Toon posts:

Krakende volumeknop op een JVC

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens weten of er nog veel meer mensen zijn die een JVC versterker hebben waarbij de volumeknop kraakt bij het harder of zachter zetten van het volume.
Zelf heb ik een RX-816 (inmiddels 5 jaar oud, prijs fl 1349,-)waarbij inmiddels de 3e nieuwe potmeter inzit. Dit is 1 keer JVC gedaan en 2 keer door de dealer welke hiermee ook meerdere (negatieve)ervaringen had. Bij de laatste keer duurde het even omdat er zogenaamde gemodificeerde potmeters geleverd werden uit Japan (door JVC zelf aan mij verteld).
Valt er nog wat aan te doen? Het treedt op, of bij het handmatig veranderen of via de afstandsbediening veranderen van het volume.

Verwijderd

Als je het met de afstandsbediening doet draait dan de volumeknop mee?

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je kan als je bij de potmeter kan komen er wat contactspray inspuiten gaat dan weer een tijdje goed(paar keer volle slag draaien).
dit werkt maar tijdelijk, maar het is een goedkope oplossing

wacht wel dat de contacspray goed droog is voor dat je de prik er weer opzet :)
bus contactspray kost ongeveer 6 of 7 euro

Verwijderd

Koop een mooie alps potmeter en soldeer die erin (ongeveer 20 euro) :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Waaruit bestaat die modificatie eigenlijk? Als het geen al te vreemde potmeter is kan je het beste een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Even toelichten op eerdere berichten:

De knop draait mee omdat het een gemotoriseerde potmeter is en niet zomer door een willekeurige te vervangen is.
De potmeter is speciaal mede doordat deze ook nog op een stuk print gesoldeerd is.
Kontakt spray inspuiten gaat nauwlijks omdat het een gesloten versie betreft. Alle keren vervangen is wel kostenloos gebeurt maar de eleende begint gewoon weer na een bepaalde tijd.

Verwijderd

Je kan er ook een gemotoriseerde alps opzetten (desnoods met draadverbindingen) :z
Pagina: 1