Toon posts:

2e printerpoort, wel ondekt maar.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tweede printerpoort in mijn pc gedouwd (PCI) hij wordt wel gevonden maar de drivers zijn voor win95/98 en ik draai winXP. Ik ben er nu wel achter dat de kaart van SYBA is, maar op syba.com kan ik de drivers voor de kaart niet vinden. Mischien dat iemand met de onderstaande gegevens die op het kaartje staan nog wat kan:

Winbond w83787IF
xc9536
model no. PCI-1P-ECP
HS-IO-P/I
SD000305914

vreemd genoeg staat er op de syba site ook geen mail adres ;(

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

zijn er ook geen win2k drivers?
die werken (meestal) ook met xp.

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
ze zijn er mischien wel, maar ze staan niet op de diskettes. En ik vind ze ook nergens op het i-net

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je het IRQ en de IO adressen weet dan zou een algemene printerpoort driver wel moeten werken. Kan je die niet zelf met de hand selecteren?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
kun je dat even verder toelichten?
hoe stel ik zoiets handmatig in? en waar moet ik dan op letten. Waar haal ik standaard drivers?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Die dingen moeten het zo en zo meteen doen, windows kan meerdere printer poorten aan, heb je geen conflikt in je hw?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• theborgnl

theborgnl

als het goed is zitten de standaard drivers gewoon in win.
hoe je het verder moet instellen weet ik niet precies...

het woord is aan: _bas_

Verwijderd

Topicstarter
hij staat in me lijstje met hardware, met een uitroepteken ervoor. Hij geeft aan;De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 18 januari 2002 21:05 schreef HOC het volgende:
hij staat in me lijstje met hardware, met een uitroepteken ervoor. Hij geeft aan;De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Kan je niet gewoon een standaard parallelle controller installeren, met de drivers die dus al in windows zitten?

Verwijderd

Topicstarter
parallele controller staat niet in het lijste als je zelf wilt kiezen. er staat wel lpt poorten, maar dan vraagt hij alsnog om een diskette van de fabrikant. Als ik die erin stop vraagt hij daarna om de tweede diskette. Als ik die erin stopt geeft hij de melding dat hij een benodigd bestand niet heeft kunnen vinden.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb iets: niet veel, maar een meeladres:

SYBA MULTIMEDIA INC.
4629 State St. Montclair, CA 91763 USA
Attn: Mr. Joey/Jeffrey
Tel:909-9029771
Fax: 909-9029862
Info@Syba.com

• theborgnl

theborgnl

goh dat ik daar zelf niet aan dacht... idd probeer info@syba.com of service@syba.com enz, als je ze maar lang genoeg lastigvalt krijg je vanzelf antwoord >:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 18 januari 2002 21:12 schreef HOC het volgende:
parallele controller staat niet in het lijste als je zelf wilt kiezen. er staat wel lpt poorten, maar dan vraagt hij alsnog om een diskette van de fabrikant. Als ik die erin stop vraagt hij daarna om de tweede diskette. Als ik die erin stopt geeft hij de melding dat hij een benodigd bestand niet heeft kunnen vinden.
Das dan knap vaag, ik ging bij app. beheer naar de controller, dan naar stuurprogramma bijwerken, dan naar lijst v. progs op sp. lokatie weergeven, dan naar poorten, com en lpt. Toen dan printerpoort of ecp printerpoort (moet je zelf ff uitzoeken) bij mij vraagt ie dan niet om een driverdisk. Misschien windows cd erin stoppen??

Succes iig

deze uitleg is wel erg kort, maar ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
kewl thnx dat ga ik maar ff proberen
Pagina: 1