Toon posts:

kan je zomaar als isp starten?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

kan je zomaar als internet service provider starten,
of heb je daar bepaalde licenties voor nodig?
waar begin je mee? qua hardware en telefoonlijnen?

Ik heb hier echt geen verstand van, maar ben wel
benieuwd hiernaar.

LET OP: PUUR INTERESSE HIERIN, voordat ik allerlei bullshit antwoorden krijg van: snel rijk worden maar weet niet hoe? net als op forum.fok.nl, waar ze me geen normaal antwoord konden geven hierop. Waarschijnlijk wisten ze het niet. Ben gewoon benieuwd naar hoe andere providers zijn begonnen en met wat voor middelen. Dus weet iemand dit of heeft iemand links hiernaar, alvast bedankt.

Win2kuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ik denk dat je om isp te starten iig veel geld nodig hebt.. Als je via de telefoonlijn wilt starten moet je dus met KPN contracten afsluiten. Verder wat je nodig hebt aan licensies geen idee eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 02:38 schreef mafiasven het volgende:
Hmmz ik denk dat je om isp te starten iig veel geld nodig hebt.. Als je via de telefoonlijn wilt starten moet je dus met KPN contracten afsluiten. Verder wat je nodig hebt aan licensies geen idee eigenlijk :+
Ja daar heeft ie lekker veel aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
je moet je iig registreren als bedrijf (bv/nv/vof, net wat je wil) bij de kamer van koophandel, dat kost al een hoop (ik weet alleen niet precies hoeveel).
met wat voor hardware je begint hangt af van hoeveel klanten je wilt/krijgt. als er 100 mensen tegelijk willen inbellen moet je dus ook 100 modems hebben. en natuurlijk heb je een flinke backbone nodig als het een beetje druk wordt, anders wordt het alleen maar langzaam voor je klanten en lopen ze weg...

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:34

Tux

hmz... dikke huurlijn, router, mailserver, webserver, inbelserver, dikke ISDN-centrale met veel lijntjes

zoiets :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vraagje: als je een huurlijn neemt, hoe komt je dan aan ip-adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 03:45 schreef AlexLie het volgende:

[..]

Ja daar heeft ie lekker veel aan |:(
Aantal posts: 50
Gem. aantal posts/dag: 5

zegt genoeg denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zaterdag 19 januari 2002 11:00 schreef mafiasven het volgende:

[..]

Aantal posts: 50
Gem. aantal posts/dag: 5

zegt genoeg denk ik :+
Hij heeft wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
*Kantoor : slaapkamer
*Telefoon: Als je ISDN hebt een extra MSN; anders een extra lijn misschien.

*Fax : ergens een online-abo regelen, krijg je het per email.

*KvK : euro 70 per jaar (bij omzet tussen E45K en E75K) Starters tot E45K betalen denk ik iets van E40

*bankrekening; euro 10 per maand
*Verbinding voor je zelf : heb je al. Deze wordt goedkoper, je kunt immers de btw verrekenen.

*Hosting : deal met collega (zijn er meer dan voldoende die willen helpen).. post hier maar en ik weet zeker dat je reacties krijgt.

*inbel accounts kopen. Kost je inkoop euro 3 p/maand schat ik.

*Briefpapier : Als je een goede printer hebt weinig. Als er euro 150 over is loop je ff naar een drukker voor 500 stuks.

*Porto : vanaf euro 0,39 per brief

*Reclame : misschien wel het grootste probleem. Je moet een beetje "boddy" hebben, een basisomzet. De meesten scoren leuk met webdesign, en je investering hierin is het meeste tijd. Dat "kost" je niet zo veel.. en brengt als je het handig aanpakt ook regelmatig iets op voor veranderingen. Wahtever, ik denk dat je dat moet gaan doen waar je goed in bent en waar je lol in hebt om te doen. Dan gaan klanten vanzelf andere klanten naar je sturen en das de goedkoopste manier!

Alles wat je aanschaft : verrekenbare btw. Lijkt dus op 20% korting.. Dus op inkt, printer, pc, telefoon, briefpapier, e.t.c.
Waarschijnlijk vergeet ik wel een paar (kleine?) dingen maar de teneur is : gewoon DOEN ! Als je let op de kosten (en die dus met _winst_ door verkoopt) is er niets aan de hand.

Om te beginnen ga je kijken naar alles wat je gebruikt, je pc, printer, telefoon, gewoon alles opschrijven. Dan aan alles een prijskaartje hangen : wat is het waard ? Dit is je investering in het bedrijf. Dit alles wordt door gebruik en door tijd minder waard : dit is dus je eerste winst! Deze waardevermindering kun je immers afschrijven, dus het worden KOSTEN (dit zijn het ook!) en kosten daar moet je winst over maken anders besta je niet. Doorberekenen dus. Als klap op het toetsenbord kun je deze kosten (= afgeschreven waarde; dit gaat dus niet van je banksaldo af)in mindering brengen op je winst. Hier betaal je dus geen belasting meer over, opnieuw een besparing dus, en dus mooi te gebruiken voor het volgende :

Dan het moelijkste : sparen. Sparen voor een eigen server ? Colocated ? Sparen voor investeringen dus.. want je eigen geld is het goedkoopste geld :) Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 11:02 schreef Heineken het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
naja dit zegt me eerlijk gezegd genoeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.mafiasven.homestead.com/files/Alexlie.jpg

maar om het niet verder met offtopic gedoe te verzieken is dit me laatste reactie hierop :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:01

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Op zaterdag 19 januari 2002 08:02 schreef BOOTZ het volgende:
je moet je iig registreren als bedrijf (bv/nv/vof, net wat je wil) bij de kamer van koophandel, dat kost al een hoop (ik weet alleen niet precies hoeveel).
met wat voor hardware je begint hangt af van hoeveel klanten je wilt/krijgt. als er 100 mensen tegelijk willen inbellen moet je dus ook 100 modems hebben. en natuurlijk heb je een flinke backbone nodig als het een beetje druk wordt, anders wordt het alleen maar langzaam voor je klanten en lopen ze weg...
Dat registeren bij de KvK stelt niets voor natuurlijk in vergelijking met de kosten die je verder voor het bedrijf gaat maken, geloof dat dat een paar honderd gulden is (euro wvr). Verder heb je heus geen 100 modems nodig om mensen in te laten bellen als je 100 abonnee's hebt. Niet alle abonnee's zullen tegelijkertijd inbellen e.d., meestal zijn hier bepaalde poortverhoudingen voor, 1:1, 1:10 enzovoorts.

Verder hangt het er ook nog vanaf of je internet zonder telefoontikken aanbiedt of gewoon telefoonkosten ook nog 1s doorberekent aan de inbellers (via KPN). Dan zijn er vast ook nog wel kick-back regelingen, waardoor je overeenkomsten kunt sluiten met KPN, zodat de gemaakte telefoonkosten door inbellers voor een deel van KPN zijn en voor een deel voor jou.

Wat betreft de bandbreedte, die moet uiteraard voldoende zijn, maar als je ook hier weer 100 gebruikers hebt, die allemaal bijv via een 56K-modem inbellen, is 100*56K=5600kbit. Dan hoef je niet per se een 5600kbit-verbinding te hebben, omdat in de praktijk niet iedereen tegelijk 100% downloadcapaciteit benut. Met een 'standaard' 4 mbit-lijntje zou je het ook nog wel kunnen trekken bijvoorbeeld.

Nu ja, niet dat ik verstand heb van ISP's opzetten, maar dit lijkt me wel ongeveer hoe het in elkaar kan steken.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te vergeten dat je zo voor een paar honderdduizend gulden aan hardware nodig hebt, dikke huurlijn, iig 1 iemand personeel extra, etc etc

maw, je bent gewoon als je echt serieus wilt beginnen minimaal een miljoen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
Op zaterdag 19 januari 2002 12:33 schreef Kertje het volgende:
en niet te vergeten dat je zo voor een paar honderdduizend gulden aan hardware nodig hebt, dikke huurlijn, iig 1 iemand personeel extra, etc etc

maw, je bent gewoon als je echt serieus wilt beginnen minimaal een miljoen kwijt
Of je koopt gewoon accountjes in, bulk of per stuk 1-voor-1, bij een grote jongen en maakt gebruik van hun netwerk. Als het dan echt goed loopt (lukt er maar weinig) ga je over naar eigen verbindingen. Ondertussen kun je dus wel starten met erg weinig kosten.. en het risico is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:01

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ow jah, voor wat interessante inbelapparatuur, kijk 1s op http://www.nortel.com.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
niet echt lullig bedoeld...maar volgensmij is er geen markt meer voor inbel ISP's....

Er zijn nu een paar grote jongens, (hetnet etc), en je moet wel HEEL speciaal zijn willen (de tochal weinige) inbellers naar jou overstappen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Op zaterdag 19 januari 2002 12:33 schreef Kertje het volgende:

Je kunt ook beginnen met sub-contracten zoals dat met ADSL ook wel gebeurd. Dan hoef je alleen een eigen domain, IP adressen, en wat server hardware te kopen, en die breng je bij een grote ISP onder. De meeste kleine ISPs doen zoiets omdat het anders inderdaad onbetaalbaar wordt. Een soort van "reseller" dus.

Nadeel is wel weer dat als het netwerk van de moeder-ISP down ligt, jij ook het haasje bent....

Voordeel is weer dat je bijv. (met een eigen DNS naam natuurlijk, die als extra host erbij gezet wordt) van de newsservers en mailservers van de moeder ISP gebruik kan maken... ze worden gewoon onder een andere DNS benaderd :) Veel kleine ISPs doen dit via UUNet Nederland.

Een ander groot voordeel is dat je op zo'n manier in 1 klap landelijk kunt aanbieden, doordat je de Points-Of-Presence van de moeder ISP gaat gebruiken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxithius
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-05-2020
*knip* spam.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 01-05-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
Ik weet niet of de topicstarter hier 18 jaar later nog mee bezig is :9 :9

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 01-05-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:48
KwepsjIrrpel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet of de topicstarter hier 18 jaar later nog mee bezig is :9 :9
*knip*. Het melden van het aanmaken van een TR is dus niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 01-05-2020 11:33 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
En verder kan hier wel een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.