Toon posts:

relaying denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit onderwerp is al meerdere keren aan de orde geweest...maar via de search kan ik toch geen oplossing vinden.....

Ik heb sendmail draaien op een SuSE 7.1 systeem. Mail versturen vanaf mijn interne netwerk naar een willekeurig email adres gaat prima maar mail ontvangen doet hij niet...ik zie dan een 'relaying denied" achter de betreffende mailserver staan. Die mailserver connect dus wel maar sendmail accepteert het blijkbaar niet.....

Het vast iets simpels, maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd.....

???

Tnx

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

dit onderwerp is al meerdere keren aan de orde geweest...maar via de search kan ik toch geen oplossing vinden.....

Ik heb sendmail draaien op een SuSE 7.1 systeem. Mail versturen vanaf mijn interne netwerk naar een willekeurig email adres gaat prima maar mail ontvangen doet hij niet...ik zie dan een 'relaying denied" achter de betreffende mailserver staan. Die mailserver connect dus wel maar sendmail accepteert het blijkbaar niet.....
De hostnames waarvoor de mailserver mail ontvangt in /etc/mail/local-host-names zetten, en eventueel /etc/mail/virtusertable aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet helemaal wat ik bedoel.....
Ik kan dus wel email versturen naar iemand met een hotmail account, maar wanneer die persoon een mailtje terug wil sturen zie ik dus dat de hotmail server niet geaccepteerd wordt.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat elke mailserver in de wereld in mijn tabellen moeten staan :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat is wel helemaal wat jij bedoelt volgens mij. Jij moet je server vertellend voor welke domeinen hij mail moet accepteren (zijn eigen dus).

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Dat bedoeld igmar ook niet. Als je domein bijvoorbeeld blaat.nl is, dan moet deze dus in /etc/mail/local-host-names (of de locatie klopt weet ik niet, ik gebruik geen suse) staan.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ..ik begreep het ff verkeert....

Een file /etc/mail/local-host-names heb ik niet (nooit gehad op mijn suse systeem)...Ik heb in mijn /etc/mail/access mijn interne netwerk aangegeven en dacht dat dat voldoende moest zijn???!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Goed de fout is gevonden.....

een stom puntje vergeten in mijn /etc/mail/access file.....(zucht)

Dank voor de hulp in iedergeval....
Pagina: 1