account missing or password wrong' zegt genoeg. Zou je zeggen, log ff lokaal in, verander naar workstation, daarna terug naar domein en klaar is kees (en haal workstation voor de zekerheid van Server uit de lijst en voeg weer toe) maar een probleem: ik kan niet lokaal inloggen, want ik weet het lokale account niet meer (is weeral zo lang geleden) en het guest account is disabled.

Mijn vraag: kan ik een lokaal account achterhalen op de 2000 professional bak, zodat ik weer kan inloggen etc. Dat zou mij veel werk besparen (het opnieuw installeren ;( )

Alvast bedankt voor de moeite hoor!

Groeten,
Miko

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Mischien dat je hier iets aan hebt?

http://www.downloadfreetrial.com/utilities/util1903.html

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
netwerkstekker eruithalen, dan opnieuw starten, windows2000 zal dan een 'gecached' domain account gaan gebruiken om je in te loggen,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Da's een goed idee.. even wat images heen en weer zetten ;-)
....
heeel vreemd.. logt wel in maar krijg daarna direct weer 't ctrl-alt-delete scherm.. alsof ik direct weer wordt uitgelogd?

Miko.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heeft die pc deel uitgemaakt van een domain waarin zich een policy bevondt dat ie 'per-se' een domaincontroller validatie nodig heeft?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat niet.
Nu heeft ook de nieuwe win2k pro installatie het probleem (na terugzetten) dat na inloggen ik direct weer wordt uitgelogd..

Miko.

Verwijderd

Het lijkt erop, dat het SID op de client nog aangepast moet worden. Je had vóór het maken van de image je client-PC uit het domein moeten halen (dus aan laten melden bij een werkgroep ipv domein) en na het terugzetten van de image had je dan dit weer terug kunnen veranderen.
Een nog algemenere methode: je had eerst sysprep.exe (staat ergens op de W2K-cd volgens mij) kunnen starten, dan had dat automatisch gegaan.

Maar dat is geen oplossing voor je probleem, dus:
als je Norton/Symantec Ghost gebruikt hebt, dan heb ja vast ook de utility Ghost Walker (de exacte naam van de executable weet ik even niet uit m'n hoofd). Als je deze uitvoert (na opgestart te zijn met een DOS-flop), dan wordt alsnog het SID van je client-PC aangepast. Ik meen, dat je dan wel een andere computernaam moet verzinnen.
Pagina: 1