Vragen over kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ok ik zit bij quicknet en ik zit met een paar vraagjes...
Het gaat over het "upgraden" van je abbonement. Dit doen ze namelijk van afstand. Waar wordt die snelheid ingesteld? Gebeurd dat op de kabelmodem zelf of gebeurd dat op hun switches (snelheid gekoppeld aan je MAC adres of iets dergelijks).
Mocht het op de kabelmodem zelf gebeuren zou ik als ik een sniffer laat draaien dan informatie kunnen achterhalen waarmee ik zelf me snelheid kan opschroeven?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Ik vermoed dat ze in de server je MAC-modem intoetsen en de limieten bijstellen. je kan zelf dus niets. het gebeurt niet op jouw pc.

Verwijderd

Er is geen enkele mogelijkheid om je eigen snelheid in dit geval op te schroefen :)

Het upgraden van je abbo gebeurt gewoon in de centrale.

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

nee hoor.

ze sturen een stukje firmware software middels een snmp programma via de lijn. Daarin staat hoe en wat de upload en download waarde moet zijn.

Dus de modem wordt geflasht.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:00
gebeurd zeker weten in de modem...

bij mij stond een half jaar de verkeerde software in mijn modem... ik ging toen dus et een dikke 10mbit lekker het internet op via quicknet :9~ helaas flashten ze mijn modem met de goede software en einde verhaal toen :'( maar goed... word dus puur in je modem gedaan... je kan het niet zelf instellen tenzij je zelf een cmts koopt en aan je modem hangt want er is alleen toegang tot de configuratie van je modem aan de kabel kant dus niet aan de klant zijn kant... zal dus helaas niet lukken...

• ZuzZoo

ZuzZoo

zal wel lukken hoor alleen naar horen moest ik een Latch pootje zien te vinden in mijn Lancity en die moest ik dan doorknippen en voila! Geen firmware upgrade mogelijk van UPC en kan ik genieten van een hogerer download.
Alleen ik kan geen printlayout vinden op het net van mijn Lancity ;(

Wie o wie kan mij eraan helpen?

• ZuzZoo

ZuzZoo

effe omhoogschoppen hoor. effe......;)

• MediaZoo
kan je heus doen bij quicknet... heb je gelijk een probleem want quicknet kan bij storingen je modem niet controleren... en dan wisselen ze hem bij je... komen ze erachter dat je modem open is geweesd en weg abbonoment... dus dat is niet zo slim :) want ik heb het zelf gehad dat mijn firmware niet werd upgedate en had geen verbinding kwam omdat ik uit het systeem lag door een storing bij hun.. toen weer erin laten zetten nieuwd firmware erin die wel werkte en klaar... eens in de zoveel tijd updaten ze namelijk de firmware van hun modems zo dat alleen modems van hun netwerk blijven werken en illigale modems eruit gegooid worden... dus pootje doorknippen kan je beter niet doen...

en waarom die kick ?

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zaterdag 19 januari 2002 20:08 schreef Weps het volgende:
kan je heus doen bij quicknet... heb je gelijk een probleem want quicknet kan bij storingen je modem niet controleren... en dan wisselen ze hem bij je... komen ze erachter dat je modem open is geweesd en weg abbonoment... dus dat is niet zo slim :) want ik heb het zelf gehad dat mijn firmware niet werd upgedate en had geen verbinding kwam omdat ik uit het systeem lag door een storing bij hun.. toen weer erin laten zetten nieuwd firmware erin die wel werkte en klaar... eens in de zoveel tijd updaten ze namelijk de firmware van hun modems zo dat alleen modems van hun netwerk blijven werken en illigale modems eruit gegooid worden... dus pootje doorknippen kan je beter niet doen...

en waarom die kick ?
+ dat je het modem HUURT, en als je hem molt, je de totale kostn moet betalen...
een COM21 modem zit bijna op 600 gulden.....

• MediaZoo
en je borg krijg je niet terug....

dus de kosten zijn dan +/- 700 a 800 gulden ;)

dan houd ik het liever op mijn modem op de snelheden van de provider met de garantie mocht ie niet werken dat ik een nieuwe krijg :9

• ZuzZoo

ZuzZoo

Omdat er zoveel threads zijn op tweakers.net dat het nu ietsje moeilijker zal zijn om de aandacht te krijgen...

thats why i kicked it a little :)

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Op zaterdag 19 januari 2002 20:08 schreef Weps het volgende:

en waarom die kick ?
Dit is toch wel interessant >:)
Zijn er nog andere alternatieven ? Ik heb b.d.w. ook een Lancity modem

• MediaZoo
zal niet werken bij quicknet...

quicknet heeft een docsis netwerkje en lancity werkt via een ander netwerk... wat dus niet door quicknet word ondersteunt dus je modem zal nooit een cmts kunnen vinden en dus ook geen firmware op kunnen halen en dus nooit online komen :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb er bij mijn terayon een switchje tussen gezet (tussen het latch pootje). De meeste mensen hier weten ook van het latch pootje door mij :7.
Ik heb het namelijk uitgevonden samen met een vriend van mij, dat op het moment dat je kabelmodem niet kan connecten (bv door em te pluggen in een 1-way coax versterker.), hij de standaard firmware laad, ONGELIMITEERD!!! (Tenminste, bij terayon)

Nou heb ik een schakelaartje tussen het latch pootje gezet. Simpel!

1) Switch op aan (dus doorlaten)
2) Kabelmodem aan, laten connecten en firmware laten downloaden (als het online lampje aan staat is dat gedaan)
3) Kabelmodem in coax versterker. En wachten op 2 rode knipperende lampjes.
4) Switch uit (dus afkappen)
5) Inpluggen in muur (dus laten connecten).
6) Wacht op Online
7) Klaar is kees, ongelimiteerde downstream!

(Upstream is gelimiteerd in wijkcentrale :()

• ZuzZoo

ZuzZoo

Hey Oversoft!! Jou moet ik nu net hebben,

ik heb je al eerder geemaild maar je reageerde niet meer..maarre waar zit jouw latch pootje dan?? hoe moet ik dat zien? zit ie bij de ethernet plug of bij de kabelplug???? Waar in de buurt ergens op de printplaat!?

Pagina: 1