XP ICS & Linux client (nogmaals)

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ben ff op zoek gegaan met de search, vond een en ander, zoals deze:

[topic=149043/1/25]
[topic=332278/1/25]

Maar vind geen eenduidig antwoord. Situatie:

Server=WinXP bak, 2 NICs, ICS doet het met Win bakken (net gechecked met m'n laptop).
Client=SuSe 7.0 Linuxbak, IP config via DHCP.

Linux bak krijgt geen lease.

Ben een beetje een Linux nOOb, maar weet wel een beetje van networking af. Gateway etc. nog niet mee bezig gehouden- eerst wil ik gewoon zorgen dat ik vanuit de client de server kan pingen. Maar daarvoor is een IP (via DHCP) nodig.

Vragen:
1) heeft iemand concreet een Linux client achter een Win(XP) ICS server staan? Zo ja welke config op Linux client?
2) als ICS niet met Linux als client wil werken, welke (WinXP compatible) routing software kan ik best nemen?

* dion_b is bezig een Freesco routertje in elkaar te zetten, maar door tekort aan hubs is het nog geen vervanging voor de huidige situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Kun je niet gewoon het gateway adres instellen op je linux bak of raaskalk ik nu maar wat?

Verwijderd

Problemen met DHCPCD (dhcp client op de meeste linuxbakken) komen wel meer voor als je Microsoft ICS gebruikt...mooiste is natuurlijk de 2e nic van je XP bak naar je Linuxbakkie verplaatsen, en die dan als router instellen.

Voor snelle oplossing raad ik je aan DHCLIENT eens te downloaden en te installeren. Deze werkt vrijwel altijd goed.
Verder instellen: Default gateway, DNS Nummers van provider: dus niet de ICS machine.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:33 schreef modreekrev het volgende:
Problemen met DHCPCD (dhcp client op de meeste linuxbakken) komen wel meer voor als je Microsoft ICS gebruikt...mooiste is natuurlijk de 2e nic van je XP bak naar je Linuxbakkie verplaatsen, en die dan als router instellen.

Voor snelle oplossing raad ik je aan DHCLIENT eens te downloaden en te installeren. Deze werkt vrijwel altijd goed.
Verder instellen: Default gateway, DNS Nummers van provider: dus niet de ICS machine.
Dat verplaatsen van 2e NIC gaat niet zo makkelijk- m'n huisgenote moet nog op de woonkamerbak kunnen (Tuxofoob :+ ) en ik wil in m'n studeerkamer Linux. Op termijn komt er gewoon een Freesco router tussen, maar omdat ik maar 1 werkende hub heb en boven meer PCs staan, kan er eigenlijk maar 1 PC beneden staan, tenzij ik 3 NICs in de router stop en een crosscable ga gebruiken - eigenlijk geen gek idee....

Maar goed, de komende week gebeurt dat niet.

Zal DHCLIENT intussen proberen (neem aan dat die op de Linuxbak moet).

Oslik blyat! Oslik!