Vaag bootprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05
Ik heb het volgende probleem: mijn PC boot wel met een bootdisk. Ik kan dan ook op de harde schijf komen en zo, geen enkel probleem. Maar zodra ik probeer te booten met de harddisk zelf lukt dat niet. Er komt wel de mededling 'LI' op het scherm te staan - wat dat dan ook mag betekenen.

De harde schijf is geformateerd, er is een DOS-partitie op aangemaakt en deze is ook active. Verder staan alle system-files erop, de hard disk staat op master en in het Boot-menu kan ik hem gewoon vinden. Het enige wat hij niet doet is booten.

En nog vreemder: dit is al de tweede harde schijf waarmee dit aan de hand is. Het kan dus nauwelijks aan de HD zelf liggen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er dan aan zou kunnen doen?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 22:43 schreef Jag het volgende:
Ik heb het volgende probleem: mijn PC boot wel met een bootdisk. Ik kan dan ook op de harde schijf komen en zo, geen enkel probleem. Maar zodra ik probeer te booten met de harddisk zelf lukt dat niet. Er komt wel de mededling 'LI' op het scherm te staan - wat dat dan ook mag betekenen.

De harde schijf is geformateerd, er is een DOS-partitie op aangemaakt en deze is ook active. Verder staan alle system-files erop, de hard disk staat op master en in het Boot-menu kan ik hem gewoon vinden. Het enige wat hij niet doet is booten.

En nog vreemder: dit is al de tweede harde schijf waarmee dit aan de hand is. Het kan dus nauwelijks aan de HD zelf liggen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er dan aan zou kunnen doen?
met flop opstarten en 'fdisk /mbr' ?

di's wel vaag.. d'r staat niet of je één of meerdere hdd's in je systeem hebt, weet je zeker dattie niet de mbr van een andere start? Hij is master, maar ook op de primary?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 09:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zit hier ook bij Jag, dus ik reply maar ff

He, bedankt, het werkt. :) Niet dat we nu snappen wat het doet of waarom dit ineens moet (kan me niet herinneren dit bij een willekeurige andere HD ooit gedaan te hebben), maar goed - het werkt. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

owowow, mijn bloedeigen collegas die een topic over opslagmedia plaatsen in HA en niet in OM.
dit komt hard aan, dit doet pijn
:+

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Dit topic is gesloten.