MSI 694T Pro + Celeron 900 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Hallo mensen, ik heb dringen jullie hulp nodig want ik kom er niet meer uit :'(

Ik heb net vanmiddag een MSI 694T Pro (met een VIA 694X chipset) gekocht en een Celeron 900 Mhz. (100 mhz fsb)
Alles geinstalleerd, maar nu alleen maar problemen, maar het rare is dat de d-led status ook steeds anders is als hij vast loopt, en een heel enkele keer start ie wel op, maar als je dan moet herstarten doet ie nix en blijft de d-led helemaal rood (processor damaged). :'(
Soms blijft hij hangen bij "Early Chipset Initialization"
En soms ook nog bij dingen over de videokaart. :'(
De videokaart en het geheugen zijn wel goed want die heb ik m'n huidige systeem getest.
Het spul: MSI 694T Pro (met een VIA 694X chipset)
Celeron 900 (100 mhz fsb)
2 x 64 mb sdram van uniq (ook met 1 x 64 mb geprobeerd)
S3 Savage PRO 16 mb
300 wat atx voeding

Ik zelf denk dat er iets niet helemaal goed is met het mobo of processor, maar wat denken jullie hier van :?
Alvast bedankt!!

Verwijderd

/kick

• Tco
Dit is raar, ten einde raad maar eens de CMOS gecleared, en hij start nu probleemloos op. :) Hoef ik gelukkig niet terug naar de winkel :)

• Tco
Ok hij blijft nu iig goed opstarten, maar zodra ik iets in het bios verander en opsla, gaat het bij het volgende herstart fout. (allemaal roode d-leds enzo :( ) Maar als ik dan een cmos clear doe werkt alles weer goed, maar jah nou kan ik dus niks in het bios veranderen, weten jullie wat er aan de hand is? Of zal ik toch mijn bord terug moeten brengen :?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik zou eerst eens contact met de winkel opnemen om te vragen of je een bios mag flashen. Denk dat daar het probleem zit. Zodra ze (winkel) moeilijk doen gewoon terug brengen.

• Tco
Op zaterdag 19 januari 2002 00:42 schreef joop3 het volgende:
Ik zou eerst eens contact met de winkel opnemen om te vragen of je een bios mag flashen. Denk dat daar het probleem zit. Zodra ze (winkel) moeilijk doen gewoon terug brengen.
Ik norrod gebeld: en ik mocht zonder probs het bios flashen :) En daar lag dus idd het probleem, want nu blijft hij steeds goed opstarten :) :)
Pagina: 1