Toon posts:

[Video bewerking] Newbie vraag over video rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben een 100% newbie op video gebied, en ik had een vraagje.

Ik wil mijn opgenomen materiaal op videotape overzetten op de pc. Wie weet hoe dat precies werkt en wat ik nodig heb?

Ik heb al een video recorder en een redelijke snelle pc. Wat heb ik nog meer nodig?

Alvast bedankt man! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps sorry mods, kan iemand mij verplaatsen naar dat video forum? Thx. En natuurlijk mijn vraag ook meteen beantwoorden. Thx again! :o

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 20:25
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/9

[edit]
ah, je was er zelf al achter :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Capturekaart, goeie software, grote harde schijven en dit forum: Audio, Video & HiFi Forum

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 23:27
Ik wil hetzelfde doen en k vraag me ook af hoe t moet.
Ook ik heb een snelle comp, ik heb er wel nog en tv out bij... Als dat helpt :?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

move... :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik zeg wel snelle computer. Maar is die computer die ik heb wel snel. :'( (zie sig) LOL niet dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 01:19 schreef Merely het volgende:
Capturekaart, goeie software, grote harde schijven en dit forum: Audio, Video & HiFi Forum
Wie heeft ervaring met dit?
Ofterwel, wie kent een goede capture kaart, en welke software daarbij nodig is?

• Han
  • Niet online

Han

Voor videobewerking is deze combi perfect:

Matrox RT2500 + Matrox G550 (DH0 Maar is wel aardig prijzig (€ 1400,00). Voordeel van duurdere capturekaarten is dat er standaard al de wat betere capturesoftware bij zit. Wat is het budget?

Leuk budget combi:

Miro DC10 plus videocapturekaart + software (NL) (€
Hercules 3D Prophet 4500 64MB (Retail) (€ 125)

Totaal: +/- € 375,00

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een niet al te dure capture kaart. Budget? Laten we zeggen max. EUR 250

Is Pinnacle goed?

• Han
  • Niet online

Han

Ik zou voor die Miro gaan (zie mijn vorige post, had effe mijn post ge-edit) Heb zelf meerdere PC inelkaar gezet voor mensen die met videobewerking aan de slag wouden, inclusief met deze kaart. Makkelijk te installeren, makkelijk te gebruiken en eenvoudige goede software. Nooit conflicten gehad met andere componenten...

Miro DC10 plus videocapturekaart + software (NL) +/- € 250,00

(Moved --> [AV] door Sinterklaas 82 tm op zaterdag 19 januari 2002 01:26)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Miro DC10 is een oplossing, kijk anders oook even naar 2ehands kaarten zoals Matrox MArvel G400 en G200, als je echt megabudget wil kun je ook nog gaan voor een tvkaart, maar kijk dan wel van te voren naar goede codecs zodat je vlekkeloos kunt capturen

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

OgWok

U.N.C.L.E.

Om te beginnen grote snelle harde schijven. Ongecomprimeerd kom je al gauw op 100MB per minuut. Dus een goede compressie/capturekaart is wel een slimme investering.

Een capturekaart met hardwarecompressie kan realtime het bestand kleiner maken. Goedkopere kaarten kunnen vaak niet goed realtime comprimeren (ze gebruiken de processor en div. codecs), tenzij genoegen neemt met een matige kwaliteit. Dit zit bv. bij de voordelige TV kaarten.

Helaas, voor weinig geld lukt het niet echt hele video banden op de pc te zetten. Of je schaft er nog een DVD writer bij aan, dan kan je daar wat GB's op weg zetten.

Wel opletten als je Win98 gebruikt is de max. bestandsgrootte 2GB.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1