Ati 3D Rage LT Pro

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
'n avond!

Ik heb een mynote laptop, Celly 433 met daarin een ATI 3D rage LT pro 8MB 2xAGP.

Nu zit daar een DVD-speler in, die ik dus op de TV wil aansluiten, en je raadt 't al, 't werkt NIET :'(

Standaard detecteert Win2k de videokaart goed, maar dan staat er bij Display Properties >> Settings >> Advanced >> Monitor, 3 verschillende types te weten: Generic Television, Digital Flat Panel en Default Monitor, maar ik er niet 1 selecteren ofzo, ze staan in een klein scrollijstje, en ook bij Settings gewoon geeft ie maar 1 monitor weer ("multiple monitors on 3D Rage LT Pro") en niet zoals ik bij andere mensen wel eens gezien heb 2, waarvan 1 grijs.

Indien ik de drivers van ATI hier neerhaal, en installeer, dan detecteert hij de videokaart als een ATI Xpert blabla.
't beeldscherm doet 't dan wel, en ik krijg er ook extra ATI instelmogelijkheden via tabblad advanced erbij! Maar als ik dan naar display van 't ATI menu ga, dan staan daar weer die 3 opties zoals hierboven (nu weergegeven met plaatjes!), maar kan ik geen andere selecteren dan m'n TFT schermpje :(

Ik heb in m'n bios aangezet dat ie PAL moet zijn i.p.v. NTSC.

Verder is de aansluiting s-vhs (PS2-achtig) --> vhs (tulp)

Hoop dat iemand een oplossing weet, maar kom nu niet met:

* Opstarten met S-VHS erin, want heb ik gedaan!
* TVtools, want dat is voor Nvidia
* TVCC2000, want dat is ook voor Nvidia kaarten!
* Dat ik Scart moet gaan gebruiken, want 't moet zo ook kunnen, maar wil eerst wel eens TV(-out) kunnen selecteren!

Cheers!

Verwijderd

al nieuwe drivers van het internet gezocht..

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ja, heb ik gedaan! Staat ook in m'n omschrijving!

Ik heb nu unofficial ATI drivers die bij hoop mensen 't probleem hebben opgelost, deze zijn te vinden op:

http://www.geocities.com/ziyadhosein/rpro.htm

Verder heb ik met opstarten m'n stekkertje erin zitten + de resolutie op 800*600 staan met 16bit kleurdiepte!

Maar nog steeds werkt 't niet, er staat bij de ATI monitor properties dat TV not connected is en dus kan ik er ook niet op klikken (TV plaatje is grijs!)

Hoop dat iemand een oplossing weet.

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:27

GerriT

Dusss......

Wellicht dat je hier iets aan hebt :)

http://www.atitech.com/support/products/pc/rageltpro/win2k/rageltprowin2kdrivers.html?cboOS=Windows+2000&cboProducts=RAGE+LT+PRO&cmdNext=GO%21

Is wel een officiele ATI site waarop ook staat dat de standaard Win2K drivers geen multimedia support bieden.

Dus probeer versie: 5.0.2195.4018 eens :)