[cm] fan gekte (alweer)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
Gister ofzo heb ik een topic geopent met de vraag of het nuttig was om een aantal (2?) 40 mm fans te plaatsen op de plaats waar eerst de diskettedrive zat. Waarschijnlijk ga ik dit nu doen omdat ik zo de warme lucht die wordt geproduceert door de harde schijven (3) meteen de kast uit wordt getrokken. Nu zit ik te denken of ik datzelfd eok zal doen tussen mijn 2 cd-rom spelers. Omdat ik deze twee expres niet op elkaar heb gezet denk ik dat dit wel nuttig is maar is dat ook zo?

dus 2 uittake fans (40mm) tussen de beide cd-rom spelers in.

dus zo:

[cd-rom]
[x] [x]
[cd-rom]
[x] [x] <-- hierachter zitten dan de hd's

Strava | AP | IP | AW

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ik vind het overbodig....behalve natuurlijk als je kast toch al een beetje aan de warme kant is...

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 21:00

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Wordt dat zo warm dan daartussen? Ik bedoel, je krijgt extra lawaai, dat moet wèl ergens goed voor zijn!

specs

• Webgnome
nou ja ik dacht van kom ik zet er een paar tussen mijn cd-rom spelers want dan kunnen die hun warmte sneller kwijt (geen ophopingen meer van lucht..) en dan komen de cds er ook net meer uit alsof ze net gebakken zijn (ze zijn soms erg warm..)

Strava | AP | IP | AW

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 21:00

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik denk eigenlijk dat die cd's daar niet koeler van worden, want die worden met een noodgang rondgedraaid en er wordt een laser op gericht. Daarvan(en van de warmte in de drive in het algemeen) wordt hij warmer dan van de warme-lucht-ophoping tussen de cd-rom drives. Denk ik.

specs

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

stomme vraag misschien maar waarom ga je niet gewoon lekker verder in je vorige fan gekte topic :?

• Webgnome
euh... ja dat weet ik niet.. eigenlijk had ik ok moeten doen..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Kep RAID en geen xtra cooling, maakt alleen maar meer herrie vind ik...
Pagina: 1