Satteliet internet informatie nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:42

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt en ik heb niets kunnen vinden over of je nu wel of geen telefoontikken hebt bij satteliet internet, help me aub.

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 13:42

Crusader

Arc Nature

Over het algemeen wel.
Tenzij je een abonnement bij Europe Online ( :r ) neemt en een kabel- of ADSL abonnement hebt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ik heb een 64kb/s ISDN lijntje bij Planet Internet, maar ik wil graag van de telefoontikken af, aangezien er bij ons in dit boerenhol nog lang geen kabel of ADSL ligt, zoek ik een optie, help me daar aub mee.

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

Verwijderd

het is trouwens satelliet. ;)

maar goed, jij bedoelt dus 2-way satelliet verbinding.
dat kan tegenwoordig ook, hoewel 1-way (met telefoonlijn dus) nog wel standaard is.
kijk bijv eens bij Hertzinger. Bij ons op 't werk gaan we misschien zo iets doen (wij zitten ook in een moddergat :( ).
't is wel prijzig, maar dan heb je ook wat.
Ik heb wel goedkopere varianten gezien, van zo'n € 150 / maand ofzo, maar ik kan zo snel ff de url niet vinden.

satelliet.pagina.nl is ook wel een goeie. kun je wel veel vinden. Kopje 'Satellite uplink', ongeveer halverwege aan de linkerkant van de pagina.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
2800 euro voor installatiekosten en hardware, is een beetje te duur. Zo ver wil ma niet gaan. Ze wil alleen van die telefoonrekeningen van rond de 1400 piek af. Dus ongeveer 100 tot 200 piek per maand, en installatiekosten niet hoger dan 1000 gulden. Bestaat zoiets ongeveer?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou voor Friaco gaan.... voor EUR 30 per maand (ong. Hfl 65) kun je elke avond van 18:00 tot 08:00 internetten zonder telefoonkosten, en ook nog eens het gehele weekend van vrijdag 18:00 tot maandag 08:00.

Je betaald dan dus alleen overdag van 08:00 tot 18:00 telefoonkosten.... voor EUR 20 kun je ong. 15 uur internetten in het hoogste KPN tarief, dus ong. een half uur per dag. Je kunt dus voor ong. EUR 50 s'avonds en in het weekend internetten, en 3 keer per dag even 10 minuten je e-mail ophalen.

Lijkt me toch een vrij goede oplossing, zeker als je werkt of op school zit?

Zie www.friaco.nl

Sateliet internet is DUUR in de aanschaf, heeft een HOGE ping door de afstand van de satelieten, en de tweewegsvariant zonder telefoonkosten is ook nog eens onbetaalbaar..... en de snelheden schijnen nogal tegen te vallen.

Ga dus voor friaco, dan kun je 1 ISDN 64 kbit/s lijn gebruiken voor de het internetten, en kun je de hele avond naar je beeld staren, en de hele nacht downloaden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zaterdag 19 januari 2002 12:28 schreef the_ra2_master het volgende:
2800 euro voor installatiekosten en hardware, is een beetje te duur. Zo ver wil ma niet gaan. Ze wil alleen van die telefoonrekeningen van rond de 1400 piek af. Dus ongeveer 100 tot 200 piek per maand, en installatiekosten niet hoger dan 1000 gulden. Bestaat zoiets ongeveer?
met rekeningen van 1400 piek heb je die €2800 er met een half jaartje weer uit...

Friaco is erg goed momenteel, goede dingen over gehoord.
Wat je ook kan doen, is @work, dan mag je 24/7 online zijn. Kost wel hfl 100 per maand, excl. btw.
Voordeel is wel, dat ze ook een abbo hebben, dat je dubbel isdn mag gebruiken, dus 128Kbit 8-)
kost iets van 150 excl btw per maand :)

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
@Work, is dat niet gewoon ADSL via MxStream, want hier ligt geen ADSL of kabel.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 20 januari 2002 12:25 schreef the_ra2_master het volgende:
@Work, is dat niet gewoon ADSL via MxStream, want hier ligt geen ADSL of kabel.
nop, flatfee inbellen :)

(@64 of 128K dus :) )

Verwijderd

Klopt niet helemaal, want @Work biedt ook ADSL en Kabel internet voor bedrijven aan :).
Maar ze hebben ook FlatFree internet, wat ik binnenkort hoop te nemen (Wish Click en Dial abo loopt af in maart :) ). Dus nog ff wachten.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
jongens ik hoef geen flatfee internet, ik wil graag veel sneller internetten, niet met mijn huidige snelheid of met 10 kb hoger, dus lijkt satelliet mij de enige oplossing..

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:43 schreef SySasZ het volgende:
Klopt niet helemaal, want @Work biedt ook ADSL en Kabel internet voor bedrijven aan :).
JA , want die ligt hier en dat is helemaal wat je wilt!!!
alleen het prijskaartje is behoorlijk hoog voor dit abo.
1299 pieken oftewel € 589.46 is toch best wel aan de hoge kant, maar ja ik betaal niet

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:39 schreef the_ra2_master het volgende:
jongens ik hoef geen flatfee internet, ik wil graag veel sneller internetten, niet met mijn huidige snelheid of met 10 kb hoger, dus lijkt satelliet mij de enige oplossing..
Hmmz jepz dan wel, alleen t upén is vervelend, want dat gaat met tikken. Het downloaden gaat toch gewoon flat ?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:39 schreef the_ra2_master het volgende:
(weggehaald)

niet goed gelezen |:(

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
kijk, ik (of beter gezegd mijn moeder) wil gewoon van die telefoontikken af, en niet teveel dokken aan installatiekosten

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
kom op, help me aub!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 20:24
Goed wat volgens mij het goedkoopste is is dit:
Neem een Friaco/wanadoo/@work verbinding voor de upload.
Vanaf 1 Februari is Bysky waarschijnlijk weer online. dit houd in dat ze weer een abbonement afsluiten voot satelliet internet.
Het gaat heten: Fast Internet Anywhere met de volgende eigenschappen:
- Retourpad satelliet tot maximaal 768 kilobit + retourpad inbelverbinding;
- Abonnementen vanaf circa 29.95 Euro (intro 1e jaar)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt??
Ik heb deze info van een dealer van Bysky gekregen dus ik hoop dat dat een beetje betrouwbaar is.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 18:55 schreef buiter het volgende:
Vanaf 1 Februari is Bysky waarschijnlijk weer online. dit houd in dat ze weer een abbonement afsluiten voot satelliet internet.
Het gaat heten: Fast Internet Anywhere met de volgende eigenschappen:
- Retourpad satelliet tot maximaal 768 kilobit + retourpad inbelverbinding;
- Abonnementen vanaf circa 29.95 Euro (intro 1e jaar)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt??
Ik heb deze info van een dealer van Bysky gekregen dus ik hoop dat dat een beetje betrouwbaar is.
ja heel leuk allemaal dit maar er zit waarschijnlijk een staartje aan.
let op:
ik heb dus altijd al een abbo bij bysky gehad. was redelijk
had +/- download snelheid van 60 Kb/s (niet op bestelling dus directe download)
soms wel 100 Kb/s
en onbeperkt data verkeer.<------ oude abbo

Kom toevallig net van de dealer af omdat ik wou weten hoe het nou priessies zit.

768 kilobit omgerekent in Kb is +/- 80 Kb/s kut dus
max 500 mb data verkeer per maand |:( |:( helemaal kutter de kut
en daar moet je dan bijna 30 euro in de maand voor betalen :r
dan word het by by in plaats van bysky

Terwijl ze zeiden dat het veel sneller en beter werd

Bysky moet toch echt met andere abbo komen lijkt mij anders gaan ze een hoop klanten verliezen

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Dus, Bysky valt af, want voor 500 Mb per maand doe ik ut niet hoor, andere suggesties aub....

Verwijderd

op het moment zijn er geen andere opties in nl

kunt mischien europe online proberen duitste

http://www.europeonline.net

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
owkee, mijn ouders maakt het niet veel uit hoeveel het kost als aansluitkosten, dus misschien toch die 2700 euro voor die Hertzinger of wat anders?

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
kom op aub

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zucht... moeten we het spellen voor je ofzo?

F-R-I-A-C-O

Geen telefoonkosten, wel internet. Geen hoge installatiekosten, overal verkrijgbaar.

Accepteer nou gewoon eens dat 2-wegs satelietinternet niet te betalen is.

Ik snap niet wat er mis is met friaco. van 18:00 tot 08:00 zonder telefoonkosten internetten en het hele weekend ook nog eens voor EUR 30. Verder kan het via ISDN en kost het aansluiten van ISDN nog maar iets van EUR 100 ofzo.

Als je het echt wil kun je friaco ook nog eens combineren met een 1-weg sateliet download. 1-weg sateliet kost je eenmalig EUR 500 aan apperatuur, en nog eens EUR 25 ofzo per maand.

Daar moet je het mee doen.... van mij mag dit nou wel een keer gesloten worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Helemaal mee eens!!!
Er is slechts een oplossing en dat is Skydsl in duitsland.
Helaas kun ze geen geld vanuit het buitenland innen, dus
zal je een rekening in duitsland moeten openen.
Verder weet ik niet meer of er een download limiet is,
maar je betaald voor de snelheid.
En natuurlijk voor de telefoontikken naar je isp
voor de uplink
Je hebt 6 verschillende snelheden.
1) snelheid 128Kbit/s, geen extra kosten
2) snelheid 200kbit/s, 1 eurocent per 180KB pakket
3) snelheid 800kbit/s, 1,5 eurocent
4) snelheid 1600kbit/s, 2,6 eurocent
5) snelheid 4000kbit/s, 3,6 eurocent
6) snelheid 8000kbit/s 4,6 eurocent

www.skydsl.de

Verwijderd

Ik ben zelf ook al heeeeel lang aan het kijken voor manieren om snel en redelijk goedkoop te kunnen internetten (woon in een komende-eeuw-geen-kabel-dorp), en de enige manier voor SNEL internet is: Sateliet , oneway is nog te betalen maar de nadelen van de sateliet (zie hierboven) zijn veels te groot.
De enige manier voor GOEDKOOP internet is Netscource Friaco voor mij want @twork flatFEE zuigt heb ik wel begrepen! (alle topcics hierover doorgespit. conclusie: begin er niet aan!)

2 way sateliet is reteduur: 2500 piek installatie (minimaal) + abbonnement van +/- 1000 piek/maand (je betaald per hoeveelheid upstream volges mij)......
Maar als je geld zat hebt en de hoge ping etc. voor lief neemt dan kun je hiervoor kiezen... :+)

dus samengevat: woon je in een klein kutgehucht dat niet profitabel genoeg is voor kabel/adsl??
--> dan ben je genaait dan ben je genaait en dan ben je ook nog genaait, snappie?? yup je bent genaait. :(

ChRiZzie neemt dus maar genoegen met de kleine dingen die het leed wat verzachten: Friaco Thuisnet ;)

mzzl!!

edit/
oww en voor ietz meer info: www.weethet.nl

/edit

Verwijderd

Ga verhuizen :+

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
wat een zuigzooi, ik denk dat ik dat satelliet maar kan vergeten, want ik speel veel online games zoals UT en CS, maar met satelliet is dit niet te doen vanwege de zeer hoge ping, toch maar friaco dan, owja, waar kan info vinden over @Work Flatfee, dus niet de @Work ADSL, maar de flatfee van @Work?

Pagina: 1