zeg, als je er geen verstand van hebt zit dan niet te zeuren
of je nu een cny17-1, 2 of 3 gebruikt, boeit niet, tl111 werkt ook prima,
wat wel snel gebeurt is dat je je opto-coupler molt. zo'n ding kan niet veel hebben en meer dan 3 volt zou ik er niet opzetten.
Nou the12be ik heb op mijn test bordje een cny17-1 met de bij behorende schakeling werkend nu had ik ook nog een cny17-2 en een cny17-3 liggen ik eens kijken of dit zou werken, maar nee dus!! Ze waren nieuw dus ik kijken of ik ze kon testen. En wat bleek nu mijn cny17-1, 2 of 3 deden niet precies het zelfde(cny,2,3,4 deden helemaal niets)Ik dacht dat is vreemd, dus ik eens goed kijken en de data sheet en dacht dat ik het begreep, maar twijfel eigenlijk een beetje!!
http://www.infineon.com/cmc_upload/0/000/019/511/CNY17.pdf
De Ic (de ingang stroom) van de cny's zijn verschillend en ook de If van de uitgang van de cny's zijn verschillend!! Nu denk ik dat het misschien daar mee te maken heeft dan de vu meter alleen maar werkt met de cny-1!! Ik heb ook even met mijn nieuwe scope

het verschil in tijd en spanning gemeten tussen de cny's en deze komen gewoon overeen met de date sheet alleen is de uitgang spanning van de cny,2,3,4 veel trager dan de cny-1!! Het kan ook zo zijn dan de pulsen die de cny-1 krijgt van het moederbord en de pots die en ook achter zitten presie goed op elkaar zijn afgestemd (dus precies in het gebied vallen van de frequentie)!! En omdat de turn on time van de cny 2,3,4 hoger ligt dan de cny-1 reageerd de cny-1 mischien beter op de korte pulsen (peiken)!! Als ik op bv de cny-2 een hoog frequentie gebied los laat dan reageerd hij zeker later dan de cny-1 (kon ik heel mooi zien op mijn scope)!!
Heeft iemand hier een verklaring voor dit fenomeen(misschien zit ik er helemaal naast hoor, ben ook niet echt een super elektro boer)???