[kde] opstarten ,niet in de werkbalk,maar als icon

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
bijv. als je de soundmixer opstart, die gaat automatisch naast de tijd staan

dat wil ik ook met bijv. licq kunnen of een terminal venster

kan dat?

• odysseus
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Bij mijn weten moet je daar een speciale applet voor hebben, die het programma eventueel zelf kan starten. Je hebt ook programma's die _alleen_ via zo'n icon bediend worden (knotes bijvoorbeeld). Een voorbeeld van een programma wat normaal niet daar rechtsonder terechtkomt maar het wel kan met een plugin is xmms: bij mij draait daar een plugin zodat je naar volgende / vorige lied kunt, op pauze zetten, enz.
Maar om je vraag te beantwoorden: dat kan volgens mij niet, tenzij je in de source van dat programma gaat zitten editen.

[edit: overigens bestaat er ook zoiets voor licq als ik het me goed herinner - ik kan me vaag herinneren dat Jotti een screenshot had waarin je het kenmerkende bloemetje naast de klok kreeg.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 18 januari 2002 22:33 schreef M4RTiN het volgende:
bijv. als je de soundmixer opstart, die gaat automatisch naast de tijd staan

dat wil ik ook met bijv. licq kunnen of een terminal venster

kan dat?
'tuurlijk kan dat, dat zit standaard in LICQ, het heet 'docking', en staat in je configuratiescherm als het goed is..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• M4RTiN
met docking komt licq niet echt op de plek waar ie hoort

maar jah iig zou ik het bij elk prog willen kunnen doen

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52
Op vrijdag 18 januari 2002 22:44 schreef moto-moi het volgende:

[..]

'tuurlijk kan dat, dat zit standaard in LICQ, het heet 'docking', en staat in je configuratiescherm als het goed is..
Maar dan moet je wel de qt plugin van licq compileren. Moet je ook qt en kde headers geinstalleerd hebben anders kan je die niet (sterker nog, je moet qt-mt hebben)

neem eens een kijkje in de licq source dir en dan vooral in de readme's in 'plugins/qt'. Staat het allemaal wel uitgelegd. Ohja, vergeet niet de optie --with-kde mee te geven aan ./confgure (bij qt dan)

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 18 januari 2002 22:58 schreef balk het volgende:
Maar dan moet je wel de qt plugin van licq compileren. Moet je ook qt en kde headers geinstalleerd hebben anders kan je die niet (sterker nog, je moet qt-mt hebben)
Je sais, maar ik ken geen distribties die standaard een andere plugin installeren eigenlijk...

• M4RTiN
ik heb even gezocht:

http://freshmeat.net/projects/kdock/

dit lijkt me wel wat , wat denken jullie

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 18 januari 2002 23:13 schreef M4RTiN het volgende:
http://freshmeat.net/projects/kdock/
dit lijkt me wel wat , wat denken jullie
Mag ik je feliciteren ? :+

Ik zag n.l. deze screenshot daar staan :
Afbeeldingslocatie: http://www.informatik.uni-oldenburg.de/~bigboss/kappdock/scrsht02.png

• M4RTiN
eigenlijk is het niet helemaal wat ik zoek;

de bedoeling is dat hij bij dit rijtje komt te staan en niet los van de taakbalk

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/taakbalk.jpg

kan ik ook zelf een applet schrijven met die qt designer? en hoe begin ik met zoiets te leren?

ik wil een soort plugin voor de koe dan maken

• odysseus
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 19 januari 2002 13:01 schreef M4RTiN het volgende:
kan ik ook zelf een applet schrijven met die qt designer? en hoe begin ik met zoiets te leren?

ik wil een soort plugin voor de koe dan maken
Ik snap wat je wilt, en ik denk dat het ook wel kan als je wat ervaring hebt met C++ (of zelfs al Qt). In feite moet je gewoon de code van bijvoorbeeld knotes nemen, daar haal je alles uit behalve de echte core en het RMB-menu (zorg wel dat het een KUniqueApplication is, je wilt maar een enkel koetje draaien tenslotte). Vervolgens moet je uitvogelen hoe een programma wordt aangeroepen vanuit zo'n menu, maar ik denk dat je wel gewoon een system-call kunt doen. Vervolgens wat extra opties in je menu maken voor 'flush', 'start', 'stop', 'update' en dergelijke. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar met wat UTFS moet het lukken :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1