Ik zie mezelf niet? ('vastloper') in XP

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

we proberen hier een netwerkje te maken tussen 2 pc's, een laptop en een internet pc met 2 netwerkkaarten.

We willen dus via m'n 2e netwerkkaart verbinding maken met die laptop, maar wat ik ook doe/instel, als ik naar 'View workgroup computers' ga krijg ik een foutmelding:

'Home is not accessible. You might not have permission to use this network resource, contact blablabla'.

Op de laptop gaat dat wel goed...
Hij kan zichzelf ook wel pingen op die netwerkkaart (192.168.etc), ik mezelf niet.
Elkaar pingen werkt ook niet.

Beide pc's draaien XP.
Kan iemand me helpen?

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
misschien een firewall die aanstaat?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• TangLeFuzZ
Op vrijdag 18 januari 2002 21:25 schreef ErikRo het volgende:
misschien een firewall die aanstaat?
Ik heb zonet zonealarm uitgezet, maar krijg nog steeds dezelfde melding....

Verwijderd

firewall in xp uitgezet?

• TangLeFuzZ
Op vrijdag 18 januari 2002 21:26 schreef Pankoek het volgende:
firewall in xp uitgezet?
Hmmz, waar moet dat?
Is dat die 'internet firewall'?

Verwijderd

F1 in XP levert volgend resultaat...

Firewall voor Internet-verbinding in- of uitschakelen
Open Netwerkverbindingen.
Klik op de inbel-, LAN- of snelle Internet-verbinding die u wilt beveiligen en klik vervolgens op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken.
Voer een van de volgende handelingen uit op het tabblad Geavanceerd onder Firewall voor Internet-verbinding:
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet in.
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt uitschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet uit.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Netwerkverbindingen als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Netwerkverbindingen.
Om deze procedure te kunnen voltooien moet u zijn aangemeld als beheerder.
Als u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet uitschakelt, wordt de firewall op uw computer uitgeschakeld en is uw netwerk kwetsbaar voor ongewenst bezoek.
Op VPN-verbindingen (virtueel particulier netwerk) of op clientcomputers kunt u Firewall voor Internet-verbinding beter niet inschakelen omdat deze functie het delen van bestanden en printers verstoort.
Firewall voor Internet-verbinding kan niet worden ingeschakeld op de particuliere verbindingen van de hostcomputer voor Internet-verbinding delen.
Internet-verbinding delen, Firewall voor Internet-verbinding, Discovery and Control en Netwerkbrug zijn niet beschikbaar in de 64-bits versie van Windows XP.
Verwante onderwerpen

• TangLeFuzZ
Ok, maar toen ik die firewall uitzetten op m'n _internet_netwerkkaart werkte het nog niet.

Bij m'n netwerkkaart voor het netwerk tussen de 2 pc's kan ik 'm niet aanvinken, optie disabled.

Verwijderd

Heb ie zo'n disketje gemaakt om netwerkje in orde te krijgen? Da masjeert toch normaal van de eerste keer als uw firewalls uitstaan.

• TangLeFuzZ
Ja allemaal al gedaan, ook netwerkkaart eruit gegooid bij systeem, opnieuw geinstalleerd, toen weer met die diskette, ook al diskette vanaf andere pc aangemaakt en geprobeerd, alles werkt niet.
UTP cross over is ook net nieuw..

ik zie mezelf gewoon niet, hij ziet zichzelf wel, er is bij mij toch echt een instelling mis denk ik....

• TangLeFuzZ
Een tijdje terug heb ik via tweakxp wel XP getweaked, kan het zijn dat ik bij services oid iets heb uitgezet dat aan moet staan?
Zoja, weet je misschien wat?

Edit:
Hmm, ik zie nu wel de laptop, maar niet mezelf en de ander kan mij ook niet vinden!

• TangLeFuzZ
Damn wat stom, ik had de Server service uitgezet toen ik XP tweakte een tijdje terug...

het werkt :o !!
Pagina: 1