Toon posts:

Defecte jackplug Sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sony Discman, model D-E440, (niet erg uitgebreid of :9~, maar wel functioneel tot nu toe en ik ben er tevreden over) heeft volgens mij een defecte jackplug.

Als ik mijn koptelefoon (Sennheiser HD540 Reference II, werkt perfect) inplug. dan hoor ik maar de helft van mn SOAD cd... (die overigens ook perfect klinkt, zeer goed album van de Amerikaanse Armenen).

Anyway, de jackplug functioneert alleen normaal als ik wat met de male plug heen en weer rommel, en dan nog alleen maar heel kritisch in bepaalde posities bij een flinke druk op de plug. Contactspray helpt niet.
Heb het even bij de elektronikashop gevraagd, en die zeiden dat ik eerst moest kijken of de printplaat niet dubbelzijdig is. Zo ja, dan kost het veel geld en is het bijna niet te doen :Ž( zo nee, dan kunnen ze dat.
Nou kijk ik net, en zie ik dat die jackplug 1 geheel is met zon afstandbediening in het kabeltje aansluiting.

Vraag 1:
Hoe zie ik het verschil tussen enkel- en dubbelzijdige printplaat?
Vraag 2:
Denken mijn medetweakers dat het te fixen is door de elektroman (ivm de dubbele aansluiting en verkrijgbaarheid van dat onderdeel) ?
Vraag 3:
Als het niet te fixen is, dan kan ik toch gewoon doorspelen (totdat ik geld heb voor een mp3 speler met hd) op de line-out?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

heb ik dit goed, je hebt zo'n platte aansluiting met pinnetjes voor het lcd'tje aan te sturen, en een kleine jackplug ? En de female jack inbouw, aan het aparaat zelf is stuk ? of aan het afstandbedienkje ?

Lijkt me wel te fixen. Gewoon een female jack gaan halen, en de kontaktpuntjes naar buiten verlengen, en daar aan die female jack solderen

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Wat vaak al helpt is even de soldeerpuntjes met een bout laten vloeien, rustig af laten koelen en klaar. Desnoods nog even met een klein paperclipje of naaltje de kontakt punten in de jack terugbuigen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Enkelzijdige print heeft aan één kant componenten en aan de andere kant kopersporen.
Dubbelzijdige print heeft aan twee kanten sporen en aan één of twee kanten componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, thnx ppl
voor de duidelijkheid:
de female jack is stuk
aan de female jack is een aansluiting voor lcd gekoppeld (is 1 geheel met de jack)
Ik zal eerst eens proberen de connectoren IN de plug terug te buigen
Als dat niet helpt ga ik wel aan het solderen, niet mn sterkste kant :)

Verwijderd

Topicstarter
De print is trouwens dubbelzijdig, aan de onderkant zitten een paar flinke chips.
Pagina: 1