Ik zit hier met een heel raar probleem. Ik gebruik een Windows XP om het internet te delen naar een Win98 en een Win95 bak. Na wat geklungel werkt dit prima. Als ik echter een aantal bestand van de win98 bak haal dan herstart die onherroepelijk (zowel vanaf WinXP en Win95). Ik heb in de win95 bak dezelfde netwerkkaart zitten en daar gaat het prima. Het gekke is dus dat ie met internetverkeer niet herstart en met bestanden wel. Ik heb er ook al een ander kaartje ingezet maar dat hielp niets. Er zit trouwens een 10/100 switch tussen. Het veranderen van de snelheid helpt niets. De gerbuikte netwerkkaartjes in de Win95 en win98 bak zijn allbei PCNet Fast kaartjes van AMD; incl. de nieuwe drivers van AMD. Ik kloot hier nu al een week mee en ik kom er niet uit. En ik heb geen flauw idee waarop ik zou moeten zoeken op het net. Alvast bedankt.
Heb ik op het werk bij een klant ook meegemaakt, de LAser-pc's die daar staan kunnen niet overweg met pci netwerkkaarten. Internet gaat wel, maar data, of iets printen resulteerd in een reset. Dat zijn P2 pcchips moederborden met LX en Via chipset. Vreemde is dat het dus niet echt aan chipset ligt, ze resetten gewoon.. tis dus een soort PCchips probleem. En die laser bakkies zijn al zo lame... 
Misschien een isa kaartje proberen?
Misschien een isa kaartje proberen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Je hebt helemaal gelijk met het feit dat het een laser is! Het vervelende is dat ik geen 100 Mbit isa kaartjes heb liggen. Is er nog een andere manier om dit op te lossen? Ik ben erg benieuwd.
Crap... nope, denk dat je 10mbit moet gaan, of andere merken proberen. Wij hadden alleen 3com 10/100 en intel 10 voor pci, met beide reset's. Dus misschien dat realtek wel gaat werken ? Dat wordt proberenOp zaterdag 19 januari 2002 11:55 schreef Electro het volgende:
Je hebt helemaal gelijk met het feit dat het een laser is! Het vervelende is dat ik geen 100 Mbit isa kaartjes heb liggen. Is er nog een andere manier om dit op te lossen? Ik ben erg benieuwd.
Het ligt niet aan drivers enzo, daar heb ik zoveel tijd aan besteed.. ik had win nt trouwens op de machines staan..
Zwaar klote dus. Heeft iemand dit zelfde probleem ook onder linux ervaren (zomaar nieuwsgierigheid). Heeft ook iem. er al achter waarom dit zo gebeurt want ik ben wel een beetje thuis ik computer hardware maar zoiets absurds heb ik nog nooit meegemaakt. Trouwens bedankt voor de reacties.
Ik weet het niet, maar ik denk een chipset bug in een controller die specifiek door pcchips gemaakt, of erop gemaakt is. Ik denk dat het dus gewoon een hardware fout is in die pcchips borden.Op zaterdag 19 januari 2002 12:03 schreef Electro het volgende:
Zwaar klote dus. Heeft iemand dit zelfde probleem ook onder linux ervaren (zomaar nieuwsgierigheid). Heeft ook iem. er al achter waarom dit zo gebeurt want ik ben wel een beetje thuis ik computer hardware maar zoiets absurds heb ik nog nooit meegemaakt. Trouwens bedankt voor de reacties.
Het gekke is dat een Realtec 10 Mbit pci nic altijd heeft gewerk. Zelfs ook nog wel 2 tegelijk nadat 2 ISA kaartjes niet echt wilden samenwerken. Maar bedankt voor de reacties.
Pagina: 1