Toon posts:

B&W promotie doorgestoken kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatst naar een hifi zaakje geweest bij mij in de stad, ik had namelijk wel belangstelling bij de B&W DM601 S3 speakers. Dus ik zo;n verkoper gevraagd of ik die speakers mocht horen. Dat kon. Snel alles aangesloten en een muziekje opgezet.

Damnn, wat een artificieel geluid komt er uit die tweeter :( Dus ik was een beetje teleurgesteld in de prestatie van die speakers.
Waarop die verkoper zei dat die speakers van B&W veel te veel hoog en veel te weinig in het laag zitten. Dat kwam door een metalen tweeter ipv glasvezel. Toen zei hij dat de hele serie van B&W zo klonk en dat de promotie doorgestoken kaart is. Dus bladen zoals What's Hifi en Hifi Choice hebben gelogen in hun reviews over deze speakers (daar kwam het op neer).

Wat ik mij nu afvraag zit die verkoper nou echt uit zijn nek te lullen of is dit echt zo?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Wat voor zaak was dat? Wat was de rest van de intallatie?

Of DM601 speakers te veel hoog weergeven weet ik niet, maar "snel alles aansluiten" klinkt een beetje als "aanrommelen". Niet alle apperatuur past goed bij elkaar. Veel versterkers (juist de betere) moeten eerst opwarmen en soms (of vaak) zit de akoustiek van de ruimte tegen. Sommige speakers zijn vrij analytisch en laten veel gebreken van de CD horen.

Op zicht is het wel een interessant vraag hoe onpartijdig de hifi tijdschriften zijn. Waarschijnlijk bestaat tot het meerendeel van hun inkomsten uit reclame opbrengsten. Maar om het zo maar te zeggen, lijkt mij eeb beetje ongefundeert. Zoiets kunnen ze toch nooit lang geheim houden, er is altijd wel iemand die "klikt".

ed: tikfoutje

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Het zal wel uit fase gestaan hebben... Waarschijnlijk kreeg de verkoper extra bonus voor het verkopen van andere shit... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das iets wat heel goed kan..uit fase staan..maar goed..ik neem aan dat dat wel gecontroleerd is :'(

ik dnek et verhaal van onze eens ook wel klopt..
nad klinkt vrijwel alles goed.. maar probeer et eens met andere versterkers, et liefst je eigen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 00:00 schreef Hitpoint het volgende:

[...]

Wat ik mij nu afvraag zit die verkoper nou echt uit zijn nek te lullen ...
Ja, dat doet die. :)

Waar en waarmee heb je die B&W's mee beluistert?
Er zijn meer mensen(echte audiofiele) die B&W dus echt heel goed vinden, ook die nieuwste van hun die jij beluisert hebt. En je oren bepalen nog altijd of je iets mooi vind klinken, maar ook het gebruikte apparatuur.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben laatst naar een hifi zaakje geweest bij mij in de stad, ik had namelijk wel belangstelling bij de B&W DM601 S3 speakers. Dus ik zo;n verkoper gevraagd of ik die speakers mocht horen. Dat kon. Snel alles aangesloten en een muziekje opgezet.

Damnn, wat een artificieel geluid komt er uit die tweeter :( Dus ik was een beetje teleurgesteld in de prestatie van die speakers.
Kan kloppen, de 601 is echt een saaie speaker, die echt neutraler dan neutraal pretendeert. Warmte in het geluid kan je in ieder geval vergeten. Dat wil niet zeggen dat ik een 602 toch al een vrij warme speaker vind (zeker de oudere modellen trouwens, scheelt amper met de nieuwe, maar die zijn ietsie cleaner geworden). De 603 (s2) is gewoon een echte 'vol' klinkende speaker...

De marketing is echt geen doorgestoken kaart hoor :). Die 602 is niet lange tijd een van de best verkopende speakers omdat-ie nou zoveel sterren krijgt. Dat is gewoon puur prijs prestatie én goed in het gehoor liggen bij een groot publiek én niet zo heel erg groot zijn :). Bijna niemand die op dit niveau hifi uitzoekt leest tijdschriften.

En een 800 lijn vind ik gewoon erg mooi klinken. Het is analitisch, dat wel, maar ook zo extreem mooi :).

PS. ik heb ze gekocht omdat ik niet tevreden was over het hoog van mijn oude speakers en ik deze toevallig bij een kennis van een vriend hoorde :). Ik ben dus onbe-reclamepraat en verkoperspraat-beinvloed op deze speaker gekomen, omdat ik ze gewoon de mooiste vond :).
Waarop die verkoper zei dat die speakers van B&W veel te veel hoog en veel te weinig in het laag zitten. Dat kwam door een metalen tweeter ipv glasvezel. Toen zei hij dat de hele serie van B&W zo klonk en dat de promotie doorgestoken kaart is. Dus bladen zoals What's Hifi en Hifi Choice hebben gelogen in hun reviews over deze speakers (daar kwam het op neer).

Wat ik mij nu afvraag zit die verkoper nou echt uit zijn nek te lullen of is dit echt zo?
Die verkoper scoort bij mij behoorlijk hoog in de 'lul niet zo uit je nek graadmeter'. Ten eerste is het al belachelijk om een hele lijn van een merk te beoordelen aan de hand van een model |:(, hij doet daar nog een schepje bovenop door gelijk het hele merk in het zonnetje te zetten :P. Als hij het niet mooi vindt klinken, dan wil ik dat best begrijpen en kan ik dat prima respecteren (ieder zijn smaak), maar om dat dan met zulke bullshit op een klant te projecteren vind ik echt slecht.

Er zijn zoveel speakers met metaldome tweeters, en reken maar dat er ook modellen bijzitten die flink warm of zelfs wollig zullen klinken. Als dat je smaak is, dan moet je eens naar een andere speaker gaan luisteren :). Er is zat moois in die klasse en er bestaan naast B&W zat andere leuke merken :). Chario, Mordaunt Short, Dali, Mission, Dynaudio en nog wel wat, ga daar ook eens naar luisteren, misschien hebben zij wel een mooi klein speakertje van €200,= p/st dat wél aan joew smaak voldoet :).

Er is meer dan de 601 :). Maar het is dus ook onzin om daarmee gelijk het hele merk af te kraken :o. Luister desnoods eens naar een 303 van B&W, al een heel ander karakter (ik vind zelfs mooier! :o), maar ook niet zo stevig in de hoeveelheid laag :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat een ontzettende flop verkoper, die speakers zijn ten eerste waarschijnlijk verkeerd aangesloten en ze moeten ook eerst inspelen, die kerel weer niet waar ie over praat.

De een vind de 601 een goeie speaker de ander vind hem niet zo geweldig, mocht je het niets vinden, ga de 602 of 303 luisteren, vind je dat ook niets moet je eens een ander merk beluisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist al wel van tevoren dat het een flut zaak was (Hifi Studio City in Enschede) qua adviezering, maar daar hebben ze de wat betere merken staan.

De amp die er achter zat was een Marantz PM8000.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op zaterdag 19 januari 2002 10:39 schreef Hitpoint het volgende:
...

De amp die er achter zat was een Marantz PM8000.
Ik heb een hele dure Marantz zitten beluisteren en het viel mij op dat hoe zacht je hem ook zet hij blijft dominant(irritant) aanwezig. Accuphase heeft dit ook een beetje. Is nou eenmaal een karaktertrekje van sommige versterkers.
In What HI*FI? en Hifi choise gebruiken ze versterkers als Naim, Arcam en dergelijke, die qua karakter heel anders zijn. Probeer zoiets of sluit ze op je huidige vesterker aan.
B.t.w. glasvezel tweeters :?

No news is bad news.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik vind hifi studio city eigenlijk best een goeie zaak, nadelen zijn echter rampzalig slechte inruilprijzen, veel te veel adviesprijzen in de winkel en hun aanbiedingen zijn nog duur, tevens doen ze veels te moeilijk over korting geven, aqoustique in enschede is veel relaxter :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 11:50 schreef elsegre het volgende:
B.t.w. glasvezel tweeters :?
Ja, daarmee kun je ws sneller internetten :+

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

DM601 is ook niet zo'n amazing goede speaker, toch een beetje een budget-geval volgens mij.... geef liever wat meer geld uit :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Tis voor mijn slaapkamertje van 5 bij 5 meter. En dit is maar een tijdelijk setje totdat ik mijn hbo studie af heb gemaakt en een aardig salaris kan verw8en :) dan woon ik denk ik al op me zelf en koop het betere spul ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14

Imo gewoon gelul.. domme verkoop-praat.. waar hebben ze je dat verteld ?

De 601 klinkt wat saaier.. Maar de 602 is erg goed in het hoog en laag..

Dus ga de 602 nog eens beluisteren.. En ik moet toegeven hij is heel erg helder in het hoog, maar dat vind ik zelf erg mooi.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

heren, heren

Als tevreden 601S2 bezitter moet ik ook even een nootje mee zingen.

Een slechte speaker is de 601 zeker niet. Prima kwaliteit voor een zeer redelijke prijs. Het is ook zeker niet de beste speaker voor zijn prijs omdat geluid een subjectieve beleving is. Ik houd bijvoorbeeld van neutrale niet kleurende speakers(was de 601 volgens mij is, op het klinische af) de andere, ik noem hervaz en JvS, vinden dit juist dodelijk saai. Ieder zijn meug, het is ook maar net wat voor muziek je draait ook nog.

Verder vind ik dat je in een HiFi zaak toch wel wat meer professionaliteit mag verwachten want zij moeten toch als geen ander weten dat er maar 1 verkoper is dat zijn JOUW oren.(en je budget ;))

Ga nog eens ergens anders luisteren wanneer je het de moeite waard vindt...

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 10:39 schreef Hitpoint het volgende:
Ik wist al wel van tevoren dat het een flut zaak was (Hifi Studio City in Enschede) qua adviezering, maar daar hebben ze de wat betere merken staan.
Toen ik nog in Enschede woonde, kocht ik daar al m'n hifi spullen. Niet omdat ze 't goedkoopst waren of zo, maar omdat Wim (de eigenaar) goed wist waar 'ie het over had, en me de tijd gaf om tot een beslissing te komen. Veel luisteren en zo, soms spullen mee naar huis nemen om ze thuis te beluisteren.
Wat ik daar nooit heb meegemaakt is dat er "even snel iets aangesloten" werd, of dat een merk waar ze zelf dealer van zijn de grond in werd geboord.

Misschien is er in de afgelopen drie jaar wat veranderd, maar de eigenaar en z'n passie voor hifi kennende kan ik me dat absoluut niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:04 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Imo gewoon gelul.. domme verkoop-praat.. waar hebben ze je dat verteld ?

De 601 klinkt wat saaier.. Maar de 602 is erg goed in het hoog en laag..

Dus ga de 602 nog eens beluisteren.. En ik moet toegeven hij is heel erg helder in het hoog, maar dat vind ik zelf erg mooi.
Ik vroeg dus ook of de 602 of 603 beter in het laag was, waarop die vent zei dat er niet zoveel verschil in de hele DM 600 S3 zat.

Verwijderd

Die b&w speakers zijn voor het geld geen slechte luidsprekers, die marantz versterker is een hele goede versterker die je zeker niet hoort of wat voor onzin er eerder ook over geschreven werd.
Nu heeft de een graag een klank die uit bv JBL komt en de ander het geluid uit bv b&w, keff, mission etc. en ja daar zitten grote verschillen in. Luister dus eerst eens wat je over het algemeen goed vind en maak dan pas je keuze.
Luister met je eigen oren en luister niet naar al het geblad, hier of in de winkel. we hebben het over smaak en daar is nog steeds niet over te twisten.
Pagina: 1