Toon posts:

Instabiliteit komt door de voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een probleem, OP mijn pc heb ik wat last van instabiliteit onder WinXP. Het zijn (door de snelheid) onleesbare blue-screens. Het gebeurd vooral vaak als de cdrom een autorun uitvoert. Dus dacht ik, misschien ligt het aan de voeding. PCAlert opgestart en dit kwam eruit:
VCore: 1,60 - 1,63 V
3,3 V : 3,23 - 3,27 V
5 V : 4,7 - 4,75 V
12 V : 11,90 - 12,00 V
Alle waarden schommelen een beetje. Toen ik m'n multimeter aan het systeem hing kwam dit eruit:
5 V: 4,92 - 4,9 V
12V: 12,16 - 12,20 V

Mijn Systeem:
MSI K7T Turbo met Duron 900
CdRom 36X
Baybus met 2x 80mm fan
5400 RPM schijf
Soundblaster Live!1024
PCTVRAVE
GeForce 2 GTS PRO
CodeGen 300W voeding
35 graden idle, 42 graden stressed

Kan de instabiliteit in de voeding zitten of moet ik het ergens anders zoeken?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je moet er es een multimeter aanhangen, en dan je cdrom erin stoppen, kan idd dat je voeding zwak is en dat dan een piek euro naar beneden heeft :P

Verwijderd

en hoe komt een tweaker zo gauw midden in de nacht aan een multimeter :? ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Misschien heeft een echte tweaker die standaard al in huis :? >:)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

omda da naast u ligt

bij mij toch :)

Verwijderd

hmm.. hier niet...
ik heb namelijk niet zon pruts voeding als de topicstarter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat al gedaan, met een multimeter, en er kwam uit dat als ik er een cdrom in stopte het voltage naar beneden ging van 12,28 V naar 12,16 V. Niet echt schokkend dus......

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 10:59 schreef PJanssen het volgende:
Ik had dat al gedaan, met een multimeter, en er kwam uit dat als ik er een cdrom in stopte het voltage naar beneden ging van 12,28 V naar 12,16 V. Niet echt schokkend dus......
nee, maar eigelijk zou je de vcore enzo moeten meten...gaat met een multimeter net iets minder makkelijk...maar als die inzakt kan je makkelijk BSOD's krijgen :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 11:28 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

nee, maar eigelijk zou je de vcore enzo moeten meten...gaat met een multimeter net iets minder makkelijk...maar als die inzakt kan je makkelijk BSOD's krijgen :o
Eehhh ja en hoe doe ik dat, met het meetprogrammaatje kan het moeilijk, want als ie crashed zie je het natuurlijk nietmeer :P
Pagina: 1