flash probleem? Bijna alles geprobeerd!

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ok hier komt het. Ik heb 1 main movie in flash, een soort menu. Deze heeft onder zich een aantal movie clips. Nu wil ik vanuit een zo'n movieclip met buttons via een van die button in de main movie een externe movie loading in een movieclip die zich bevindt onder main movie. Nu zag ik dat dit kon, maar dan moet je bij loadmovie een pad opgeven. En daar heb ik dus alles geprobeerd maar het werkt niet.

Het is wel zo dat ie doormiddel van level wel werkt, maar niet doormiddel van target :?

Wie o wie kan mij pointen naar een antwoord?

Click hier niet

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

okee, ik snap je vraag niet

gotoAndplay.movieclip ?

als je een externe movie in een (lege) movieclip laad kun je hem (wel) gewoon aansturen.

Stoer; Marduq

• reapher
Dat movie loaden in die lege clip werkt dus niet. Of ik doe het totaal verkeerd? Hoe zou jij dat doen?

Click hier niet

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

moet gewoon werken, maar let even op of de movieclip waarin je de externe movie wil laden
- wel een instance naam heeft
- of ie al op de "stage" staat op het moment dat je die movie daarin wil laden
- check even de relatieve/absolute paden naar het target (die veranderen natuurlijk als je de ene movie vervangt door een ingeladen exemplaar)

• reapher
in ieder geval bedankt. Het werkt nu en het is cool.

Het was een probleem met paden en dat ik hem geen naam had gegeven :)

Ben nu met allerlij andere dingen bezig, zoals database koppeling. Heb al een scroll window voormekaar. Maar ik vroeg me af of je ook iets scrollends kon maken met plaatjes erin (link naar tutorial)

In ieder geval bedankt.

Click hier niet

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Pagina: 1