Toon posts:

Wat doet Artic silver 3 eigenlijk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, is dit nu gewone pasta die je overal op kan smeren waardoor het koeler wordt? Zonder dat je er iets van een heatsink op hoeft te plaatsen?
Dus als je dit gewoon op de grotere chips op je moederbord smeert, en op je HD enz. dan blijft ie koeler? hoeveel graden scheelt zoiets dan ongeveer?
En hoeveel graden verschil heeft die artic silver 3 eigenlijk t.o.v. gewone cheapass koelpasta?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
!!! PAS OP !!! :
In artic silver zit SILVER! Je moet oppassen waar op je het smeert want straxz smeer je het op je northbridge en zit er net wat op een paar bond draadjes en dan is wel je mobo naar de filistijnen :P.
!!! Pas OP !!!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is bedoeld om tussen je chip(core) en je heatsink te plaatsen voor een betere warmte overdracht. Dus niet om er zo op te smeren. Alleen om er tussen te smeren

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zaterdag 19 januari 2002 11:42 schreef Jaromir het volgende:
Zie topic, is dit nu gewone pasta die je overal op kan smeren waardoor het koeler wordt? Zonder dat je er iets van een heatsink op hoeft te plaatsen?
Dus als je dit gewoon op de grotere chips op je moederbord smeert, en op je HD enz. dan blijft ie koeler? hoeveel graden scheelt zoiets dan ongeveer?
En hoeveel graden verschil heeft die artic silver 3 eigenlijk t.o.v. gewone cheapass koelpasta?
je moet het wel tussen een koelblokkie en een chip smeren, het is om de superkleine gaatjes e.d. -waar dus lucht tussen gaat zitten wat goed isoleert en niet goed warmte geleid- op te vullen.
Ik weet alleen niet wat het verschil tussen Arctic Silver II en III is.

Verwijderd

Koelpasta is er om onevenheden tussen chip en heatsink te verwijderen.
In zulke onevenheden kan lucht zitten, lucht wordt warm, chip daardoor ook.

Maar je mag het van mij best op je mobo en je hdd smeren.
Ben benieuwd |:( |:(

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lol 3 posts in 1 minuut (4 in 2 minuten)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 11:46 schreef -Dissection- het volgende:
Koelpasta is er om onevenheden tussen chip en heatsink te verwijderen.
In zulke onevenheden kan lucht zitten, lucht wordt warm, chip daardoor ook.

Maar je mag het van mij best op je mobo en je hdd smeren.
Ben benieuwd |:( |:(
lekker duur en onzinnig >:)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 14:07 schreef mast3r het volgende:

[..]

lekker duur en onzinnig >:)
Maar je hebt natuurlijk wel een kewle zilveren PCB :)

Verwijderd

Men claimt dat het een paar graden scheelt ten opzichte van normale compounds. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd, mijn spulletjes komen half februarie, waaronder Arctic Silver 3. Wat ik ervan gezien heb is het de bedoeling dat je op de zeer grondig gereinigde core een reepje van het spul aanbrent, en dit met een plamuurmes over de core uitsmeert, in een dun laagje. Less is better, but beware, too less is bad.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 januari 2002 11:42 schreef Jaromir het volgende:
Dus als je dit gewoon op de grotere chips op je moederbord smeert, en op je HD enz. dan blijft ie koeler?
Ja joh. Gewoon een emmertje Arctic Silver 3 met een grote spons pakken, en dan je hele PC van binnen en buiten lekker dik insoppen met pasta. Wordt ie echt koud van.

Neem dit met een kilootje zout.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 15:32 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja joh. Gewoon een emmertje Arctic Silver 3 met een grote spons pakken, en dan je hele PC van binnen en buiten lekker dik insoppen met pasta. Wordt ie echt koud van.

Hoeveel tubes zou je nodig hebben? € 15,-- per tube wordt geloof ik wel een dure grap!

Verwijderd

[..]

ik heb ook m'n hele kamer "geverfd" met artic silver III ik had zo'n 60.000 tubbetjes nodig, maar toen was alles ook zeer "KOEL" :+

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 16:10 schreef mast3r het volgende:

[..]

ik heb ook m'n hele kamer "geverfd" met artic silver III ik had zo'n 60.000 tubbetjes nodig, maar toen was alles ook zeer "KOEL" :+
KAPITALIST

Nou ook nog bekleden met peltier-elementen he, en dan nog een krachtstroomaansluiting doortrekken.

• LINk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13
Op zaterdag 19 januari 2002 16:34 schreef aad123 het volgende:

[..]

KAPITALIST

Nou ook nog bekleden met peltier-elementen he, en dan nog een krachtstroomaansluiting doortrekken.
En voila, klaar is je gekoelde PC (mits je die in je kamer hebt staan).
Zou wel aanraden om iets warms aan te doen als je gaat computeren :7

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 16:50 schreef LINk het volgende:

[..]

En voila, klaar is je gekoelde PC (mits je die in je kamer hebt staan).
Zou wel aanraden om iets warms aan te doen als je gaat computeren :7
cpu@10C stressed, tweaker@-20C stressed :+

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

[..]

Ff een paar foto's er van maken en dan een keesmod topic openen >:)

Verwijderd

Maar goed, dan nog de condensvorming aanpakken, ik dacht aan het creëren van een onderdruk met behulp van een schottenpomp. Zo langzamerhand gaan we geloof ik wel lichtelijk off-topic hier, mag dat nog wel?
Pagina: 1