Toon posts:

2e hands laptop.. waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn pc omruilen tegen een laptop.. laptop is 2e hands en verder is de waarde ongeveer gelijk.

De persoon waarvan de laptop is zegt dat hij in nette staat is, goed werkt en geen dooie pixels heeft..

nu kan ik hem natuurlijk geloven en ruilen zonder te kijken, maar dom ben ik natuurlijk ook niet ;)

dat hij er netjes uitziet dat kan je zo in 1 oogopslag zien lijkt mij.. dat die goed werkt.. das een beetje uittesten he... en dooie pixels, hoe kan je die het beste zien? witte achtergrond ofzo? of wat zijn de manieren daarvoor?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Neem een analyse proggie mee voor specs prestaties.
Kwaliteit beeldscherm errug belangrijk...
Check of cd-rom audio + data goed uitleest. Accu is moeilijk te testen in korte tijd . Je kan wel checken wat een nieuwe accu voor het desbetreff. model kost.. Meestal zijn brakke accu's een reden tot verkoop.

suc6!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Als hij beweert dat die lap echt goed is geeft hij je ook de tijd om te testen, vooral de accu moet je goed testen, dit is idd meestal de reden om hem weg te doen.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
accu spanning meten is idd het belangrijkste

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:37 schreef osama het volgende:
Neem een analyse proggie mee voor specs prestaties.
wcpu goed zat?? lijkt mij? laptop heeft overigens ook een 'normale' bios of werkt dat ook anders??
Kwaliteit beeldscherm errug belangrijk...
daar kijk ik uiteraard na, maar hoe kan ik zien of er dooie pixels aanwezig zijn?
Check of cd-rom audio + data goed uitleest.
ik heb hier nog wel wat k*t cd's liggen die mijn huidige spelertje goed leest en ook in andere goeie spelers doet die het, maar in een merkloze cd-rom speler doen die het nie.. dus dat testen is het probleem niet echt
Accu is moeilijk te testen in korte tijd . Je kan wel checken wat een nieuwe accu voor het desbetreff. model kost.. Meestal zijn brakke accu's een reden tot verkoop.

suc6!
hij zelf zegt dat de reden van verkoop de beindiging van zijn studie is, maar dan nog zal ik inderdaad de accu testen. ik heb ongeveer 3 uur de tijd om te testen dus ik kan vragen of hij de accu op wilt laden. 3 uur is toch een redelijke tijd voor zo'n ding? (PIII 650)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 23:06
Op zaterdag 19 januari 2002 14:09 schreef limp_bizkit het volgende:
hij zelf zegt dat de reden van verkoop de beindiging van zijn studie is, maar dan nog zal ik inderdaad de accu testen. ik heb ongeveer 3 uur de tijd om te testen dus ik kan vragen of hij de accu op wilt laden. 3 uur is toch een redelijke tijd voor zo'n ding? (PIII 650)
_beetje_ accu trekt wel langer, dacht ik zo?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Als tie de 3 uur haalt is het zelfs uitstekend...

Voor die dooie pixels kun je het beste bekijken tegen een witte achtergrond (wit plaatje in photoshop of desnoods paint of iets openen) en dan zie je ze gelijk

Verwijderd

doei pix zie je idd goed op een witte achtergrond, je ziet ze dan als zwarte puntjes, meestal zijn het er een paar bij elkaar :)

maar wat voor pc ruil je ervoor in als ik dat vragen mag?

:)

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zaterdag 19 januari 2002 14:13 schreef Weppel het volgende:

[..]

_beetje_ accu trekt wel langer, dacht ik zo?
Nou als je actief gaat gamen of branden in een laptop dan zijn ze nog steeds snel leeg.. Hoe ouder de accu hoe brakker ie wordt.. 3 uur voor een 2e hands vind ik al redelijk..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:18 schreef Schum1 het volgende:
maar wat voor pc ruil je ervoor in als ik dat vragen mag?

:)
ik krijg:
PIII 650, 256MB, 14.1", cd-brander, 10GB, geluid, etc. etc.

ik ruil:
P4 1.5

lijkt mij wel een redelijke ruil.. als de laptop inderdaad in perfecte staat is enzo.. :)

hoeveel is mijn systeem ongeveer waard? en hoeveel is die laptop waard als die dus goed werkt?? en als die bijv. een 'slechte' accu heeft?

Verwijderd

tjek ook ff het toetsenbord... als er een dode toets opzit.. kan dit ZWAAAR frustrerend werken..:P

Verwijderd

Wat voor merk laptop is het?
Ik heb zelf een Compaq Armada M700-650 met een P!!! 650, 256 mb intern, 10 gig, modulaire cd-rom, dvd-cdrw combo en een 3,5" drive, en die zijn zekers nog wel 2500-3000 gulden waard (mei 2001 gekocht)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:53 schreef P4R_TgUy het volgende:
Wat voor merk laptop is het?
Ik heb zelf een Compaq Armada M700-650 met een P!!! 650, 256 mb intern, 10 gig, modulaire cd-rom, dvd-cdrw combo en een 3,5" drive, en die zijn zekers nog wel 2500-3000 gulden waard (mei 2001 gekocht)
het gaat hier om een Acer Travelmate 602.. al een wat ouder model.. staat niet meer op de acer site.. maar heb ze al een mailtje gestuurd voor specs enzo.. en voor eventueel accu en dat soort zaken.. want als dat niet meer leverbaar is en de accu is bijv. wat slechter.. dan is dat natuurlijk brak..

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

iemand nog tips?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Check of er geen BIOS wachtwoord opzit. Zwaar vervelend.

Verwijderd

een accu is nog een keer te vervangen, maar controleer of het laadcircuit nog wel ok is...( ff een paar minuten de laptop aan laten en ff kijken binnen windows of de accu bijlaad )
controleer tevens het scherm goed door op de rand langs het scherm te drukken,evt. losse contacten kun je zo makkelijk opsporen.
Druk ook op het plastic gedeelte boven het toetsenbord,controleer de werking van ALLE leds en kijk altijd naar beschadigingen aan de behuizing van de laptop... diepe krassen en evt. barsten...

suc6..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 19 januari 2002 19:21 schreef sebastius het volgende:
Check of er geen BIOS wachtwoord opzit. Zwaar vervelend.
Dat kun je zonder problemen clearen dmv debug, 3 sec werk.
Op zaterdag 19 januari 2002 14:50 schreef _DaWamZ_ het volgende:
tjek ook ff het toetsenbord... als er een dode toets opzit.. kan dit ZWAAAR frustrerend werken..:P
[zeikmodus]
Op ieder keyboard zitten dode toetsne
[/zeikmodus]

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

in je advertentie staat dat je je pc verkoopt met een cordless desktop, maar zonder muis (omdat je deze zelf houdt), maar hou er rekening mee dat de ontvanger vd muis bij het toetsenbord-ontvangertje ingebakken zit!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 22:09 schreef uibeltje het volgende:
in je advertentie staat dat je je pc verkoopt met een cordless desktop, maar zonder muis (omdat je deze zelf houdt), maar hou er rekening mee dat de ontvanger vd muis bij het toetsenbord-ontvangertje ingebakken zit!!!
die bijbehorende muis is allang kapot ;)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zaterdag 19 januari 2002 22:42 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

die bijbehorende muis is allang kapot ;)
LOL ik dacht al :D
Heb je wel een leuk toetsenbord over dan! :)

Waar je ook op moet letten bij die laptop-deal: het type geheugen wat er in de laptop gaat: dit moet wel so-dimm zijn, anders wordt 't nog eens een probleem :( Maar die Acer laptops hebben allen volgens mij so-dimm. Hou trouwens wel in de gaten of je een nimh of li-ion accu erbij krijgt. De nimh-accu's van acer zijn echt bagger :{
Pagina: 1