Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe kom ik van Telfort af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet veel veel dingen iets maar van GSM's dus echt niks. Ik heb zo'n gratis mobiel van de postbank, dat ding zit op het netwerk van Telfort. Nou krijg ik serieuze jeuk van Telfort, geen bereik, continu reclame sms's. Hoe kan ik die telefoon met een andere provider laten werken? Kan dat uberhaupt, is dat legaal, hoeveel kost dat?

Of moet ik dat postbank ding in de kast flikkeren en een andere kopen?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Het kan niet 1 2 3, je kunt hem laten unlocken, kost over het algemeen 25 piek, maar das illegaal (werkt wel goed overigens ;))

Normaal kun je bij pre-pay je telefoon unlock laten maken legaal maar da kost over het algemeen 150 piek.

Dus ik zou zeggen ga voor de eerste weg :+

of koop gewoon een echte telefoon zoals nokia *D

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:30 schreef Bobbert het volgende:
Het kan niet 1 2 3, je kunt hem laten unlocken, kost over het algemeen 25 piek, maar das illegaal (werkt wel goed overigens ;))

Normaal kun je bij pre-pay je telefoon unlock laten maken legaal maar da kost over het algemeen 150 piek.

Dus ik zou zeggen ga voor de eerste weg :+

of koop gewoon een echte telefoon zoals nokia *D
hmmz 2 manieren,
zelf unlocken of via telfort de unlock code aanvragen

Nadelen van optie 2:

Duur en het duurt lang :o
optie 1 is beter maar dat mag niet echt :X :P :+

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
Op zaterdag 19 januari 2002 12:32 schreef mafiasven het volgende:

[..]

hmmz 2 manieren,
zelf unlocken of via telfort de unlock code aanvragen

Nadelen van optie 2:

Duur en het duurt lang :o
optie 1 is beter maar dat mag niet echt :X :P :+
Alsof je provider je wel mag spammen met al die klote reclame smssen. Dat zuigt toch grote tijd :( Telfort vraagt er een beetje zelf om op deze manier....

Verwijderd

had ook kuren bet Telfort.. Maar ik kon destijds overgaan op het netwerk van Libertel, misschien is die nog niet afgeschermd? staat wel bij netwerk opties

Verwijderd

Topicstarter
ja, laten unlocken, heb in utrecht wel een paar kramen gezien tijdens een markt ofzo die dat doen. En dan? ben ik van telfort af, da's al een zegen, maar hoe kom ik dan bij een andere provider? Talk to me like i'm a three year old...:P

• DJTimo
Ik heb zelf vorig jaar op internet een goedkoop abbo besteld. Ik heb nu BEN en betaal 8 gulden per maand en krijg hiervoor 150 belminuten :9~

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Koop een prepay simkaart in een starterspakket van de provider die je wilt. Daar zit een telefoonnummer bij, en die kaart kan je in je ge-unlockte telefoon gebruiken. Als je je oude telefoonnummer wilt houden, laat dan het nummer porteren naar je nieuwe provider. Hiervoor moet je een formulier invullen en opsturen naar je nieuwe provider. Zij vragen dan aan Telfort je nummer vrij te geven, dit gebeurt binnen ongeveer een week. Je krijgt een brief met de datum waarop je oude nummer naar je nieuwe provider wordt overgezet. Tegelijk vervalt het (tijdelijke) nummer op je nieuwe simkaart.
Ik weet niet of het bij elke provider kan, maar in ieder geval bij Ben en Dutchtone.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
hoef m'n nummer niet zo nodig te houden, dus dat lijkt me geen probleem. Mag ik vragen voor een provider die je niet lastig valt met spam of word ik dan verwezen naar de search?

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 19 januari 2002 12:49 schreef haas het volgende:
Koop een prepay simkaart in een starterspakket van de provider die je wilt. Daar zit een telefoonnummer bij, en die kaart kan je in je ge-unlockte telefoon gebruiken. Als je je oude telefoonnummer wilt houden, laat dan het nummer porteren naar je nieuwe provider. Hiervoor moet je een formulier invullen en opsturen naar je nieuwe provider. Zij vragen dan aan Telfort je nummer vrij te geven, dit gebeurt binnen ongeveer een week. Je krijgt een brief met de datum waarop je oude nummer naar je nieuwe provider wordt overgezet. Tegelijk vervalt het (tijdelijke) nummer op je nieuwe simkaart.
Ik weet niet of het bij elke provider kan, maar in ieder geval bij Ben en Dutchtone.
Denk dat dat nummer overzetten moeilijk gaat worden aangezien je hier te maken hebt met een gratis verkregen telefoon van de postbank, denk niet dat ze dat leuk gaan vinden en daar erg aan gaan mee werken |:(

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 19 januari 2002 12:53 schreef Paveway het volgende:
hoef m'n nummer niet zo nodig te houden, dus dat lijkt me geen probleem. Mag ik vragen voor een provider die je niet lastig valt met spam of word ik dan verwezen naar de search?
In princiepe niet 1... ik heb ook telfort maar dan abbo.

Als je voor het beste berijk gaat -> KPN
Als je voor goedkoopste gaat -> BEN

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Telfort moet ook niet gaan denken dat mensen het leuk vinden reclame te ontvangen..

Idd een kaartje van kpn of libertel kopen ofzo. Ik heb ook libertel en behalve in het begin vage shit (had er een truim bij, op die manier kon 1 of andere mafkees op mijn beltegoed bellen, nu zit diezelfde simkaart van libertel in een nokia 3310 en heb ik dat niet meer) verder geen problemen..

Maar je moet de provider nemen die je zelf het fijnst vind.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:44 schreef DJTimo het volgende:
Ik heb zelf vorig jaar op internet een goedkoop abbo besteld. Ik heb nu BEN en betaal 8 gulden per maand en krijg hiervoor 150 belminuten :9~
klinkt heel aantrekkelijk! waar, hoe :?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel had altijd perfect bereik met Telfort! :)

Maar door een of andere eikel is mijn bereik nu pleitos in mijn huis hier! :(

Ze hebben namelijk de flat afgebroken waarop Telfort, Ben en Libertel hun masten op hadden staan...

En nu heeft de gemeente Telfort en Ben nog geen toestemming gegeven om een nieuwe mast te plaatsen... Libertel is snel naar de mast van KPN overgegaan die ergens anders stond, maar die mast zit dus nu vol, KPN, DutchTone en Libertel :(

Dus weg is mijn bereik van het billigste netwerk van Nederland (vast 20 ct, mobiel 25 ct, en smssen ook 25 ct., dat krijg je met een meerdere jaren contract, die de prijzen van het eerste jaar aanhoud ! :) )

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Je kan ook gewoon unlocken met een datakabeltje en de juiste software..

• DJTimo
Op zaterdag 19 januari 2002 13:52 schreef hardenberg het volgende:

[..]

klinkt heel aantrekkelijk! waar, hoe :?
Volgens mij was het op http://telecom.nu. Ik weet het niet zeker, want het is inmiddels alweer 6 maanden terug. Ik weet wel dat ik toendertijd een van de laatste was die zo'n goedkoop abbo heb afgesloten. Het werd toch iets te duur voor die gasten.

Ik heb toen een SIMmetje besteld van BEN en kreeg toen 12x42 gulden op mijn rekening gestort. Het abbo kostte 50 gulden p/m, dus ik moest dan zelf nog 8 gulden bijleggen. Volgens mij zijn de bedragen inmiddels flink naar boven bij gesteld, echter nog wel goedkoop. (is nu 8 euro nogwat/mnd)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 19 januari 2002 14:06 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Volgens mij was het op http://telecom.nu. Ik weet het niet zeker, want het is inmiddels alweer 6 maanden terug. Ik weet wel dat ik toendertijd een van de laatste was die zo'n goedkoop abbo heb afgesloten. Het werd toch iets te duur voor die gasten.

Ik heb toen een SIMmetje besteld van BEN en kreeg toen 12x42 gulden op mijn rekening gestort. Het abbo kostte 50 gulden p/m, dus ik moest dan zelf nog 8 gulden bijleggen. Volgens mij zijn de bedragen inmiddels flink naar boven bij gesteld, echter nog wel goedkoop. (is nu 8 euro nogwat/mnd)
Dat is idd de laatste kei hard omhoog gegaan die prijzen, ik heb de laatse op www.gsmweb.nl besteld. Gelukkig net wel met die actie van telfort die ze zelf hadden -> 3 maanden gratis, en daardoor was het toch nog op oude prijsniveau 35 piek per maand voor 360 belminuten per maand *D

• DJTimo
Op zaterdag 19 januari 2002 14:47 schreef Bobbert het volgende:
3 maanden gratis, en daardoor was het toch nog op oude prijsniveau 35 piek per maand voor 360 belminuten per maand *D
Ik ben blij dat ik net op tijd was met het afsluiten van mn abbo. Wel klote dat al die aanbiedingen weer duurder zijn geworden.

Het was vorig jaar zo'n periode dat al die internetsites gigantische lagen te concureren met elkaar. Nu lijkt het net of ze allemaal prijsafspraken hebben gemaakt ofzo... :(

Ach, als het over een maand of 5 maar weer gezakt is vindt ik het best, want dan moet ik me weer aan een nieuw abbo gaan wagen..
Pagina: 1