Ik lees net op Slashdot dit verhaal over Sorcerer GNU Linux. Klinkt aardig. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Verwijderd
Toevallig had ACM het er net over ICQ ook al over. 
Lijkt veel op Gentoo als je het mij vraagt.
Lijkt veel op Gentoo als je het mij vraagt.
Klinkt allemaal wel interessant enzo.
Maar ik heb nu een goed werkend Gentoo systeempje dus ik stap niet over
Maar ik heb nu een goed werkend Gentoo systeempje dus ik stap niet over
PSN: Houtvlot
Verwijderd
Ik wil het heel erg graag gaan proberen, want dit is echt de distro voor mij: updaten vergelijkbaar met apt-get, alles zelf compilen (en dus optimized), en voor zover ik het begrepen heb aardig bleeding edge.
Ik moet alleen nog een manier bedenken om m'n Slackware niet zomaar kwijt te zijn...
Ik moet alleen nog een manier bedenken om m'n Slackware niet zomaar kwijt te zijn...
Verwijderd
Dualboot wellicht ? Heb net mijn Slackware dr af gemieterd nadat Gentoo toch heerlijk lijkt te werken. Gentoo lijkt vergelijkbaar met Sorcerer. Enige dat je nodig hebt is een lege partitie en een mount point voor je slackware ... De swap kun je voor beide distro's gebruiken.
Verwijderd
Op zaterdag 19 januari 2002 03:23 schreef janjanjansen het volgende:
Dualboot wellicht ? Heb net mijn Slackware dr af gemieterd nadat Gentoo toch heerlijk lijkt te werken. Gentoo lijkt vergelijkbaar met Sorcerer. Enige dat je nodig hebt is een lege partitie en een mount point voor je slackware ... De swap kun je voor beide distro's gebruiken.
code:
1
2
3
| bash-2.05$ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/hda1 18G 14G 3.5G 80% / |
Mja, moet kunnen, dat wordt lekker spelen met Partition Magic van het weekend.
Ik begin er steeds vaker spijt van te hebben dat /home niet z'n eigen partitie heeft..
Verwijderd
Hmzz, ligt het nu aan mij of is die website al 2 dagen down?
http://sorcerer.wox.org heb ik het dan over. Helaas werken de 2 mirrors niet of staat er de verkeerde versie op.
http://sorcerer.wox.org heb ik het dan over. Helaas werken de 2 mirrors niet of staat er de verkeerde versie op.
Verwijderd
Inderdaad al sinds dat slashdot artikel onbereikbaar. Lijkt me sprake van een causaal verbandje 
Ik heb de ISO van ibiblio gehaald en vandaag geïnstalleerd, ben nu bezig spells te casten.
cast nano bijvoorbeeld, is net zoiets als apt-get nano, maar je download niet een binary maar de source, die ter plekke volautomagisch wordt gecompiled. Dependecies worden ook goed resolved.
Dit is zeer 1337.
Ik heb de ISO van ibiblio gehaald en vandaag geïnstalleerd, ben nu bezig spells te casten.
cast nano bijvoorbeeld, is net zoiets als apt-get nano, maar je download niet een binary maar de source, die ter plekke volautomagisch wordt gecompiled. Dependecies worden ook goed resolved.
Dit is zeer 1337.
Verwijderd
Dat is dus te vergelijken met Gentoo.Op zondag 20 januari 2002 00:10 schreef edwinv het volgende:
Inderdaad al sinds dat slashdot artikel onbereikbaar. Lijkt me sprake van een causaal verbandje
Dit is zeer 1337.
Verwijderd
Hmzz, die iso van ongeveer 80 MB?Op zondag 20 januari 2002 00:10 schreef edwinv het volgende:
Dit is zeer 1337.
Die geeft bij mij met cdrecord een scsi bus timeout en daarna reset
Heb ik nog nooit gehad
Elke keer na 5 MB geeft ie een reset, ongeacht de snelheid of de opties waarmee ik brand
Het lijkt op zich volgens mij allemaal erg op Gentoo, alleen wat ik er zo uit begrijp is Sorcerer wat meer up to date dan Gentoo.
Verwijderd
Yup. Nou ja, .iso.bz2, unzipped is het iets van 250 MB.Op zondag 20 januari 2002 00:14 schreef nelske het volgende:
[..]
Hmzz, die iso van ongeveer 80 MB?
Hmm, vaag. Bij mij ging het gewoon goed (met Nero, heb geen CD-R in m'n Linux-bak), totaal geen probleem.Die geeft bij mij met cdrecord een scsi bus timeout en daarna reset
Heb ik nog nooit gehadDe md5sum klopte ook gewoon.
Elke keer na 5 MB geeft ie een reset, ongeacht de snelheid of de opties waarmee ik brandElke willekeurige andere iso gaat gewoon goed.
Damn'! Ik kan EINDELIJK die ISO downen!!
Voordat ik aan de gang ga: iemand lilo of partitioneringsproblemen gehad? (Graag ook melden als alles perfect was
)
Verwijderd
Hmzz, /me ziet dat de site inerdaad online isOp maandag 21 januari 2002 18:36 schreef wzzrd het volgende:
Voordat ik aan de gang ga: iemand lilo of partitioneringsproblemen gehad? (Graag ook melden als alles perfect was)
Waarom zou je partitionerings problemen ondervinden?
Tegenwoordig is er met lilo helemaal geen probleem meer. Grub heb ik sowieso nooit problemen mee.
Neuh, maar mócht dat nou wél zo zijn, zit ik in wat je noemt: dikke strontOp maandag 21 januari 2002 18:38 schreef nelske het volgende:
[..]
Hmzz, * wzzrd ziet dat de site inerdaad online is
Waarom zou je partitionerings problemen ondervinden?
Tegenwoordig is er met lilo helemaal geen probleem meer. Grub heb ik sowieso nooit problemen mee.
Verwijderd
Ik had totaal geen problemen met LILO, gewoon in de MBR laten zetten en het werkte. Maar als het niet zou werken lijkt me dat eerder een probleem aan LILO dan aan SGL.
De site is trouwens sinds gisteren 12:00 weer online.
De site is trouwens sinds gisteren 12:00 weer online.
Verwijderd
np 
Tja ik gebruik dus op het moment zowel Gentoo, SGL en Debian. Debian ken ik inmiddels al wel even. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door zowel Gentoo als SGL. Ik mis alleen in SGL wel de --pretend optie die Gentoo kent, zodat je kan zien welke packages er allemaal gecompileerd zouden worden, zonder dat het daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
Tja ik gebruik dus op het moment zowel Gentoo, SGL en Debian. Debian ken ik inmiddels al wel even. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door zowel Gentoo als SGL. Ik mis alleen in SGL wel de --pretend optie die Gentoo kent, zodat je kan zien welke packages er allemaal gecompileerd zouden worden, zonder dat het daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd wat gelezen over Gentoo en Sorcerer GNU Linux en dat vind ik eigenlijk best wel interressant. Ik was van plan debian op mijn desktop te gaan gebruiken, maar nu ik dit zo gelezen heb zit ik ook sterk aan Gentoo of SGL te denken. Ik zie Gentoo en SGL eigenlijk een beetje als debian maar dan helemaal optimized voor je eigen systeem. Maar voor de rest zie ik eigenlijk geen wezelijke verschillen.
Zou iemand die er al wat ervaring mee heeft misschien de verschillen een beetje op een rijtje willen zetten. Vooral tussen Gentoo en SGL zie ik zo op het eerste gezicht weinig verschil.
Zou iemand die er al wat ervaring mee heeft misschien de verschillen een beetje op een rijtje willen zetten. Vooral tussen Gentoo en SGL zie ik zo op het eerste gezicht weinig verschil.
Je kunt debian zelf natuurlijk ook zo instellen dat het net SGL/Gentoo is.
1) installeer pentium-builder
2) zet in /etc/profile de regel
Maak zelf een scripsel aan in /usr/sbin:
(als root)
touch /usr/sbin/cast
mcedit /usr/sbin/cast
Zo even uit het blote knarretje hoor. Er zitten vast een paar (kleine) foutjes in. Debian Sorcerer GNU/Linux
[edit]
En jawel. Een tikfout in de eerste if.
code:
1
| export DEBIAN_BUILDARCH=i686 |
(als root)
touch /usr/sbin/cast
mcedit /usr/sbin/cast
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| #!/bin/sh
case "$1" in
install)
if [ -x /tmp/debian-cast ]; then
echo "Werkmap bestaat nog! Afgebroken."
echo "Verwijder met 'cast clean'"
exit 0
fi
echo "Werkmap wordt gemaakt."
mkdir /tmp/debian-cast
cd /tmp/debian-cast
echo "Broncode wordt opgehaald en gecompileerd."
echo "Let op eventuele foutmeldingen en rapporteer die"
echo "bij bugs.debian.org (build-dep en sourcebuild problemen)"
apt-get build-dep $2
apt-get source --build $2
if dpkg -i /tmp/debian-cast/*.deb; then
echo "Installatie voltooid. werkmap wordt verwijderd."
rm -rf /tmp/debian-cast
else
echo "Fout opgetreden bij installatie."
echo "Ik verwijder de werkmap nog niet."
fi
echo "klaar."
;;
clean)
rm -rf /tmp/debian-cast
;;
*)
echo "gebruik: cast install pakketnaam, cast clean."
exit 1
;;
esac |
Zo even uit het blote knarretje hoor. Er zitten vast een paar (kleine) foutjes in. Debian Sorcerer GNU/Linux
[edit]
En jawel. Een tikfout in de eerste if.
Grappig:
als je alles zelf compileert (SGL
), start Mozilla net zo snel op als IE in windows 
I
SGL
als je alles zelf compileert (SGL
I
Nu is de vraag: welke is l33ter, SGL of Gentoo
Interessante manier, ik doe het zelf ook ongeveer zo. Maar in dat script moet je elke keer als je een istallatie hebt afgebroken weer opnieuw alles downloaden, wat helemaal niet nodig is. Als je maar in dezelfde directory weer opnieuw het commando draait dan zal Debian gewoon doorgaan waar hij gebleven was.Op zondag 27 januari 2002 23:59 schreef Valium het volgende:
Je kunt debian zelf natuurlijk ook zo instellen dat het net SGL/Gentoo is.
code:
1 export DEBIAN_BUILDARCH=i686
(als root)
touch /usr/sbin/cast
mcedit /usr/sbin/cast
code:
1 interessant script
* odysseus mompelt nog wat over een system-wide make.conf die alle optimalisaties regelt...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
SGL is ZEKER l33t3rOp maandag 28 januari 2002 16:48 schreef Vinnienerd het volgende:
Nu is de vraag: welke is l33ter, SGL of Gentoo![]()
![]()
Gentoo lijkt me toch wel iets 13373r.Op maandag 28 januari 2002 17:02 schreef wzzrd het volgende:
[..]
SGL is ZEKER l33t3r
vooral door wat Nelske zegt
die gebruik ik best vaakIk mis alleen in SGL wel de --pretend optie die Gentoo kent, zodat je kan zien welke packages er allemaal gecompileerd zouden worden, zonder dat het daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
[Grapje]Op maandag 28 januari 2002 17:17 schreef dinges het volgende:
die gebruik ik best vaak
Wussy
[/Grapje]
Ik kom er net idd. achter dat zo'n optie wel handig zou zijn...
Verwijderd
Ik zeg dat dan ook niet voor niksOp maandag 28 januari 2002 18:02 schreef wzzrd het volgende:
Ik kom er net idd. achter dat zo'n optie wel handig zou zijn...![]()
![]()
![]()
![]()
In Gentoo, gebruik ik die optie namelijk bijna continue
Heb het nu een weekje geinstalleerd op m'n andere PC (ook na dat bericht op Slashdot ja), en behalve dat ik de naamgeving van de commando's vrij debiel vind is het wel lekker dat je alles zelf kunt doen ja!
Kostte me wel wat meer moeite met lilo/partities etc. maar het werkt uiteindelijk allemaal: XFree, KDE 2.2.2, Apache, Mozilla, allemaal van source (jawel!)
Dus als je je een weekend verveelt en al de nodige ervaring hebt met Linux (en dan bedoel ik: meer dan een keertje Mandrake installeren, dat kan tegenwoordig iedereen, en da's maar goed ook) is het zeker het proberen waard!
Voordeel is vooral dat je met enkele commando's je hele systeem up-to-date kunt brengen, zoals in Debian, maar dan van source
Kostte me wel wat meer moeite met lilo/partities etc. maar het werkt uiteindelijk allemaal: XFree, KDE 2.2.2, Apache, Mozilla, allemaal van source (jawel!)
Dus als je je een weekend verveelt en al de nodige ervaring hebt met Linux (en dan bedoel ik: meer dan een keertje Mandrake installeren, dat kan tegenwoordig iedereen, en da's maar goed ook) is het zeker het proberen waard!
Voordeel is vooral dat je met enkele commando's je hele systeem up-to-date kunt brengen, zoals in Debian, maar dan van source
Op maandag 28 januari 2002 18:18 schreef nelske het volgende:
Ik zeg dat dan ook niet voor niks![]()
In Gentoo, gebruik ik die optie namelijk bijna continue
Op maandag 28 januari 2002 17:34 schreef Vinnienerd het volgende:
[Grapje]
Wussy
[/Grapje]
Verwijderd
Ja zo'n scriptje kan natuurlijk ook, maar ik doe het toch liever native zeg maar, want ik ben nog lang geen linux expert...
Maar is er niemand die een paar echte verschillen kan vertellen?
volgens mij zijn er niet echt grote verschillen.Op maandag 28 januari 2002 18:35 schreef _._._ het volgende:
Ja zo'n scriptje kan natuurlijk ook, maar ik doe het toch liever native zeg maar, want ik ben nog lang geen linux expert...
Sorcerer vind ik alleen wat "kinderachtig" (NOFI).
met dat cast enzo. Net alsof elk programma een toverspreuk is
En Gentoo heeft de --pretend optie (handig!)
Verwijderd
Ik vind dat thema van SGL juist erg leuk
Enne als het nou een soort van XP-look zou hebben zou ik het misschien ook kinderachtig hebben gevonden, maar nu niet. Zeker niet als je ziet hoe professioneel die distro (schijnbaar) in elkaar steekt.
Pagina: 1