Om de een of andere reden krijgen we op de muis niet aan de gang op een pentium 200! Het is een com muis, en hebben alle instellingen in de bios geprobeerd, maar hij doet niks! Het moederbord heeft enkel een brede aansluiting voor de toetsenbord (geloof dat dit een DIN aansluiting heet). Zou het werken als we een ps/2 splitter dmv een verloop van ps/2 naar DIN aansluiten op de DIN aansluiting? zouden dan EN de muis EN de toetsenbord werken??
welk os?
*ding* Einde bericht *dong*
het is een ps/2 muis neem ik aan? hmmz , ik denk dat je ps/2 poort naar de nknoppen is?
[quote]Op vrijdag 18 januari 2002 20:50 schreef marsian het volgende:
Zou het werken als we een ps/2 splitter dmv een verloop van ps/2 naar DIN aansluiten op de DIN aansluiting? zouden dan EN de muis EN de toetsenbord werken? [quote]
Vergeet het maar, dan werken ze alle 2 niet meer, wel vreemd dat hij het niet doet op je COM1 poort.
Tenminste zit hij daar wel op?
Zou het werken als we een ps/2 splitter dmv een verloop van ps/2 naar DIN aansluiten op de DIN aansluiting? zouden dan EN de muis EN de toetsenbord werken? [quote]
Vergeet het maar, dan werken ze alle 2 niet meer, wel vreemd dat hij het niet doet op je COM1 poort.
Tenminste zit hij daar wel op?
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Sorry maar ik snap er nog geen zak van.Op vrijdag 18 januari 2002 20:50 schreef marsian het volgende:
Om de een of andere reden krijgen we op de muis niet aan de gang op een pentium 200! Het is een com muis, en hebben alle instellingen in de bios geprobeerd, maar hij doet niks! Het moederbord heeft enkel een brede aansluiting voor de toetsenbord (geloof dat dit een DIN aansluiting heet). Zou het werken als we een ps/2 splitter dmv een verloop van ps/2 naar DIN aansluiten op de DIN aansluiting? zouden dan EN de muis EN de toetsenbord werken??
1) Wat voor stekker zit er nou aan je muis? Ik neem aan de 9-pins female
2) Waar haal je die ps2 ineens vandaan? Want aan je computer zit toch alleen een DIN-aansluiting (grote ronde stekker; ps2 is kleine ronde stekker)
Waar zit dus die ps2 aan vast? Mobo? (denk het niet) toetsenbord? muis?
Ik kan al wel vast wat commentaar geven waar je mogelijk wat aan hebt.
Ik heb ooit ook eens een muis met ps2-stekker aan een DIN-aansluiting willen prikken met zo'n verloopstekkertje. Helaas werkte die verloopplug dus niet terwijl een originele verloopplug wel werkte (of zoiets)
Met andere (kortere) woorden: om de een of andere vage reden werken die ps2->DIN stekkers(of omgekeer) werken niet altijd even lekker.
misschien werkt het volgende:
1 flikker alle muis drivers weg in configscherm.
2 start opnieuw op.
als het goed is ziet win nu een muis, als dat niet zo
is zal je ps/2 poort waarschijnlijk naar de knoppen zijn.
2 start opnieuw op.
yep, op de com 1! maar we weten niet of het komt door dat de poort kapot is of de muis, of wat dan ook! We hebben van alles geprobeerd en proberen nu een alternatief te zoeken!
het gaat om een com muis, en windows heeft er zelfs nog geen geinstalleerd, zodat er geen drivers zijn die ik kan weg flikkeren!Op vrijdag 18 januari 2002 20:56 schreef theborgnl het volgende:
misschien werkt het volgende:
2 start opnieuw op.
Er schiet me ineens nog wat te binnen nu ik dit lees:Op vrijdag 18 januari 2002 20:57 schreef marsian het volgende:
yep, op de com 1! maar we weten niet of het komt door dat de poort kapot is of de muis, of wat dan ook! We hebben van alles geprobeerd en proberen nu een alternatief te zoeken!
Heb je een multimeter? Zo ja, meet dan de spanningsverschillen op de molex-stekker eens door.
Als de +5 V het niet doet, is dat het probleem; dan is je voeding kaduuk (gedeeltelijk)
oh...
sorry, had je niet goed begrepen zeker...
sorry, had je niet goed begrepen zeker...
we gebruiken al een verloop plug van ps/2 naar din, omdat het toetsen bord ps/2 is! Enige wat we willen is tussen de ps/2stekker van de toetsenbord en de verloop plug naar de din poort een ps/2 splitter hangen (die ook vaak voor laptops worden gebruikt) zodat ook de muis er aan gehangen kan worden! Het mobo heeft dus alleen een DIN en 2 compoorten!
Dat kunnen we wel ff doen, maar weet niet waar ik dan over moet meten! kan je me uitleggen welke punten dat zijn?Op vrijdag 18 januari 2002 20:59 schreef wfvn het volgende:
[..]
Er schiet me ineens nog wat te binnen nu ik dit lees:
Heb je een multimeter? Zo ja, meet dan de spanningsverschillen op de molex-stekker eens door.
Als de +5 V het niet doet, is dat het probleem; dan is je voeding kaduuk (gedeeltelijk)
In je pc kast:Op vrijdag 18 januari 2002 21:03 schreef marsian het volgende:
[..]
Dat kunnen we wel ff doen, maar weet niet waar ik dan over moet meten! kan je me uitleggen welke punten dat zijn?
De stekker die je in je CD-ROM-drive drukt en in je HDD is een molexstekker (met 2 zwarte, 1 gele en 1 rode draad)
Nou weet ik zo niet uit m'n hoofd welke +5 V en +12 V zijn maar gewoon meten:
Rood-zwart meten
Geel-zwart meten
1 van beide moet +5V opleveren, de andere moet +12V opleveren.
Ik meen dat de geel-zwarte +12V is en de rood-zwarte +5V.
Maar dat maakt voor het verhaal geen zak uit.
Meten=weten
edit:
nog meer ideeën:
Plug dezelfde muis eens aan een andere pc
Plug eens een andere muis aan dezelfde pc
nog meer ideeën:
Plug dezelfde muis eens aan een andere pc
zo kom je er inderdaad wel achter, maar we hebben maar 1 com muis. Maar we kunnen die muis inderdaad ff testen op een andere pc!Plug dezelfde muis eens aan een andere pc
En wat zijn je 'bevindingen'?
Nu weet * WFvN even niets meer te verzinnen
Dit was allemaal al aangedragen.
Maar waar ik even op wil wijzen is dat je effe moet laten weten:
1) of het opgelost is
2) hoe het opgelost is (wat was er verkeerd). hier kan een ander met hetzelfde probleem als jij hebt mee geholpen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| 1) Werkt de muis op een andere pc?
a) Nee -> Conclusie: muis is kaduuk. Koop een nieuwe muis.
Ga naar het topic en meld je uitkomst.
b) Ja -> De oorzaak van je probleem is nog niet duidelijk.
Ga verder naar 2
2) Werkt de muis op je andere COM-poort?
a) Nee -> Nou begint hij leuk te worden....
Ga verder naar 3
b) Ja -> Dat betekent dat:
I Je compoort 1 kapot is
II Je compoort 1 een conflict heeft met een ander
apparaat
III Niet goed is ingesteld of is gedeactiveerd in
het bios
3) Meet de spanningen van de molex door: zwart-rood moet
5 Volt geven.
a) Nee -> Problem solved. Een gedeelte van je voeding is kapot.
Dit gedeelte is namelijk ook verantwoordelijk
voor de voeding van je muis (COM-poort)
Ga naar het topic en meld je uitkomst
b) Ja -> Je voeding lijkt in orde te zijn. |
Nu weet * WFvN even niets meer te verzinnen
Dit was allemaal al aangedragen.
Maar waar ik even op wil wijzen is dat je effe moet laten weten:
1) of het opgelost is
2) hoe het opgelost is (wat was er verkeerd). hier kan een ander met hetzelfde probleem als jij hebt mee geholpen worden.
zal ik doen, kan alleen ff duren! het is namenlijk een compu van een vriend van me, en ben er nu ff niet meer mee bezig! Ga na het weekend al die dingen proberen die jullie hebben aangedragen!
Pagina: 1