dolby digital vraag

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 19:46
Ik heb sinds kort een schotel/decoder.
De decoder (humax) ondersteund dolby digital en heeft hiervoor een optische uitgang. De optische ingang van mijn dts versterker heb ik echter al gebruikt voor mijn dvd.

Ik heb nu de decoder met tulipaansluitingen verbonden met de versterker maar als er een uitzending in DD is dan hoor ik geen geluid.
Er zit verder wel een RF uitgang op de decoder. Maar is dat een audio uitgang?
Of is het mogelijk om een splitter voor de optische kabel te kopen?

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op zaterdag 19 januari 2002 11:17 schreef Artwido het volgende:
Ik heb sinds kort een schotel/decoder.
De decoder (humax) ondersteund dolby digital en heeft hiervoor een optische uitgang. De optische ingang van mijn dts versterker heb ik echter al gebruikt voor mijn dvd.

Ik heb nu de decoder met tulipaansluitingen verbonden met de versterker maar als er een uitzending in DD is dan hoor ik geen geluid.
Er zit verder wel een RF uitgang op de decoder. Maar is dat een audio uitgang?
Of is het mogelijk om een splitter voor de optische kabel te kopen?
Ik denk dat je:
De versterker omzetten van digitaal signaal naar analoog,(instelling van de versterker "input mode" denk ik)
De instelling bij een DD signaal op de decoder omzetten naar analoog, want bij die uitzending word het signaal digitaal naar de versterker doorgegeven, en als de versterker dan op digitaal staat, maar er via de tulppluggen een analoog signaal doorgegeven wordt, kan je niets meer horen.

Ompluggen kan natuurlijk ook wel.
Is er geen "gewone digitale" (tulpplug) aansluiting meer vrij, die kan je ook gebruiken!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Artwido
Als ik alles op analoog zet heb ik dan nog wel dolby surriound effect? Want daar gaat het me juist om.

Ik heb op mijn decoder in de instellingen DD aangezet.
De normale uitzendingen kan ik wel normaal horen.
Maar ik wil natuurlijk ook dolby digital kunnen gebruiken wanneer dit uitgezonden word.

Verwijderd

Hallo,
heb zelf ook de Humax, maar Dolby Digital hoef je voorlopig niet te missen, er zijn namelijk maar een paar kanalen die dit uitzenden, en dan vooral Duitse zenders!
Alleen het geluid is waarschijnlijk beter via de digitale uitgang, afhankelijk van je versterker. Via de tulpjes heb je wel gewoon Dolby Surround en dat zenden bijna alle zenders uit!
mvgr, Jeroen

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

[quote]Op zaterdag 19 januari 2002 11:42 schreef Artwido het volgende:
Als ik alles op analoog zet heb ik dan nog wel dolby surriound effect? Want daar gaat het me juist om.

Je versterker zet het signaal wel om van de analoog naar Dolby, dit moet je dan wel op de versteker handmatig instellen, dus op prologic zetten.

Maar ik denk zelf dat je niet snel een DVD kijkt en tegelijk de satalliet aan hebt staan? Dan zou ik gewoon ff het zaakje ompluggen, is maar een kabeltje (TOSLINK), en dan kan je lekker van het geluid genieten.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
er zijn dacht ik optische splittertjes, dus die maakt van jouw ene optische ingang er 2 van.
minidisc.org moet je daar maar ff kijken

SucceS!

Je moet dan niet en je decoder en je dvd aanzetten want dan krijg je raaaaaaar geluid

• Artwido
Ik heb net bij de locale audio/hifi-boer een splitter besteld. koste wel weer 14 euro maar ik wil gewoon mijn audio goed benutten. ook al zijn (nu) er nog weinig uitzendingen dolby digital.
Pagina: 1