Toon posts:

[Linux] Cdrombrander + DVD met scsi emulatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Toen ik maaanden geleden nog windows op m'n bakkie had kon ik met nero burning zonder problemen iets branden op een cd, ff van DVDspeler naar brander.

Nu ik al meer dan 4 maanden zonder windows op m'n comp draai :7 krijg ik 't nog steeds niet voor mekaar om een cd te branden onder linux ;(

Het is me even gelukt om gewoon van HD naar cd-writer te branden, maar nog nooit van m'n DVD naar m'n writer. Nu heb ik scsi emulatie mee gecompiled in m'n kernel op aanraden van iemand en hetvolgende commando uitgevoerd:
code:
1
 ln -sf /dev/scd0 /dev/cdrom

Maar xcdroast zegt bij 't opstarten eerst dat ie de scsi-bus niet can scannen (Failed to scan the SCSI-bus. Either no permission to access the generic scsi devices or no SCSI support enabled in the kernel. For ATAPI devices you have to install the SCSI-emulation first.)

Ik heb dus scsi emulatie aanstaan zowel als scsi ondersteuning voor CD-roms.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? :)

bvd.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

je moet ten eerst maar eens kijken of ie als root wel in de console de bus kan scannen.
dat kun je doen met cdrecord --scanbus *D

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:39 schreef blowfish het volgende:
je moet ten eerst maar eens kijken of ie als root wel in de console de bus kan scannen.
dat kun je doen met cdrecord --scanbus *D
Daar zit 't probleem dan al denk ik:
code:
1
2
3
Cdrecord 1.10 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.

en ja ik was root :+
enig idee wat ik nu zou kunnen doen?

Verwijderd

code:
1
ls -la /dev/scd*

Heb je SCSI in de kernel gecompileerd of als module :? Heb je IDE CDROM support wel uitgezet :?

Verwijderd

Topicstarter
beelzebubu was zo aardig om alles uit leggen over hoe ik te werk moest gaan in ons irc kanaal @ irc.chatjunkies.org #dutch
nu werkt alles perfect en nog sneller dan onder windows!

thx BBB :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 19 januari 2002 13:56 schreef Timboke het volgende:
beelzebubu was zo aardig om alles uit leggen over hoe ik te werk moest gaan in ons irc kanaal @ irc.chatjunkies.org #dutch
nu werkt alles perfect en nog sneller dan onder windows!

thx BBB :)
Als je nu de oplossing post, heeft de search er ook nog wat aan ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Dat zou ook ik zeer op prijs stellen - vertel, hoe werkt het stap voor stap? Ik heb vroeger een SCSI-brander gehad (2 speed) en die deed het prima, maar nu heb ik een 12X IDE brander en ik ben net bezig op die computer Linux te installeren, dus waar moet ik op letten als ik het installeer?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 19 januari 2002 17:49 schreef Wilke het volgende:
Dat zou ook ik zeer op prijs stellen - vertel, hoe werkt het stap voor stap? Ik heb vroeger een SCSI-brander gehad (2 speed) en die deed het prima, maar nu heb ik een 12X IDE brander en ik ben net bezig op die computer Linux te installeren, dus waar moet ik op letten als ik het installeer?
/usr/doc/HOWTO/en-txt/CD-Writing-HOWTO.gz :)

Cdrecord kan alleen met scsi overweg, dus als je scsi-ide emulatie in je kernel heb (/bakt), kun je je IDE fikker gewoon als SCSI cdrom aanspreken. Fikken werkt dan zoals je gewend was.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 17:49 schreef Wilke het volgende:
tijdens de installatie wordt dit automatisch voor je gedaan (tenzij je een enorm oude distro gebruikt) en hoef je er dus niks voor te doen :)
Pagina: 1