Toon posts:

MSI KT7-Turbo met AMD Athlon 1300MHZ OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje gaan experimenteren >:), met het bovengenoemde mobo, ik ben tot aan 1430 MHz geraakt, zijnde multiplier op 13 en FSB op 110, hiervoor heb ik echter de core voltage moeten verhogen van de standaard 3.30V naar 3.45V. Nu zou ik echter nog verder willen klokken, maar als ik dit doe start ie gewoon niet meer op, ik denk dat dit wel op te lossen valt door meer core-voltage te geven aan de athlon, maar 3.30V en 3.45V zijn de enigste mogelijke instellingen, en ik kan dus niet hoger, nu vroeg ik me af of het mogelijk is via een bios-update nog andere spanningen in te stellen dan de 3.30V en 3.45V die ik nu kan.

Dit doe ik omdat ik mijn PC wel tot het uiterste wil tweaken :7, dus alle tips van mede-tweakers zijn welkom.

btw, als ik em nu nog hoger clock, wordt ie dan niet heel heet? (Met standaart koeler, kast staat wel altijd open)

Verwijderd

Topicstarter
hallo?
iemand?
of slaapt iedereen al?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als jij de core van 3.3 naar 3.45 volt heb gezet dan was je athlon allang doorbakken, wat jij hebt gedaan is het voltage van de chipset en het geheugen op 3.45 volt gezet.

Het voltage van de cpu is dat andere voltage wat in je bios op default staat standaard, die moet je dus op 1.850 volt zetten dan kun je een stuk verder overclocken(met betere koeling natuurlijk).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
ahzo, ga ik ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu net ff geprobeert, en als ik em hoger clock dan 1430 MHz, dan boot ie gewoon niemeer, kan dit iet met men geheugen te maken hebben? Ik weet namelijk niet welk merk het is, toen ik nieuwe PC kocht, was ik niet van plan van te OC'en, en heb ik dus nie om speciaal ram (kingston e.d.) gevraagt

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Betere koeling wil nog weleens helpen :)
Dus wat je morgen gaat doen is dat kleine kutfannetje van je cpu koeler afslopen en daarop een mooie 80mm fan zetten, dat scheelt een hoop :D

En als het goed is dan loopt je geheugen op jouw mobo altijd op 100 of 133 mhz dankzij de via chipset :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1