ADSL router/firewall oplossing

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Beste internet fanaten, ik krijg binnenkort ADSL (zeggen ze...) en ben zachtjes aan maar eens op zoek gegaan naar een geschikte manier om het netwerk dicht te zetten voor gespuis van buitenaf. Ik kan natuurlijk met FreeSCO in de weer maar aangezien we met 3 huishoudens zijn mag het ook wel wat kosten. Ik zag iets over de S-Box van $299,=. Zoiets bedoel ik: simpele oplossing, veilig en niet al te duur.

Any ideas?

Thanx

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je kan je modem 'tweaken'; hierdoor draait je achterliggende netwerk op NAT en dat is alweer een stukkie veiliger.

Je kan je oude pc uit het stof trekken en er idd een freesco/NT routertje van maken.

Je kan een router kopen; let dan even op. Niet alle router ondersteunen de methode van KPN om 'in te bellen' (PPTP). Is op zich geen probleem, alleen als je die routers wilt gebruiken moet wel eerst je modem tweaken zodat je PPP kan gebruiken. (is trouwens wel sneller met connecten).

Je kan een professionele HW-firewall kopen, maar die zijn volgens mij erg prijzig.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Thanx. Toen ik het modem had ben ik natuurlijk meteen gaan zoeken naar wat er mee kan en toen kwam ik ook het tweaken tegen. Dat heb ik dus gedaan.
Heb ook even zo'n routertje van Netgear (RP114) in huis gehad maar die blijk ik dus niet meer nodig te hebben. Dat ding doet alleen NAT en wat extraatjes maar niets meer als wat die Speedtouch Pro (wat het nu is na tweak) kan.

Dus ik ben eruit I guess.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid