[W2K] Twee NICs aan het internet

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hi all,

Sinds een tijdje heb ik ADSL (Xs4all) én Kabel (Quicknet Power Plus). Dit lijkt een beetje dubbelop, maar daar heb ik echt mijn redenen voor. Voorheen draaide dat via twee servers, maar nu wil ik ze alletwee in één server hebben (die Windows 2000 draait). Wat blijkt nu: W2k kan dat op z'n allerminst op prijs stellen. Wanneer ik de default "Routing and Remote access" gebruik voor internet delen, valt constant alles weg. Ook pingen naar bijvoorbeeld Google vanaf de server werkt niet. Connecties van buiten af (op m'n website) worden geaccepteerd op mijn ADSL kaart, maar upload verloopt via de kabel (en download dus via ADSL). Zeer vreemd allemaal. Weet iemand hier een oplossing voor? Graag wil ik beide internetjes in één server houden, en helaas is Linux ook geen oplossing i.v.m. ASP e.d.

Alvast bedankt! (En sorry voor de lap tekst).

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vreemd, ik heb toch zeker een half jaar lang zowel Chello als MxStream in één Win2K gehad. Daarnaast zat er ook nog een derde NIC bij voor het lokale netwerk.
Dat was weliswaar Win2K Server maar ik kan me niet voorstellen dat dat in dit geval zoveel uitmaakt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Battle Bunny
Vreemd, ik heb toch zeker een half jaar lang zowel Chello als MxStream in één Win2K gehad. Daarnaast zat er ook nog een derde NIC bij voor het lokale netwerk.
Dat was weliswaar Win2K Server maar ik kan me niet voorstellen dat dat in dit geval zoveel uitmaakt.
Sorry, vergeten te melden |:(
Het is W2K advanced server. En ik heb ook nog een derde NIC voor LAN. En hier loopt dan echt alles in de soep :'(

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn je routingtables in de soep gelopen.
Haal eens bij alle kaarten alle netwerkprotocollen weg en installeer ze opnieuw, één voor één.

Zijn het allemaal van die goedkope Realtekjes of heb je de betere kaarten erin zitten?

Als niets helpt zou ik alle kaarten deinstalleren, verwijderen en één voor één weer terug zetten met tussendoor steeds een reboot.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Battle Bunny
Haal eens bij alle kaarten alle netwerkprotocollen weg en installeer ze opnieuw, één voor één.
Bedoel je hier alleen TCP/IP, of ook nog de rest van de zut als filesharing (staat uit, maar allé), network monitor driver en de "Network Load balancing" (staat ook uit)?

Niet allemaal el'cheapo:
ADSL = 3Com EtherLink XL PCI TPO NIC (3C900-TPO)
KABL = Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter ;(
LAN = Intel(R) PRO/100 S Desktop Adapter

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar moet die network load balancing niet aanstaan als je met 2 nic's op het internet wilt?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Battle Bunny
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar moet die network load balancing niet aanstaan als je met 2 nic's op het internet wilt?
Het is niet de bedoeling dat ik ze alletwee tegelijk voor downloaden. Ik wil alle website traffic via adsl laten lopen (simpel, geef gewoon alleen dat IP), en voorderest nog wat andere zut op de cable...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1