Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
Zijn al vele topics over geweest.
Je kan feathering wel gebruiken, maar dan moet je die selectie maken dan op quickmask(q), en de niveaus veranderen.
Of de vorm tool, illustrator, gaussian blur etc...
Je kan feathering wel gebruiken, maar dan moet je die selectie maken dan op quickmask(q), en de niveaus veranderen.
Op zaterdag 19 januari 2002 12:10 schreef Thick het volgende:
Zijn al vele topics over geweest.
jamaar... ik wil geen feathering...
Verwijderd
Kun je niet beter de rounded rectangle tool gebruiken?
Ik weet niet wat je precies wilt, maar een soort van panels maak ik meestal op een nieuwe layer met een clipping path.
Ik weet niet wat je precies wilt, maar een soort van panels maak ik meestal op een nieuwe layer met een clipping path.
Verwijderd
Dat zeg ik.
Ik zal even klein tutorialletje maken.
Afgeronde hoeken met feathering.
Stap 1.
-----------
Maak met de rectangle tool(m) een rectangle met feathering aan. (5px ofzo)
Stap 2
-----------
Druk op q (quickmask) je ziet nu de selectie in rood/wit of iets dergelijks. Je ziet ook duidelijk het featheren.
Stap 3
-----------
Druk op ctrl-L (levels bepalen) en speel er een beetje mee, je ziet je quickmask veranderen. Speel ermee tot je een mooie afgeronde hoek hebt.
Stap 4
-----------
Druk op ok, en druk dan op q(quickmask). Je hebt nu je afgeronde hoek selectie. Vullen met kleur naar keuze.
Maar nogmaals vele andere manieren zijn mogelijk en deze heb ik ook onthouden van een tutorial ergens. Het werkt maar is misschien niet de makkelijkste manier.
Zie andere manier hieronder.
Ik zal even klein tutorialletje maken.
Afgeronde hoeken met feathering.
Stap 1.
-----------
Maak met de rectangle tool(m) een rectangle met feathering aan. (5px ofzo)
Stap 2
-----------
Druk op q (quickmask) je ziet nu de selectie in rood/wit of iets dergelijks. Je ziet ook duidelijk het featheren.
Stap 3
-----------
Druk op ctrl-L (levels bepalen) en speel er een beetje mee, je ziet je quickmask veranderen. Speel ermee tot je een mooie afgeronde hoek hebt.
Stap 4
-----------
Druk op ok, en druk dan op q(quickmask). Je hebt nu je afgeronde hoek selectie. Vullen met kleur naar keuze.
Maar nogmaals vele andere manieren zijn mogelijk en deze heb ik ook onthouden van een tutorial ergens. Het werkt maar is misschien niet de makkelijkste manier.
Zie andere manier hieronder.
Verwijderd
• Zet je linialen aan
• Sleep een paar guides naar de image op de plaats waar de randen moeten komen
• Maak een nieuwe layer
• Vul die layer met een kleur
• Layer -> Add clipping path -> Reveal all
• Selecteer de rounded rectangle tool (onder het witte vierkant in de toolbar)
• Stel de ronding in (boven in die balk)
• Teken het ding (met snap to guides aan uiteraard)
Mocht het je onduidelijk zijn, kun je altijd nog op F1 drukken.
[edit]
Het grootste voordeel is dat met een clipping path je heel simpel een stuk kan toevoegen, weghalen of inverteren, zonder teveel moeite. Het kost wel iets meer geheugen...
• Sleep een paar guides naar de image op de plaats waar de randen moeten komen
• Maak een nieuwe layer
• Vul die layer met een kleur
• Layer -> Add clipping path -> Reveal all
• Selecteer de rounded rectangle tool (onder het witte vierkant in de toolbar)
• Stel de ronding in (boven in die balk)
• Teken het ding (met snap to guides aan uiteraard)
Mocht het je onduidelijk zijn, kun je altijd nog op F1 drukken.
[edit]
Het grootste voordeel is dat met een clipping path je heel simpel een stuk kan toevoegen, weghalen of inverteren, zonder teveel moeite. Het kost wel iets meer geheugen...
Verwijderd
Hmmm, laatst dezelfde opm al eens gemaakt, magoe:
Het schijnt dat niemand weet van deze functie:
Maak een selectie, een vierkant that is, zo groot als nodig is, dan ga je in het menu naar selecteren>bewerken>vloeiend en whoppa, je rechthoekige selectie wordt keurig netjes afgerond methet door jou ingestelde aantal pixels...
Sim-pel
Maak een selectie, een vierkant that is, zo groot als nodig is, dan ga je in het menu naar selecteren>bewerken>vloeiend en whoppa, je rechthoekige selectie wordt keurig netjes afgerond methet door jou ingestelde aantal pixels...
Sim-pel
WOW tha-nk youOp zaterdag 19 januari 2002 12:40 schreef ELANAZ het volgende:
Hmmm, laatst dezelfde opm al eens gemaakt, magoe:
Sim-pel
Pagina: 1