Toon posts:

Duron of Pentium 3 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n sb-live 5.1 in combinatie met een Abit KT7A en Win2K geeft tikken met het opnemen alsof er een metronoom meetikt.
Er zijn verschillende oplossingen, een ander o.s. neem ik niet (WinXP heeft dezelfde problemen en 98 is lam), een andere geluidskaart is vrij duur en een ander mobo is hetzelfde verhaal. Een kennis heeft een AOpen AX34 met een Pentium 3 800 en wil die wel ruilen tegen mijn mobo en proc. Moet ik het ruilen of een andere geluidskaart of mobo kopen?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

JWO

Op zaterdag 19 januari 2002 10:45 schreef Plopszky het volgende:
M'n sb-live 5.1 in combinatie met een Abit KT7A en Win2K geeft tikken met het opnemen alsof er een metronoom meetikt.
Er zijn verschillende oplossingen, een ander o.s. neem ik niet (WinXP heeft dezelfde problemen en 98 is lam), een andere geluidskaart is vrij duur en een ander mobo is hetzelfde verhaal. Een kennis heeft een AOpen AX34 met een Pentium 3 800 en wil die wel ruilen tegen mijn mobo en proc. Moet ik het ruilen of een andere geluidskaart of mobo kopen?
lijkt mij toch echt een driver probleem :?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ben je gek om een Abit bord met 1000MhZ tegen een AOpen met een 800 te ruilen ??

Tsss, dat tikken kan aan vanalles liggen , waarschijnlijk niet aan het moederbord.

Begin met AL je drivers een tiptop up te daten, daarna koppel je ALLES van audio af en sluit dit terug aan (soundkaart eens in een ander slot steken).

Helpt dit ook niet ga je met je kaart naar iemand die GEEN VIA chipset heeft en test het daar, ik ben bijna zeker dat het daar niet zal tikken...

Als dit het geval is heb je een VIA chipset met de Live! bug, dan kan je best gewoon een andere geluidskaart nemen.

Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van een Intel met deze bug, ik dacht dat enkel voorkwam op de KT133 (voor AMD) chipset...

Veel geluk, en geef je P III 1000 ZEKER niet af voor een 800 gewoon omdat je geluid tikt, dat krijg je goedkoper opgelost.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Het kan zijn dat het aan de latenecy van je chipset(lees mobo) ligt. Daar zit toch ook een via chipset op of nie.
Ik weet dat daar wel eens problemen mee zijn geweest met bv. soundblaster geluidskaarten.
Er is wel een patch voor maar ik weet niet meer waar die te halen is.
Misschien weet iemand anders of dit het probleem kan zijn en/of waaar die patch nog te halen is

Oh wacht ff heb dit gevonden: via latency patch voor via 266 chipsets

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Op zich geen slechte ruil een Duron 800 tegen een PIII alleen de duron zit op een Abit Kt7a mobo en de PIII op een prut Aopen..met viachipset. Oke kt7a heeft ook wel via, maar dat bord is veel beter.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
hmmz heb je je cdroms toevallig ook op die geluidskaart aangesloten ?

bij mij veroorzaken die nog wel eens storingen

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik koop wel een Terratec 6fire
Pagina: 1