Toon posts:

[Q3] loopt nog steeds vast bij afsluiten (XP)!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat instellingen in me bios veranderd (aparture size) en ook al de update van microsoft gehaald voor deze bug.. maar nóg steeds loopt me q3 vast... zijn 'r nog andere oplossingen :?

ps. dit is hoogst irritant, vooral als ik een belangrijke war (http://www.clanbase.com/news_league.php?lid=490&mid=4759) heb en ik ff uit quake moet (voor andere server ofzo) en me hele pc hangt |:(
ps.2 heb nieuwste via 4-1, DirectX 8.1 Final, detonator 22.80 en heb me GPU voor de zekerheid maar niet meer overgeklokt ;)

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Same here, GF2 GTS, nieuwste Detonator drivers, Windows XP en zodra ik afsluit loopt de boel muurvast.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 22:16 schreef NoordGestoord het volgende:
Same here, GF2 GTS, nieuwste Detonator drivers, Windows XP en zodra ik afsluit loopt de boel muurvast.
Das toch niet te doen... daar moet een oplossing voor zijn :(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:01
Helaas geen oplossing... Ik heb er zelden last van, eigenlijk alleen als ik nog geen map geladen heb en er weer uit gaat loopt ie vast, anders bijna nooit.

Tis inderdaad enorm irritant, want verder is heel XP superstabiel.

Je hebt alle updates van de microsoft windowsupdate site al geinstalleerd?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 22:37 schreef FatalError het volgende:
Helaas geen oplossing... Ik heb er zelden last van, eigenlijk alleen als ik nog geen map geladen heb en er weer uit gaat loopt ie vast, anders bijna nooit.

Tis inderdaad enorm irritant, want verder is heel XP superstabiel.

Je hebt alle updates van de microsoft windowsupdate site al geinstalleerd?
Ik zal die updates nog eens checken, maar dit zuigt echt hard zeg. XP zou meer compatible zijn met games en dan krijg je dit :(

ps. Quake III Arena is hét online gaming spel waarmee professioneel het meest verdiend wordt en dan krijg je zo'n support van Microsoft :r

Verwijderd

AGP TEXTURE SIZE op 32 zetten
in bios

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Rechtermuis op dekstop --> Properties --> Settings-->Advanced-->Troubleshoot --> Hardware acceleration 1 tandje terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 23:04 schreef Devilseye het volgende:
AGP TEXTURE SIZE op 32 zetten
in bios
Op vrijdag 18 januari 2002 21:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik heb al wat instellingen in me bios veranderd (aparture size)
Op vrijdag 18 januari 2002 23:04 schreef woutf het volgende:
Rechtermuis op dekstop --> Properties --> Settings-->Advanced-->Troubleshoot --> Hardware acceleration 1 tandje terug zetten
Ingesteld.. ben benieuwd ;P

Verwijderd

is het gelukt Locutus-of-Borg ??ik heb namelijk ook dat klote probleem

Verwijderd

Freeke?
FREEMAN?
Rudy?
haha HEY m8

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 10:44 schreef Freeke het volgende:
is het gelukt Locutus-of-Borg ??ik heb namelijk ook dat klote probleem
Nog niet echt kunnen proberen.. zit nu weer bij me ouders thuis ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij loopt NOG STEEDS vast, ik word er HELEMAAL gestoord van. Ik moet dit voor komend weekend gefixt hebben, anders zit ik op een lan écht om de 10 min met een hangende PC |:( |:( |:(

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 18:39 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ok hij loopt NOG STEEDS vast, ik word er HELEMAAL gestoord van. Ik moet dit voor komend weekend gefixt hebben, anders zit ik op een lan écht om de 10 min met een hangende PC |:( |:( |:(
Op een of andere vage manier heb ik het niet meer.
Had het namelijk ook.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Wees gerust, ik ben een zeer fanatiek Q3 gamer en had dit ook met XP,..

Ik doe me best ik denk heel hard na maar wat was het nou!!!! damn, het is op te lossen.

Iets staat me bij van andere detonator drivers gebruiken.

Ik zal ff voor je kijken want ik weet hoe bealngrijk Q3 is!! :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

All the drivers for the V5 in WinXP makes the computer crash when shutting down or restarting the OpenGL API, for example when you exit Quake3 you get what is called "the exit bug" i.e. it just hangs there...
It's when Glide makes a call to DirectDrawCreate(); in the file Ddraw.dll...
You get a Blue screen of death with a STOP error, possibly because the OpenGL driver isn't terminated properly...

All drivers except the ones included in WinXP has this bug as far as I'm aware, and the included ones give you about 35fps at 1024/everything at highest quality, the other drivers x3dfx-x, cairey etc give about 100+fps at the same res, but the comp hang when you quit Q3...

This problem does not exist in Win2K, neither Win98, but Win98 has it's own share of blue-screens anyway so your only choice is Win2K...

I.e. Win2K is the only OS which is bug free when paired up with a V5...
Ik denk niet dat je er echt wat aan heb maar misschien maak je er iets op uit.

bron: Uit de cache van google :9

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 19:08 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Argg dat is voor een Voodoo 5 :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 19:08 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Enige oplossing is dus de det. van WINXP gebruiken en dan heb je vette low FPS :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 23:14 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Enige oplossing is dus de det. van WINXP gebruiken en dan heb je vette low FPS :(
Of lees ik dat verkeerd :?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

locotus je hebt het probleem al eens eerder aan de kaart gesteld, dan speciaal voor jou nog een keer:
- het is een bekend probleem bij Microsoft
- De update zal verschijnen in SP1
- de losse update is de "Windows XP Application Compatibilty Update" en is te downloaden bij Microsoft

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q308/3/61.ASP

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
En ik heb het probleem ook, maar bij mij komt het enkel voor als ik te snel door de credits heen wil, dus misschien een tip om daar ff 3 seconden te wachten en daarna pas op de muisknop te duwen.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 04:31 schreef Ronnie_T het volgende:
locotus je hebt het probleem al eens eerder aan de kaart gesteld, dan speciaal voor jou nog een keer:
- het is een bekend probleem bij Microsoft
- De update zal verschijnen in SP1
- de losse update is de "Windows XP Application Compatibilty Update" en is te downloaden bij Microsoft

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q308/3/61.ASP
Alsof ik dat toen niet geupdate heb |:(

Owja, ik krijg als ik dan naar die link van jou ga en daarna op update klik, de gewone Microsoft Update pagina en als ie klaar is met lijst van beschikbare updates maken dan staat ie er niet tussen van q3, dus ik neem aan dat ik hem toen ook goed heb geïnstalleerd :?
Op dinsdag 29 januari 2002 07:26 schreef TheMightyTumTum het volgende:
En ik heb het probleem ook, maar bij mij komt het enkel voor als ik te snel door de credits heen wil, dus misschien een tip om daar ff 3 seconden te wachten en daarna pas op de muisknop te duwen.
Uh.. /quit in console krijg je zowiezo nooit credits :P

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere ideeën, want ik word er écht gek van |:(

• Xavier
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 20:15 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Iemand nog andere ideeën, want ik word er écht gek van |:(
nee niet echt.
Je bent nu verplicht om telkens Q3A te spelen.
Wat erg zeg! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 20:21 schreef Xavier het volgende:

[..]

nee niet echt.
Je bent nu verplicht om telkens Q3A te spelen.
Wat erg zeg! :)
Waarom ben ik verplicht :? Ik zit in 2 clans en speel (sub-)top, dus zou wel fijn zijn als me pc niet steeds freezde :(

Verwijderd

Topicstarter
Isser echt geen andere oplossing :?

Want ik ga dan maar eens Microsoft mailen ofzo :?

Verwijderd

Welke Pointrelease versie heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 14:47 schreef Raikane het volgende:
Welke Pointrelease versie heb je?
Nieuwste 1.31

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Windows XP

a) If you are running WindowsXP and are using a Geforce class card then you must install Detonator 21.83 or above. Note that when installing Detonator 21.83 and 23.11 the registry entry for nv4_mini.sys may be set incorrectly. Using RegEdit perform a search for nv4.sys. If the search finds an entry with a key for 'ImagePath' then make sure it points to nv4_mini.sys and not nv4.sys

b) Be sure to install the latest motherboard/AGP drivers for your chipset, VIA's Official Driver Page and AMD Chipset drivers and miniports

c) Even though WindowsXP is supposed to have corrected the 'page file extension' issue with AMD Athlon, AMD Duron, AMD Athlon XP or AMD Thunderbird processors you may find it helps with stability. Download the patch from AMD and Microsoft.

d) If you have an IRQ available for each card / device in your system then try disabling ACPI and IRQ Steering. Some cards such as the Soundblaster Live! before 5.1 have an issue with ACPI.

Verwijderd

Toch raar...ik draai XP pro Eng en heb nergens last van...

• Mozin
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Mijn XP crashde ook om de haverklap, ik ben toen teruggegaan naar de Detonator 15.50 drivers, en voila, problem solved. Welliswaar zijn ze langzamer, maar als je een snelle PC hebt merk je dat toch niet in Q3.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 03:37 schreef Ronnie_T het volgende:
Windows XP

a) If you are running WindowsXP and are using a Geforce class card then you must install Detonator 21.83 or above. Note that when installing Detonator 21.83 and 23.11 the registry entry for nv4_mini.sys may be set incorrectly. Using RegEdit perform a search for nv4.sys. If the search finds an entry with a key for 'ImagePath' then make sure it points to nv4_mini.sys and not nv4.sys

b) Be sure to install the latest motherboard/AGP drivers for your chipset, VIA's Official Driver Page and AMD Chipset drivers and miniports

c) Even though WindowsXP is supposed to have corrected the 'page file extension' issue with AMD Athlon, AMD Duron, AMD Athlon XP or AMD Thunderbird processors you may find it helps with stability. Download the patch from AMD and Microsoft.

d) If you have an IRQ available for each card / device in your system then try disabling ACPI and IRQ Steering. Some cards such as the Soundblaster Live! before 5.1 have an issue with ACPI.
Als ik na het weekend weer tijd heb, zal ik er naar kijken, al heb ik alwel Detonator 22.80 :*
Op vrijdag 01 februari 2002 08:12 schreef HardKiller het volgende:
Toch raar...ik draai XP pro Eng en heb nergens last van...
't probleem doet zich ook niet bij iedereen voor O-)
Op vrijdag 01 februari 2002 09:08 schreef Mozin het volgende:
Mijn XP crashde ook om de haverklap, ik ben toen teruggegaan naar de Detonator 15.50 drivers, en voila, problem solved. Welliswaar zijn ze langzamer, maar als je een snelle PC hebt merk je dat toch niet in Q3.
Deze oplossing is al hier eerder voorgedragen, maar naar det 15.50 gaan gaat niet werken, want dan heb ik geen 125 fps stabiel meer en das vereist (dan spring je hoger, verder) >:)

Verwijderd

Gewoon windows 98 ernaast als het zo belangerijk is.

Verwijderd

Search: [topic=288102/1/25]

Hmm, RA3 landelijk team.. Impressive >:)

Verwijderd

dubbelpost

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

nog wat mogelijkheden:

- ik denk dat het fout gaat bij het overschakelen naar de desktop, dus kun je je concentreren in die richting
- ik heb geen last meer sinds de ASUS detonator-driver 8-) omdat die driver hogere refresh-rates ondersteunen, zoek misschien ff naar ge-update drivers via de fabrikant van de kaart
- gebruik je als desktop dezelfde resolutie en color-depth als in q3? niet doen, zet ze op dezelfde resolutie en refreshrate
- forceer geen hogere refresh-rate met het commando r_displayrefresh xx
- geef je muisdriver (bijv point32.exe) een hogere priorteit als q3 (quake3.exe) in XP
- als ik nog meer suggesties heb da hoor je ze wel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 14:02 schreef DeZ het volgende:
Search: [topic=288102/1/25]

Hmm, RA3 landelijk team.. Impressive >:)
Tnx :D
Op vrijdag 01 februari 2002 23:35 schreef Ronnie_T het volgende:
nog wat mogelijkheden:

- ik denk dat het fout gaat bij het overschakelen naar de desktop, dus kun je je concentreren in die richting
- ik heb geen last meer sinds de ASUS detonator-driver 8-) omdat die driver hogere refresh-rates ondersteunen, zoek misschien ff naar ge-update drivers via de fabrikant van de kaart
- gebruik je als desktop dezelfde resolutie en color-depth als in q3? niet doen, zet ze op dezelfde resolutie en refreshrate
- forceer geen hogere refresh-rate met het commando r_displayrefresh xx
- geef je muisdriver (bijv point32.exe) een hogere priorteit als q3 (quake3.exe) in XP
- als ik nog meer suggesties heb da hoor je ze wel
Ok, ik zal er vanavond naar kijken en wat laten horen, nogal druk gehad laatste tijd en vorige voorstellen ook nog niet kunnen proberen :(

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan XP ligt, want ik heb ook XP en hier loopt Q3 nooit vast als ik hem afsluit...

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Op maandag 04 februari 2002 22:26 schreef Mini-bad het volgende:
Ik denk niet dat het aan XP ligt, want ik heb ook XP en hier loopt Q3 nooit vast als ik hem afsluit...
Als je net zo intelligent bent als je icoon doet vermoeden dan heb ik jouw bericht nooit gelezen :+

Pagina: 1