Toon posts:

Conflict met Libertel; ik krijg er nu echt zin in.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even uitleggen wat het conflict inhoudt.

Eind juni 2001 kocht ik voor fl. 39,95 een Libertel simkaart bij Dixons. Ik werd het namelijk een beetje zat dat ik vaak bij BEN geen bereik had.
Deze Libertel simkaart stopte ik in mijn simlock vrije BEN Ericcson A1018S en ging vrolijk een week op vakantie. Al vrij snel bleek de simkaart niet naar behoren te werken. Zo gaf mijn toestel regelmatig aan dat hij geen toegang had tot het netwerk, zelfs 112 kon ik dan niet bellen. Ook kon ik maar mondjesmaat gebeld worden en zelf bellen; meestal kreeg men dan te horen dat mijn toestel niet bereikbaar was en als ik zelf probeerde te bellen kreeg ik alleen twee pieptonen te horen.

Na veel geharrewar met Libertel kan ik dan toch eindelijk in september 2001 mijn simkaart ter reparatie opsturen. Inmiddels was ik het al zo zat dat ik eigenlijk van mijn Libertel simkaartje afwilde en gewoon mijn oude BEN simkaart weer wilde gaan gebruiken, die doet en deed het tenminste naar behoren.
Afijn na een week of zes krijg ik een nieuwe simkaart thuisgestuurd die weer dezelfde problemen geeft. Ik heb hierover correspondentie gehad via brief met Libertel en meerdere malen gevraagd mijn simkaart af te sluiten en mij het geld terug te storten. Libertel weigerde echter en stond erop dat deze simkaart ging werken, dus in december 2001 stuur ik mijn (nieuwe) simkaart weer ter reparatie omdat Libertel dat per se wlde. Nu in januari 2002 heb ik hem weer teruggekregen en ja hoor, het is al iets verbetert en ook iets verslechtert. Mijn telefoon heeft nu altijd ontvangst met mijn Libertel simkaart, maar ik kan nooit bellen of gebeld worden.

Nou, wil ik dus weer een briefje naar Libertel sturen, maar wat zal ik erin zetten? Eigenlijk wil ik een beetje humoristisch briefje schrijven, maar wel op een vriendelijke manier. Nu krijg ik er echt zin in. Ze vragen erom om eens flink gegrepen te worden. Ik weet namelijk bijna zeker dat de simkaart toch nooit gaat werken, hoeveel nieuwe ik ook krijg.

Wie heeft er dus een leuk idee'tje wat ik in mijn brief zal zetten?

PS Voor de mensen die zich afvragen, waarom ik me druk maak om fl. 39,95: ik moet er wel 4 uur voor werken. OK, inmiddels heb ik die 4 uur er misschien wel uit, maar nu ga ik even echt lol beleven aan mijn fl.39,95 >:).
En een ander toestel gebruiken, iets wat Libertel ook al suggereerde: ik dacht het niet, ik koop toch een simkaart, dan had ik net zo goed een nieuwe telefoon kunnen kopen. En daarnaast ben ik over het toestel super tevreden, dus ik wil niet eens een andere telefoon.

Verwijderd

heb je nog steeds een A1018s???
Oud teringding :)
Tja, kheb hun brieven naar jou niet gelezen,
kkan dus ook niet weten waarop je ze kan dissen.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 23:40
volgensmij gaan ze jou dissen als ze horen dat je een A1018s hebt :D

Anyway, tis maar wat je leuk vind he :z
* FireFoz gaat liever uit ofzo :P

Maruh.....uh.....jah...kweenie..:)
Het is een groot bedrijf dus echte deals zullen ze niet aangaan denk ik...of weddenschappen o.i.d....

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mischien licht het ook aan je telefoon...... probeer die simkaart eens in een andere GSMq

How bad is it on a scale from one to Spurs

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op zaterdag 19 januari 2002 08:18 schreef Slasher het volgende:
mischien licht het ook aan je telefoon...... probeer die simkaart eens in een andere GSMq
precies. en aangezien je de bronnen hebt om em te unlocken kan je vast ook wel even een software updateje doen :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Precies.... is je telefoon niet kaduuk? Ik heb meer lui gezien die een matig bereik hadden via de ene provider en totaal geen met een nieuwe. Gewoon kapotte telefoon.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Op vrijdag 18 januari 2002 22:59 schreef jeroen1107 het volgende:

PS Voor de mensen die zich afvragen, waarom ik me druk maak om fl. 39,95: ik moet er wel 4 uur voor werken. OK, inmiddels heb ik die 4 uur er misschien wel uit, maar nu ga ik even echt lol beleven aan mijn fl.39,95 >:).
En een ander toestel gebruiken, iets wat Libertel ook al suggereerde: ik dacht het niet, ik koop toch een simkaart, dan had ik net zo goed een nieuwe telefoon kunnen kopen.
Ik weet niet wat jou manier van fun hebben is maar dit is wel een klein beetje hmm lachwekkend?
Hmm gooi dat ding weg en ga een nieuwe kopen.
die 40 piek is toch nix..4 uurtjes werken, hmm schrijven van brief en je druk maken (in jou geval dan uitleven ofzo?...) is het allemaal niet waard... |:(

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 07:53
Kheb ook zoiets gehad met bliebertel, met een T10s. Nouja na 3 weken w8en een nwe kaaart gekregen, en die werkte wel goed :)

Maybe toch je foon?

Verwijderd

je wil iets leuks in die brief? haak in op de campagne die ze nu voeren n.a.v. de omschakeling van Libertel naar Vodafone op 31 januari ofzo. Ze zeggen als slogan iets van: Er is niets veranderd, alleen beter geworden :)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Toen ik van D* naar Libertel overstapte een paar maanden geleden kwam ik erachter dat de Siemens s35 en een Libertel sim problemen met elkaar hebben. Heb regelmatig "Kaartfout" in mijn display staan. Moet je de GSM uitzetten en weer aan en dan gaat ie weer... |:(

Na ja, aangezien ik meer van zo'n verhalen hoorde van werkvrienden wist ik dat er niks aan te doen was (Libertel zegt "het ligt aan Siemens" terwijl Siemens zegt "het ligt aan Libertel"...), en dus wil ik de s35 verkopen (dus bij deze... iemand? :P)en een nieuwe halen (T39 waarschijnlijk voor de geinteresseerde ;)).

.... Ik weet het ook niet

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

112 moet het ZONDER simkaart ook doen.

Maar jij gaat toch niet om te TESTEN 112 bellen :? |:(

nofi, maar als je dat doet vind ik echt niet netjes omdat dan iemand die in nood zit misschien nét niet op tijd kan worden geholpen.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

misschien kan die ericsson alleen op het 1800 netwerk, en libertel zit op 900 :?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op zondag 20 januari 2002 11:07 schreef MarkyB het volgende:
misschien kan die ericsson alleen op het 1800 netwerk, en libertel zit op 900 :?
Andersom toch... Toch?! :? |:(

Okay, ff nagekeken. :) Ze hadden eerst een 900, hebben dat uitgebreid met 1800, zo zit het.

.... Ik weet het ook niet

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=4]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
HIer met mijn ericsson T29s heb ik zovaak gekloot met libertel dat ie aan geeft " alleen Noodoproepen " of dattie helemaal geen bereik heeft ik wordt er zo langzamerhand een beetje beroerd van van dat klote bereik van libertel :r

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• AtHomer
  • Niet online
Ik gebruik al 1,5 jaar Libertel-Vodafone met mijn Siemens C35i. Nog nooit problemen gehad :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nog nooit problemen gehad met Libertel en KPN, dit in tegenstelling tot Dutchtone. BEN heb ik geen ervaring mee.

Maar om terug te komen op jouw probleem: volgens mij ligt het aan jouw telefoon, omdat (zoals anderen al aangeven) je anders altijd nog 112 kunt bellen. Daar heb je geen simkaart voor nodig.

Dus check je kaart in een andere telefoon, en stop met het bellen van 112. Daar krijg je tegenwoordig een sms-bom als antwoord op terug. :)

Motor-forum.nl

• Dennis
  • Laatst online: 00:19
Op vrijdag 18 januari 2002 23:37 schreef FireFoz het volgende:
volgensmij gaan ze jou dissen als ze horen dat je een A1018s hebt :D
Volgens mij zegt deze opmerking meer over jou.
Wat boeit het nou hoe oud je phone is :Z

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:05
Op zondag 20 januari 2002 12:11 schreef IbBeLz het volgende:
HIer met mijn ericsson T29s heb ik zovaak gekloot met libertel dat ie aan geeft " alleen Noodoproepen " of dattie helemaal geen bereik heeft ik wordt er zo langzamerhand een beetje beroerd van van dat klote bereik van libertel :r
Denk niet dat dit aan Libertel ligt... ik heb zelf een T28s gehad, leuke telefoons hoor, maar je hoeft maar iets met de antenne te kloten, en je hebt geen bereik meer. Met de T29s is dit precies hetzelfde. Ikzelf heb NOOIT problemen gehad met het bereik van Libertel. Na KPN zijn ze gewoon de beste. (ik heb KPN >:) )

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:31 schreef mbvisiontt het volgende:
Toen ik van D* naar Libertel overstapte een paar maanden geleden kwam ik erachter dat de Siemens s35 en een Libertel sim problemen met elkaar hebben. Heb regelmatig "Kaartfout" in mijn display staan. Moet je de GSM uitzetten en weer aan en dan gaat ie weer... |:(
Dat ligt aan de software in je telefoon. Als je die laat updaten ben je weer van het gezeik af. En anders is de kaartlezer van dat ding gewoon naar zn moer...

En wat dat Libertel verhaal betreft: Je kan brieven schrijven wat je wil, en jij denkt dat je leuk bezig bent, maar bij Libertel lacht een of andere truus je gewoon keihard uit! :) Die denkt: "Daar heb je weer zo'n sukkel die denkt dat we maar iets toegeven" >:) Libertel is zo'n grote organisatie dat ze er toch niets mee lijen als jij rottig gaat doen.

Je kan dus beter gaan werken in de tijd dat je die brieven gaat zitten schrijven. Als je een goeie brief wil schrijven (en flink lang natuurlijk) kost je dat ook 4 uur = 39,95!! 8-)

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 20 januari 2002 12:46 schreef DenMan het volgende:

[..]

Denk niet dat dit aan Libertel ligt... ik heb zelf een T28s gehad, leuke telefoons hoor, maar je hoeft maar iets met de antenne te kloten, en je hebt geen bereik meer. Met de T29s is dit precies hetzelfde. Ikzelf heb NOOIT problemen gehad met het bereik van Libertel. Na KPN zijn ze gewoon de beste. (ik heb KPN >:) )
Das idd een good point want als je je hand op die antenne ofzow legt is het bereik al weg maar tis me ook wel is opgevallen als je um in de zak van een spijkerbroek doet ofzow dattie geen goed beriek meer heeft.. Lekker is dah toch ff op zoek naar een andere foon :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

De 1018s is gewoon te oud. Libertel (Vodafone) en KPN hebben de snelheid van hun kaarten verhoogd een aantal maanden geleden al.

Je hebt dus kans dat je telefoon die kaart niet goed kan lezen cq. bijhouden.

En 4 keer een nieuwe sim-kaart vind ik al raar, dan moet je toch aan je telefoon gaan denken lijkt me, anders ben je goed stom.

Een SIM-kaart kan BTW bijna nooit kapot zijn, dat doet de gebruiker zelf als ie hem gaat tweaken.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
hmm

Met mijn siemens c25 heb ik altijd en overal ontvangst

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef freddyathlon het volgende:
De 1018s is gewoon te oud. Libertel (Vodafone) en KPN hebben de snelheid van hun kaarten verhoogd een aantal maanden geleden al.
IDD ik wilde een nieuwe Libertel SIM-kaart onlangs in een oud Motorola M3188(o.i.d.) toestel stoppen en ho maar dat ging niet werken.

Bleek het uiteindelijk dat het aantal volt waar de kaartjes mee werken was veranderd en dat daarom de kaart werd geweigerd. Dikke kans dat er met jouw Ericson ook zoiets aan de hand is. (btw. Ik kreeg na een een vriendelijk verstuurd briefje met bij geplakte simkaart gratis en voor niets een nieuwer simkaartje met hetzelfde nummer maar aan ander aantal volt :) )

Je kan wel leuk gaan klagen bij Libertel maar je wet zelf nog niet exact waar het probleem zit |:( , bij de GSM of de SIM. Lijkt me handig om dat eerst zeker te hebben alvorens Libertel af te gaan zeiken. :Z

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op zondag 20 januari 2002 12:19 schreef AtHomer het volgende:
Ik gebruik al 1,5 jaar Libertel-Vodafone met mijn Siemens C35i. Nog nooit problemen gehad :).
Dan zal je wel nooit bellen ;)

Vandaag geen signature

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
ericsson maakt kuttelefoons, in ieder geval is de t10s klote. op mijn kamer had ik bijna noooit bereik met libertel prepaid. nu ik een nokia 7110 heb is het bereik bijna volledig! (met de zelfde libertel prepaid kaart duz.)

dus.. koop een echte telefoon :7
Pagina: 1