Toon posts:

AVI -> MPEG maar dit keer ietsje anders...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi!

k heb natuurlijk eerst even alle topics over t onderstaande probleem uitgeplozen, maar k had toch nog even een vraagje:

ik heb een DVcamera waarmee ik video als AVI capture met Premiére. werkt perfect, maar dat is oncompressed AVI. ik wil daar zo makkelijk mogelijk (dus t liefst in 1x) DivX/MPEG 4 van maken.

Tutorials zat om van DVD's naar DivX/MPEG te converten, maar dat wil ik dus niet....

Met tussenstap lukt het volgens mij zo: Premiére gebruiken met Panasonic MPEG encoder plugin (niet gratis) en MPEG1 bestand maken, deze met Flask vervolgens omzetten naar AVI(DivX).

Geld is niet zo'n probleem, maar ik wil wel de hoogst haalbare kwaliteit. In 1 x naar DivX lijkt me dus minder verlies geven.

echte vraagjes:
- zou het werken zoals hierboven beschreven? (k ga liever niet eerst op de gok een $ 79 plugin kopen)
- kan het ook in 1 keer?

nogmaals: gaat dus om oncompessed AVI-DivX en het mag wel geld kosten.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Die laatste zin snap ik ff niet, want divx is compressie. Verder is t bij Premiere 6 zo dat je de settings om te capturen kunt aanpassen, en daar dus ook gewoon al direct compressie op kunt zetten. Moet je wel een vlotte machine voor hebben! Realtime Divx comprimeren en schrijven naar de schijf is wel druk voor je machine...
Een andere optie is om gewoon te capturen naar uncompressed avi en dat vervolgens te voeren aan VirtualDub. Kun je tenminste nog eens wat veranderen aan je settings, en je kunt van tevoren nog wat editen. MPEG 4 en 2 is lastiger editen dan uncompressed avi (t is technisch overigens wel mogelijk).

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ja, die laatste zin is niet zo helder nee :)

wat ik bedoelde was uncompressed AVI als invoer...

compressed capturen is idd niet echt een optie, allereerst omdat het monteren met compressed materiaal natuurlijk meer kwaliteitsverlies geeft en de pc kan dat ook nogal niet aan. Is maar een P II'tje met 350 Mhz (wel een enorme hd en een sloot intern geheugen).

juist omdat ik premiére gebruik voor het editen heb ik het liefst een methode om mn premiére-project in 1x naar DivX om te zetten. anders moet ik hem eerst met Premiére renderen als het klaar is naar MPEG met de panasonic plugin (duurt nogal even :) ) en dan nogges door Flask halen. duurt waarsch. bijna nog langer :)

niemand met een DVcam de behoefte al eens gehad de vakantiefilmpjes naar DivX te "exporteren"?

het liefst heb ik zelfs iets van van "normaal" AVI direct DivX "AVI" maakt, maar dat bestaat voor zover ik weet niet.

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-03 14:02

Anton

NetApp Implementation Engineer

Als ik het goed begrijp heb je dus een ongecomprimeerd AVI bestand dat je in 1 stap wilt comprimeren naar DivX?

Dat kan heel simpel, en nog legaal en gratis ook met VirtualDub. Gewoon de AVI laden, via Video - Compression moet je dan DivX selecteren en instellen. En dan Save As AVI, geef een nieuwe bestandsnaam op, en gaan. Dan maakt ie dus een divx-avi bestand aan. Klaar :)

Ik scrobbel ook audio

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm misschien snap ik t nog steeds niet, maar als je je hele project rendert dan kun je toch instellen wat je wil bij de compression properties van je avi (zowel voor beeld als geluid is er afhankelijk van welke codecs je geinstalleerd hebt staan een hele vracht aan parameters in te stellen)? Dus uncompressed grabben, editen en vervolgens renderen naar (divx)avi. Klaar. Welke versie Premiere gebruik je?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!