Toon posts:

CDROM ][ Gegevensfout:cyclische redunantiecontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door eerst de search te gebruiken heb ik 1 topic betreffende dit onderwerp kunnen vinden. Hier ging het om een slecht gebrande CD-r. Maar ik heb het probleem bij 8 originele NET gekochte (en ook wat oudere) cd's (Soldier of Fortune, Quake 3 Arena, Return to Castle Wolfenstein, etc). De Installers lopen stuk voor stuk vast. Nou, dan de hele zut maar op cd hdd smijten:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~d.chan/vaag.JPG
Ik heb 2 cdromspelers (ACER brander 20x10x40) en een Aopen DVDrom. Beiden geven de foutmelding. Is dit nou een hardware fout (mbt cdrom's of de aansluiting ervan) een software fout (in windows) of cdfout?? |:(|:(

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je zou even moeten testen of die leesfout steeds weer op dezelfde plek optreed. Dus als iedere keer het bestandje D:\Install\Stuff\Bla1.wav mislukt, op beide cd-spelers, dan kan je wel aannemen dat de cd stuk is.

Wanneer je telkens op een andere plek op een leesfout stuit, dan zou ik (omdat je beide cd-spelers 't zelfde euvel hebben) de IDE-controller verdenken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik heb die melding in het verleden ooit eens gehad, k weet alleen niet meer wanneer en waarom.
't niet hardwarematig want ik heb nog nooit iets stuk gehad.
In moeilijke gevallen zet ik er een nieuwe Ghostimage op.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, IDE controller...
//Domme doos alert
Is die vervangbaar of zit ie op het mobo gebakken?
Ik krijg het bij elke van de genomede cd's telkens op een andere plek (bestand / percentage)