Ik heb dus 5 pcs die ik allemaal via @home wil laten verbinden met internet.
Nu is @home zo zeikerig een max van 3 abbo's te geven, dus dat zijn er 2 te weinig.
Nu wil ik mijn internet delen, ik heb de "hoe deel ik internet faq" gelezen, maar heb nog een paar vraagjes.
Ik heb nog een 486 staan, waar ik als het goed is nog wel 2 NICs voor kan regelen. Hierachter zou ik de switch kunnen hangen, met daaraan 5 pcs.
Op deze manier.
Voordeel: lekker makkelijk en goedkoop, alle pcs kunnen met elkaar communiceren.
Nadeel: loopt allemaal via 1 abo + als Essent gaat scannen hang ik.
Een andere manier die ik in gedachten had is:
Kabel komt binnen op switch, heb 3 abbos. CP#####A gaat naar mijn broertje CP#####B gaat naar mijn vader CP#####C gaat naar Freesco bak.
Aan de Freesco bak komt een 2e switch met daaraan mijn 3 pcs.
Voordelen: blijf 3 abbo's gebruiken, Essent komt er minder snel achter dat ik inet deel over meer dan 3 pcs.
Nadelen: Kunnen alle pcs nog wel met elkaar communiceren? (dus mijn broertje naar mij toe).
Dat is eigenlijk de eerste echte vraag.
En extra switch nodig.
En als ik ipv een Freesco bakkie een router ga gebruiken, dus op deze manier:
Kan ik op een router per poort instellen wat eraan moet komen te zitten (dus computernamen?)
Dan wordt 1 CP#####A , 2 CP#####B en 3,4,5 CP#####C.
Gaat dat werken op deze manier, en kunnen alle computers dan met elkaar kunnen communiceren.
Solly als dit onderwerp al een baard heeft, maar na de FAQ en de search kom ik niet helemaal uit deze opstelling.
Waarschijnlijk zijn jullie slim genoeg mij het eventjes uit te leggen?
Ik heb al een computer staan die ik om kan bouwen tot Freesco bak en heb ook al een switch staan. Dus wat is dan de beste uitbreiding.
Nu is @home zo zeikerig een max van 3 abbo's te geven, dus dat zijn er 2 te weinig.
Nu wil ik mijn internet delen, ik heb de "hoe deel ik internet faq" gelezen, maar heb nog een paar vraagjes.
Ik heb nog een 486 staan, waar ik als het goed is nog wel 2 NICs voor kan regelen. Hierachter zou ik de switch kunnen hangen, met daaraan 5 pcs.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| COM21
|
|
Freesco bak
|
Switch
//|\\
12345 |
Op deze manier.
Voordeel: lekker makkelijk en goedkoop, alle pcs kunnen met elkaar communiceren.
Nadeel: loopt allemaal via 1 abo + als Essent gaat scannen hang ik.
Een andere manier die ik in gedachten had is:
Kabel komt binnen op switch, heb 3 abbos. CP#####A gaat naar mijn broertje CP#####B gaat naar mijn vader CP#####C gaat naar Freesco bak.
Aan de Freesco bak komt een 2e switch met daaraan mijn 3 pcs.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| COM21
|
Switch
|
1-2-Freesco
|
Switch
/|\
345 |
Voordelen: blijf 3 abbo's gebruiken, Essent komt er minder snel achter dat ik inet deel over meer dan 3 pcs.
Nadelen: Kunnen alle pcs nog wel met elkaar communiceren? (dus mijn broertje naar mij toe).
Dat is eigenlijk de eerste echte vraag.
En extra switch nodig.
En als ik ipv een Freesco bakkie een router ga gebruiken, dus op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| COM21
|
Router
/ | \
1 2 Switch
/|\
345 |
Kan ik op een router per poort instellen wat eraan moet komen te zitten (dus computernamen?)
Dan wordt 1 CP#####A , 2 CP#####B en 3,4,5 CP#####C.
Gaat dat werken op deze manier, en kunnen alle computers dan met elkaar kunnen communiceren.
Solly als dit onderwerp al een baard heeft, maar na de FAQ en de search kom ik niet helemaal uit deze opstelling.
Waarschijnlijk zijn jullie slim genoeg mij het eventjes uit te leggen?
Ik heb al een computer staan die ik om kan bouwen tot Freesco bak en heb ook al een switch staan. Dus wat is dan de beste uitbreiding.