Fasttrak 100: pdcraid driver werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik draai nu 2x20GB 7200RPM in RAID-1 met een onboard Promise PDC20265R die ik met een bios gemod heb van Lite naar full version.
Als ik nu een kernel compileer met pdcraid erin, crasht ie met een segmentation fault en krijg ik kernel panic :(
Nu heb ik dat ding als module gedaan, en elke keer als ik dat dign wil modproben, gooit ie me terug naar de command line met dezelfde segmentation fault.

Iemand die zo'n FastTrak100 in Debian en kernel 2.4.17 aan de praat heeft?

Draai Debian overigens van een Quantum Fireball 540AT op mn VIA IDE controller :)

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
probeer 't is op raid-0

wij hebben raid-1 ook getry-ed en dat is erg experimental enzo.. misschien moet je ook ff een -ac kernel checken...

edit:
raid-0 ipv raid-1 |:(

• _JGC_
RAID is RAID toch? Mn controller zou z'n werk gewoon moeten doen, niet crashen.

En nee, ik ga geen RAID-0 doen, heb vaak genoeg dode disks zonder backups gehad :(

Verwijderd

Bij deze controllers doet de driver (software) het werk. Same voor de Highpoint reeks :)

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Dat is het dus
die fasttrack is niet *echt* hardware raid.. de drivers/software moet een deel van het werk doen, en dat wil jij dus door linux drivers/modules/kernel laten doen...

Dan maakt het dus WEL uit of je raid-0 of raid-1 neemt.. maar...

promice is zo stom om linux developers geen inzicht te geven in de drivers... waarom denk je ook dat er alleen windows support in de manual staat?

'k heb hier wel van geleerd... die fasttrack zooi is K*T :(

• _JGC_
Er is een Linux project, maar dat zijn alleen kant en klaar gecompileerde modules voor een bepaalde kernel :(

2.4.4 kernel modules op 2.4.18-pre4 draait niet :(
Pagina: 1